Auttakaa naista pulassa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

onerva
-
Viestit: 4
Liittynyt: 3.11.2009 19:21

Auttakaa naista pulassa

ViestiKirjoittaja onerva » 3.11.2009 19:34

Eli mulla on kahden litran ruisku sierra, eilen lämmitys puhalsi kylmää ja nestesäiliö oli piripinnassa ja painetta rutkasti. jäähdyttelyn jälkeen puhalsi hetken lämmintä,sitten kylmää...tänään kaikki ok., vaihdettiin termostaatti, ja nyt ei ole painetta, mutta lämmöt heijjaa normaalista melkein punaiselle koko ajan, ei keitä.
no, jotkut sanoo,että on menny kansi tai kannentiiviste, vesipumppu, tai jääähdyttimen antura. Mitä minä seuraavaksi siihen ostan ja vaihdan?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 3.11.2009 19:37

minä seuraavaksi siihen ostan ja vaihdan?

merkkiä.
tai viet korjaamolle ja he tutkii ja kertoo mitä vaihdat.

http://www.ford-club.net/

onerva
-
Viestit: 4
Liittynyt: 3.11.2009 19:21

ViestiKirjoittaja onerva » 3.11.2009 19:56

ihan nyt sillä kyselen, että tietäiskö joku omakohtaisista kokemuksista, mikä autoa vaivaa?

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 3.11.2009 20:23

Miten olis vaikka jäähdytysjärjestelmän ilmaus?

Ja juu, Ford-clubilla tunnetaan ehkä paremmin ton merkin kulkuneuvot ja niiden oikkuilut. Itekin joskus erehtynyt Fordiin, kerta oli ensimmäinen ja viimeinen.

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 3.11.2009 20:53

Jos on dohc nii varmaan kansi mutkalla. Eikö nuista pidä 100tkm välein käyttää kansi irti ja höylässä vaikkei oireilis mitenkään, jos meinaa "varmasti" päästä paikasta toiseen.

G-Lader
-
Viestit: 9
Liittynyt: 14.12.2008 19:50

ViestiKirjoittaja G-Lader » 3.11.2009 22:02

Ilmaa siellä ainaki tuntuu olevan kun lämmöt heittelee.. eiku nokkaa ylöspäin, auto käyntiin ja letkusta pumppailee.

onerva
-
Viestit: 4
Liittynyt: 3.11.2009 19:21

ViestiKirjoittaja onerva » 3.11.2009 22:47

dokki kone. ilmattu on, mutta ei ole auttanut.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 3.11.2009 23:17

No ei lämpötila-anturi ole ainakaan menny, koska se ei aiheuttais muita oireita, kuin mittarin toimimattomuuden, eiks DOHC sierrassa oo peräti viscotuuletin?

Voi toki olla kansipahvi menny jos termari on ollut semmonen, ettei se ole auennu. Sanoit että paisari oli täynnä, no se on yks kansipahvin rikkimenemisen merkki, puskee paineella kamaa sinne paisariin ja tekee koneeseen ilmalukon, jolloin lämppäri ei toimi. Tosin tää on vaan arvailua. Ilmasitte varmaan sen niin että lämmöt oli lämppärissä ihan täysillä?

Vesipumppu tuskin oireilee noin, ellei sitten sieltä ole propelli irti, mut yleensä ne alkaa vuotaa hengitysreiästä vettä ulos.

Ton kansipahvin palamisen pystyy tutkimaan, gunson-testerillä jossa haistellaan kaasuja, joillain on pakko olla vielä semmonen tai sit periaatteessa ihan normi pakokaasutesterillä (itse en ole tällä tavalla koskaan saannu mitään järkevää). Periaatteessa jos painetta tuntuu ihan hirveesti kaasua käyttäessä letkuissa ni sit puskee paineita.

Toivottavasti on ees vähän apua, paha täältä koneen takaa analysoida.

onerva
-
Viestit: 4
Liittynyt: 3.11.2009 19:21

kiitos vastauksista

ViestiKirjoittaja onerva » 4.11.2009 7:48

viscotuuletin on. ja ilmattiin niin, että lämmöt oli täysillä. vesipumppu ei vuoda.
gunson-testerillä jossa haistellaan kaasuja? missä ne tekee noita testejä? Mulla on lähimpään KUNNON kaupunkiin matkaa sata kilsaa.
Öljyn seassa ei ole nesteitä eikä pakoputkesta tule höyryjä tai muuta vastaavaa.
lähen tästä lähimpään varaosa liikkeeseen ja ostan kuitenkin nyt sen jäähdyttimen anturan, vai mikä se sitten oikealta nimeltään onkin.(koska kaverin mies oli sitä mieltä, että vika on anturissa, niin varma,että lupas munat pannulle!!)

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 4.11.2009 15:50

Uskaltaisin melkein laittaa kaveris miehen pallit vetoa, että pahvi menny ja kansi kiero tai halki. Itsellä vain mukavia kokemuksia tommosesta Dohc-Sierrasta. Ekasta koneesta meni kiertokanki poikki, eli kaikki paskaks. Vaihtokoneessa olikin sit jo ostettaessa kansi halki.

oldskoolv8
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.8.2007 8:18

ViestiKirjoittaja oldskoolv8 » 5.11.2009 11:19

Jos lämmöt seilaa ja tekee painetta paisariin eikä puhalla sisälle lämpöä niin ei siinä mitään testereitä enää tarvitse. Kansi ylös..

Ilmaa sinne ei itsekseen synny ja dohc ilmaa kyllä itsensä.

avr
-
Viestit: 54
Liittynyt: 25.3.2005 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja avr » 6.11.2009 14:46

eiks DOHC sierrassa oo peräti viscotuuletin?


Dohcissa on sähköflektit. Ruiskussa kaks ja kaasarissa yks.

Ilmaa sinne ei itsekseen synny ja dohc ilmaa kyllä itsensä.


tuo itsestään ilmaus ei aivan pidä paikkaansa. tai niin sen on suunniteltu toimivan, mutta ei se aina toimi.

Tosiaan dohcia kun ilmaa niin keula pitäis saada perkuleen ylös (joku jyrkkä mäki esim.). Ja sitten ei muutakuin lämmöt täysille ja puristelemaan letkuja, välillä käyttää kierroksia korkealla ja lisää puristelua ja vaikka heittää pienen lenkin välissä.
Noin on ite onnistuneesti saanu aina kaiken ilman pois.

Ja mitä dohcin kestävyyteen tulee, niin normikäyttöä kestää oikein passelisti, kunhan jäähdytyspuoli ja ilmaus on kunnossa. Itellä meinaan oli dohci koneinen sierra ja 320tkm ajettu ilman, että kansi ollu irti. Runtuakin annettiin kivasti välillä ;)

Mutta tuolla vikakuvauksella itekkin epäilisin vahvasti haljennutta kantta olettaen, että ilmattu kunnolla.

Powerless
-
Viestit: 18
Liittynyt: 23.6.2009 20:32

ViestiKirjoittaja Powerless » 6.11.2009 17:43

Itellä oli kans samoja ongelmia lämpöjen kans ja sit kun vähän aika autoo tutki (1.8 t leon siis kyseessä) niin syy oli vesipumpun irronneissa siivissä


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa