Tollanen passatti tuli hommattua, tippilaatikko ja syncro. Eka tankkaus 55L ja 390km...
Eli 14.1 kulutus.
Tiesin ettei ihan piheimpiä vehkeitä ole mutta tuntuu aika korkealta. Ajosuorite 280km kaupunki ajoa, lyhyttäkin nykytystä mutta TODELLA kevyellä tossulla ja loput motaria 105 lasissa. Muuten mukava laite:) Onko muilla vieny samoja lukemia?
-98 2.8 passat reikä tankissa?
Valvoja: ffp jäsenet
Normi kulutus, niinpä tietysti.. Matka ajossa tuo tuntus vievän normilukemia..
Mites muilla, sulkeutuuko polttoaineensyöttö kun nostaa jalan kaasulta ja vauhtia esim. 60km/h.
Mulla ei sulje, sitten vasta kun vauhti nousee 80km/h. Muinoin diisseli passatissa sulki syötön ihan kaupunkinopeuksissakin. Säälittävä säästöyritys!
Mites muilla, sulkeutuuko polttoaineensyöttö kun nostaa jalan kaasulta ja vauhtia esim. 60km/h.
Mulla ei sulje, sitten vasta kun vauhti nousee 80km/h. Muinoin diisseli passatissa sulki syötön ihan kaupunkinopeuksissakin. Säälittävä säästöyritys!
sulkeutuuko polttoaineensyöttö?
Se taitaa riipppua pitkälti polttoainejärjestelmän tyypistä, mutta käsittääkseni se menee aina niin, että ruiskupelit joko katkaisee tai massiivisesti vähentää polttonesteen syöttöä aina moottorijarrutuksella. Jalka kaasulta -> kaasuläppä menee kiinnipäin -> ilmavirtauspienenee -> lambdasäätö -> polttoaineen syöttö pienenee (vähän ajatusvirtaa).
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
D-asennossahan toi ei kummoista moottorijarrutusta tee, tippipuolelle kun työntää niin tuntuu pitävän turbiinin paremmin lukittuna rullatessa.
Mulla näyttää 11.4 l/100km viimeisen 1000 km matkalta. Reipaassa motarinopeudessa käy pyörre tankissa, 80 ja 100 alueella menee jo siedettävällä. 60 tiellä pääsee jonnekin seitsemän litran keskikulutuksen tuntumaan.
Mulla näyttää 11.4 l/100km viimeisen 1000 km matkalta. Reipaassa motarinopeudessa käy pyörre tankissa, 80 ja 100 alueella menee jo siedettävällä. 60 tiellä pääsee jonnekin seitsemän litran keskikulutuksen tuntumaan.
Täällä 1.8T tipillä, kaupunkikulutus on siinä 11l/100km, vähemmälläkin varmaan pääsee jos pihistelee, ettei toi 14l nyt niin kovalta kuulosta automatisoidulle vaparikuutoselle torsenilla.
Tiptronic ei pysäytä bensansyöttöä ja lukitse turbiinia D:llä, ettei vaihteisto joudu liikaan rasitukseen joutuessaan hakemaan vaihteen uudestaan silmään kun kaasua painetaan taas. Käsivalintapuolella vaihdehan on lukittu, kunnes laatikko saa käskyn kickdownista eculta tai vaihdetta vaihdetaan käsin ylös- tai alaspäin.
Itelläkin oli pieni opetteleminen noiden moottorijarrutusten teossa ja ajotapaakin joutui muuttamaan aika lailla, nykyään pääsee kohtuulliseen ~8.5l keskikulutukseen (ajo 50/50 maantie/kaupunki), aiemmin kun oli kevyempi ja manuaalivaihteinen 1.8T Golf, jolla pääsi alle puoltoista litraa vähemmällä keskikulutuksella.
Tiptronic ei pysäytä bensansyöttöä ja lukitse turbiinia D:llä, ettei vaihteisto joudu liikaan rasitukseen joutuessaan hakemaan vaihteen uudestaan silmään kun kaasua painetaan taas. Käsivalintapuolella vaihdehan on lukittu, kunnes laatikko saa käskyn kickdownista eculta tai vaihdetta vaihdetaan käsin ylös- tai alaspäin.
Itelläkin oli pieni opetteleminen noiden moottorijarrutusten teossa ja ajotapaakin joutui muuttamaan aika lailla, nykyään pääsee kohtuulliseen ~8.5l keskikulutukseen (ajo 50/50 maantie/kaupunki), aiemmin kun oli kevyempi ja manuaalivaihteinen 1.8T Golf, jolla pääsi alle puoltoista litraa vähemmällä keskikulutuksella.
Täällä kans 1.8T tiptronicilla. Kaupungissa menee 10-14l/100km, riippuu miten ajaa. Oikein kiltisti kun ajelee niin menee kympillä. Maantiessä 6.5-7.2, jos ei ohittele aja ajelee sitä 80-90km/h niin menee alle seiskan, ja vielä viispäisenä.
Moottorijarrutuksesta sen verran että mitä joskus kattelin vagcomilla ajaessa niin D:llä viimeistään 1500rpm kohdalla menee joutokäynnille. Eli kuten edellä mainittiin niin laattikkoa säästääkseen se päästää turbiinin auki. Eli hirveetä moottorijarrutusta se ei tee.
Eron kyllä huomaa paljon tankilla pääsee jos ajaa enemmän tronikilla ja tekee moottorijarrutusta, en sitten tiedä mitä laatikko sanoo.
Yksi asia minkä huomasin tosin kun auton softa vaihdettiin voimaa.comin ohjelmasta vähän fiksumpaan niin samalla muuttui hieman automaatin käyttäytyminen. Ennen ajelin aika paljon käsiohjauksella mut nyt tuntus että tomaatti joko oppi tavoille tai sitten softa teki tehtävän.
Moottorijarrutuksesta sen verran että mitä joskus kattelin vagcomilla ajaessa niin D:llä viimeistään 1500rpm kohdalla menee joutokäynnille. Eli kuten edellä mainittiin niin laattikkoa säästääkseen se päästää turbiinin auki. Eli hirveetä moottorijarrutusta se ei tee.
Eron kyllä huomaa paljon tankilla pääsee jos ajaa enemmän tronikilla ja tekee moottorijarrutusta, en sitten tiedä mitä laatikko sanoo.
Yksi asia minkä huomasin tosin kun auton softa vaihdettiin voimaa.comin ohjelmasta vähän fiksumpaan niin samalla muuttui hieman automaatin käyttäytyminen. Ennen ajelin aika paljon käsiohjauksella mut nyt tuntus että tomaatti joko oppi tavoille tai sitten softa teki tehtävän.
ok, asia selvä. Tästä alkujärkytyksestä kun nyt on selvinnyt niin eihän tuo nyt niin mahottomia vie puhumattakaan kustannuksista kun ajattelee mitä se tekee päivän päälle.
Mites moottorin lämpötila anturi, jos se on sökö.. muinoin bmw 320 nielasi 20litraa kyseisen osan ollessa rikki, normi kulutuksen ollessa 11-12.
Minkälaisia arvoja sen pitäs näyttää kylmänä ja kuumana?
Mites moottorin lämpötila anturi, jos se on sökö.. muinoin bmw 320 nielasi 20litraa kyseisen osan ollessa rikki, normi kulutuksen ollessa 11-12.
Minkälaisia arvoja sen pitäs näyttää kylmänä ja kuumana?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa