AAZ Hehkuvalo alkaa vilkkumaan hehkutuksen jälkeen
Valvoja: ffp jäsenet
AAZ Hehkuvalo alkaa vilkkumaan hehkutuksen jälkeen
Hakua käytetty mutta eipä oikein löytynyt kuin uudemmista tekniikoista vastaavaa ongelmaa..
Potilas siis -97 aaz koneinen vento. Hehkuvalo palaa normaalisti jonkun aikaa, sitten alkaa vilkkumaan ja ei ilmeisesti hehkuta ollenkaan kun nyt parin asteen pakkasella piti hetken sahata ja kaasua painella kunnes lähti mahtavan valkoisen pilven saattelemana käyntiin. Ja tuota vilkkumista siis jatkui muutaman minuutin, kunnes kone lämpeni.
Hehkurelekö tuosta nyt sitten olis menny? Missähän se mahtaa sijaita? Kiireki olis, töihin pitäis huomenna ja saahan tuon nyt käyntiin ainakin kun roikan perään laittaa, mutta olishan se kiva kotiaki päästä..
E: Tuskin tässä tapauksessa akusta kiinni kun teki tuota jo ennenkuin edes yritti eilen käyntiin. Piisas siis akussa virtaa starttailla pari minuuttia sen jälkeen.. Nyt taas pelas tänä aamuna normaalisti. Ihmetyttää vaan, että mitä se tuolla hehkuvalon vilkuttelulla yrittää kertoa, kun eihän tässä vanhassa mitään vian ilmaisutekniikkaa ole..
Potilas siis -97 aaz koneinen vento. Hehkuvalo palaa normaalisti jonkun aikaa, sitten alkaa vilkkumaan ja ei ilmeisesti hehkuta ollenkaan kun nyt parin asteen pakkasella piti hetken sahata ja kaasua painella kunnes lähti mahtavan valkoisen pilven saattelemana käyntiin. Ja tuota vilkkumista siis jatkui muutaman minuutin, kunnes kone lämpeni.
Hehkurelekö tuosta nyt sitten olis menny? Missähän se mahtaa sijaita? Kiireki olis, töihin pitäis huomenna ja saahan tuon nyt käyntiin ainakin kun roikan perään laittaa, mutta olishan se kiva kotiaki päästä..
E: Tuskin tässä tapauksessa akusta kiinni kun teki tuota jo ennenkuin edes yritti eilen käyntiin. Piisas siis akussa virtaa starttailla pari minuuttia sen jälkeen.. Nyt taas pelas tänä aamuna normaalisti. Ihmetyttää vaan, että mitä se tuolla hehkuvalon vilkuttelulla yrittää kertoa, kun eihän tässä vanhassa mitään vian ilmaisutekniikkaa ole..
Viimeksi muokannut xniko, 2.11.2009 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei kellään oo tähän ongelmaan mitään neuvoa antaa? Taas parina viime päivänä tehnyt tuota, että valo palaa mutta ei hehkuta ja valon vilkkuminen taas alkaa niin kauan kunnes jokin rele napsahtaa, jälkihehku varmaan? Liitoksia on tutkittu ja ei mitään heikkoa paikkaa ole silmään osunu. Ja kun välillä kuitenkin pelaa ihan normaalisti.
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
Itsellä oli samoja oireita toledossa, jossa siis lähes identtinen kone. Silloin vika oli käynnistyksen estossa joka sijaitsee pa-pumpun päällä. Tuolla lisää aiheesta:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=96097&highlight=
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=96097&highlight=
Joo itelläkin tuo käynnistyksenesto käyny mielessä, mutta kun ei edes oo toista avainta millä kokeilla.. Mutta epäilykset taas siitä poistuu, kun tuo kuitenkin pysyy käynnissä kunhan lähtee, eikä vaan hörähtele. Kaverin bensa golffi ainakin tuosta oireili niin, että lähti käyntiin mutta sammu sitte.
