Kun homma mättää, homma mättää. Kaikki alkoi siitä, kun merkkihuollossa totesivat että täysin toimivaan autoon pitää tehdä jarruremontti, kun laikat oli niin kuluneet. Palat ja levyt vaihtoon joka nurkasta. Maksoi paljon, toimi vähän. Ensin jumi käsijarru ja uudet jarrut laahasi päällä. Sen vaijerit vaihdoin nyt itse, kun liikkeen soitetaan huomenna kesti yli kaksi viikkoa. Ja nyt ajoa 700 km ja syttyi ABS valo, samoin EBS. VAG-COMini on niin ilmeisesti niin vanha, etten pääse enää Ocu II:n ABS-ohjaimeen "kiinni"? VAG-COM taitaa olla jotain 3.... sarjaa. Moottorin ja DSG:n ohjaimeen kyllä pääsee. Mutta ABS:äänkö ei kuulu päästä?
No, ajattelin, että käydään anturit läpi. Edessä näytti rasvaisilta, mutta muuten OK:lta vaan takana oli toinen päästään kulunut. Mistä sellainen voisi johtua? Siis kiinnihän se laahaa, mutta miten se on mahdollista? Liekö tuo jarruremontti jotenkin syynä?
Ja sitten toinen anturi takana ei tullut ulos... Meni poikki... DSG on muuten aika vinha vekotin tuollaisella vialla. Mennään, ei mennä, ja välillä isolla ja toisinaan pienellä vaihteella. Vois vaikka hätäisempi luulla, että siinä on jotain vikaa.
Kaikissa Octavia II:ssa vissiin samat anturit, pois lukien 4x4 ja lienee samat kuin viitos-Golfissa?
Jos tuo vika nyt sattuisi uusilla antureilla poistumaan, niin pitääkö vikakoodit nollata? Vai sammuuko valot ihan itsekseen?
Octavia II ABS ongelma, VAG-COMin käyttö
Valvoja: ffp jäsenet
Octavia II ABS ongelma, VAG-COMin käyttö
Viimeksi muokannut Asroc, 10.11.2009 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämä poltaa koko ajan ABS-valoa, luistoneston valoa (sitä missä on kovin mutkikas tie) ja ajonvakautus pois nappulan valoa. Valot palaa koko ajan, punaisia jarruvaloja ei pala, pelkästään keltaisia. Piippausta en muista kuulleeni.
Ei tullut kuntoon taka-antureiden vaihdolla. Toinen niistä oli kulunut ja toinen katkesi irroittaessa. Vaan nyt ne on uudet. Etuanturit puhdistin kanssa.
Seuraavaksi pitäisi lukea vikakoodit, ettei jatkaisi tätä summittaista ammuntaa. Tuosta jo kyselinkin, että onko todella niin, ettei VAG-COM 311 pääse sisään ABS-jarrujen ohjaimeen? Millä versiolla pääsis? Ocu I:ssä pääsi...
Ja uutena ominaisuutena, pidin akkua puoli päivää irti, ohjauspyörän kuva palaa, ei poistunut 40 km ajolla. Ohjekirjan mukaan pitäisi sammua lyhyen ajon jälkeen. Mites tämä?
Ei tullut kuntoon taka-antureiden vaihdolla. Toinen niistä oli kulunut ja toinen katkesi irroittaessa. Vaan nyt ne on uudet. Etuanturit puhdistin kanssa.
Seuraavaksi pitäisi lukea vikakoodit, ettei jatkaisi tätä summittaista ammuntaa. Tuosta jo kyselinkin, että onko todella niin, ettei VAG-COM 311 pääse sisään ABS-jarrujen ohjaimeen? Millä versiolla pääsis? Ocu I:ssä pääsi...
Ja uutena ominaisuutena, pidin akkua puoli päivää irti, ohjauspyörän kuva palaa, ei poistunut 40 km ajolla. Ohjekirjan mukaan pitäisi sammua lyhyen ajon jälkeen. Mites tämä?
Eipä kuulosta lupaavalta... Tana että hienosti toiminut vekotin voi alkaa tökkimään. Varmaan se ohjaus hukkasi jonkun ohjelmansa kun oli niin pitkään ilman akkua. Ihankuin ohjaus olisi nyt muuttunut erilaiseksi, on kuin appiukon Kia:ssa. Ja joskus sellaista ajanut tietää, mistä nyt puhutaan.
Nyt olisi oleellista saada vikakoodit luetuksi. Edelleen ihmettelen, eikö tuon minun 311 VAG-COMin pitäisi päästä sisään ABS:iin? Jos ei, mikä olisi optimilukija tätänykyä?
Nyt olisi oleellista saada vikakoodit luetuksi. Edelleen ihmettelen, eikö tuon minun 311 VAG-COMin pitäisi päästä sisään ABS:iin? Jos ei, mikä olisi optimilukija tätänykyä?
Käsittääkseni Ocu II tarvii CAN-väylää tukevan piuhan vag-comiin että sillä pääsee kiinni kaikkiin yksiköihin. Moottoriin mahtaa päästä lukijalla kuin lukijalla, mutta muihin. I-ocu oli tuon vanhemman piuhan kanssa sitten yhteensopiva.
Eli käy kurkkaamassa VCDS/Vag-com-auttajat topikista jos alueellasi olisi jollain CAN-väylään käypäinen piuha.
Eli käy kurkkaamassa VCDS/Vag-com-auttajat topikista jos alueellasi olisi jollain CAN-väylään käypäinen piuha.
Kyllä sinne pitäs sillä päästä. Ettei ois se surullisen kuuluisa ABS-yksikön vika että sieltä katkee kaks juotosta ja sen jälkeen boksi on kokonaan pois pelistä = et pääse vagcomilla.
http://www.passat-b5.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=296&Itemid=57
Tuossa on Ko. vika ainakin passatissa. Itellä sama vika. Sulla ei varsin boksi ole ihan samallainen. Mut ainakin tiedän oman ja -05 passatin missä oli sama vika.
http://www.passat-b5.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=296&Itemid=57
Tuossa on Ko. vika ainakin passatissa. Itellä sama vika. Sulla ei varsin boksi ole ihan samallainen. Mut ainakin tiedän oman ja -05 passatin missä oli sama vika.
Mitä tutkia seuraavaksi kun vcds herjasi vasenta taka-anturia,mutta uuden vaihto ei auttanut asiaa.Voiko kehä olla viallinen?
Samoten kun akku oli irti alkoi ratin kuva ja mutkikas tie loimutteleen taulussa,herja ohjauskulma-anturista Voiko joku pistää linkkiä ohjauskulma-anturin kalbrointi ohjeisiin ja jos täytyy muutakin tehdä niin ne sitten.
Auto on 2006 octavia
Samoten kun akku oli irti alkoi ratin kuva ja mutkikas tie loimutteleen taulussa,herja ohjauskulma-anturista Voiko joku pistää linkkiä ohjauskulma-anturin kalbrointi ohjeisiin ja jos täytyy muutakin tehdä niin ne sitten.
Auto on 2006 octavia
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 110 vierailijaa