Sulakerasian yläpuolella kaksi mustaa relettä? Toinen no. 199, toinen 166. Varmaan jompikumpi se hehkunrele? Konehuoneen puolelta ei ainakaan mitään relettä löydy ja johdotkin hehkuilta näyttää sisäpuolelle menevän. Sillähän se selviää kun tuon releen joutaa hakea ja ettii vastaavan.
Autolla nyt ajettu reilu 510tkm, tänään aamulla -3 pakkasta ja minuutin starttailun ja kaasun pumppaamisen jälkeen käyntiin ilman lämmitystä, eikö tuo nyt aika hyvin oo esikammiodiisselille.. No, kunhan nyt tänään vielä pääsee töihin ja takas. Pakkoloma alkaa niin eipä tässä tarvi mihinkään sitten päästäkään :D
Sulakerasian yläpuolella kaksi mustaa relettä? Toinen no. 199, toinen 166. Varmaan jompikumpi se hehkunrele? Konehuoneen puolelta ei ainakaan mitään relettä löydy ja johdotkin hehkuilta näyttää sisäpuolelle menevän. Sillähän se selviää kun tuon releen joutaa hakea ja ettii vastaavan.
Autolla nyt ajettu reilu 510tkm, tänään aamulla -3 pakkasta ja minuutin starttailun ja kaasun pumppaamisen jälkeen käyntiin ilman lämmitystä, eikö tuo nyt aika hyvin oo esikammiodiisselille.. No, kunhan nyt tänään vielä pääsee töihin ja takas. Pakkoloma alkaa niin eipä tässä tarvi mihinkään sitten päästäkään :D
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
Nyt olis rele, mutta onkin pienempi kuin mikä siellä on ollut. Uskaltaako tuota edes koittaa tuonne? Näyttäishän se ainakin siihen menevän liittimien perusteella ja varaosanumeroki aivan sama..
E: Joo ja relekin taitaa käydä, on vissiin vaan eri valmistajan ja siksi pienempi.
http://xniko.kuvat.fi/kuvat/004.JPG
http://xniko.kuvat.fi/kuvat/005.JPG
Noni, sulakehan sieltä oli palanu. Mikään näköjään pidä paikkaansa, mitä tuossa kirjassa on ku siellä hehkusulake 50a ja tuohan oli 80a. Saas nyt nähdä pelaako, pitää odotella et kone jäähtyy, että saa sen hehkuttamaan. Palaa tietysti samantien tuo uusikin sulake.. Oikosessa tietysti jostain ja sitte menee hermot
E: Joo ja relekin taitaa käydä, on vissiin vaan eri valmistajan ja siksi pienempi.
http://xniko.kuvat.fi/kuvat/004.JPG
http://xniko.kuvat.fi/kuvat/005.JPG
Noni, sulakehan sieltä oli palanu. Mikään näköjään pidä paikkaansa, mitä tuossa kirjassa on ku siellä hehkusulake 50a ja tuohan oli 80a. Saas nyt nähdä pelaako, pitää odotella et kone jäähtyy, että saa sen hehkuttamaan. Palaa tietysti samantien tuo uusikin sulake.. Oikosessa tietysti jostain ja sitte menee hermot
No sanoppa se. Tosiaankin kumma juttu, välillä pelas ja sitten taas ei. Sulake oli todellakin "palanut" eli sulanut joten saattanut jopa liekki kävästä. Tämä siis todettu vasta sen jälkeen kun ei pariin päivään suostunut ollenkaan hehkuttamaan. Saa nähdä koska koko paska palaa.. Nyt tuon releen ja sulakkeen vaihdon jälkeen 3 kertaa hehkuttanut kone kylmänä ja nätisti lähtenyt. Todennäköisestihän tuolta on kuitenkin hehku(t)? menny ja ottaa sieltä maihin. Joten ne vaihtoon kunhan saa aikaseks.. Kaikki vinkit vaihtoon tervetulleita. Ikinä oo sitäkään tullu tehtyä.
-
- -
- Viestit: 263
- Liittynyt: 19.10.2005 17:10
Omassa Golfissa (aaz) samantyylinen vika, hehkuttaa normaalisti, valo sammuu, rele naksahtaa ja noin parin minuuttin ajon jälkeen alkaa hehkuvalo vilkuttamaan ja tuikuttaa vaikka maailman loppuun asti. Kerran pari teki sellaista, että ei hehkuttanut ollenkaan eikä sammunut avaimesta. Lämpösellä koneella silloin lähti käyntiin kuitenkin. Sen jälkeen pelannut ihan normaalisti, joskus joutuu 2 kertaa hehkuttamaan että lähtee.
Hehku(t) tästäkin varmaan menneet, releet ehjiä kun hehkuttaa kuitenkin?
Hyviä vinkkejä tarvitsisin kanssa hehkujen vaihtoon, aika ahtaassa paikassa tuon syöttöpumpun takana osa näytti olevan?
Hyvinhän tuo pelittää vielä jossei anna valon häiritä, mutta mietin vaan niitä mahdollisia talven pakkasaamuja..
Hehku(t) tästäkin varmaan menneet, releet ehjiä kun hehkuttaa kuitenkin?
Hyviä vinkkejä tarvitsisin kanssa hehkujen vaihtoon, aika ahtaassa paikassa tuon syöttöpumpun takana osa näytti olevan?
Hyvinhän tuo pelittää vielä jossei anna valon häiritä, mutta mietin vaan niitä mahdollisia talven pakkasaamuja..
Oma vekotin sanoi sopimuksen irti ensimmäisten pakkasten aikaan. Ensin käynnistyi pirunmoisella sahaamisella ja kaasun pumppaamisella, kunnes pimeni kokonaan. Noh, hehkut vaihtoon ja ajonestomötikkä pois pumpun päältä varmuuden vuoksi, johan taas pelittää.
Silti tuo hehkuvalo jaksaa toitottaa yhä, onko tässä minkäänlaista vikakoodisysteemiä, jos on, auttaako sen nollaus? Käsittääkseni tuo valo on samalla moottorin vikavalo? Jos ei muuten, täytyy repiä polttimo helvettiin ja viritellä kabiiniin hehkuledi johon ottaa virran suoraan kiskolta -tyylinen systeemi..
Oli muuten todella helppo homma hehkujen vaihto, vaikka sitä epäilinkin. uti:n vinkin perusteella 12mm räikkälenkki (nivelellä varustettu vielä kätevämpi) ja 8mm muttereihin kannattaa hommata räikkälenkki myöskin. Pumpun takana olevan hehkunkin saa vaihdettua parissa minuutissa. Yhden suuttimelle menevän putken joutu irrottamaan, jotta mahtu työskentelemään. Suosittelen operaatiota..
Silti tuo hehkuvalo jaksaa toitottaa yhä, onko tässä minkäänlaista vikakoodisysteemiä, jos on, auttaako sen nollaus? Käsittääkseni tuo valo on samalla moottorin vikavalo? Jos ei muuten, täytyy repiä polttimo helvettiin ja viritellä kabiiniin hehkuledi johon ottaa virran suoraan kiskolta -tyylinen systeemi..
Oli muuten todella helppo homma hehkujen vaihto, vaikka sitä epäilinkin. uti:n vinkin perusteella 12mm räikkälenkki (nivelellä varustettu vielä kätevämpi) ja 8mm muttereihin kannattaa hommata räikkälenkki myöskin. Pumpun takana olevan hehkunkin saa vaihdettua parissa minuutissa. Yhden suuttimelle menevän putken joutu irrottamaan, jotta mahtu työskentelemään. Suosittelen operaatiota..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa