Eli mulla on kahden litran ruisku sierra, eilen lämmitys puhalsi kylmää ja nestesäiliö oli piripinnassa ja painetta rutkasti. jäähdyttelyn jälkeen puhalsi hetken lämmintä,sitten kylmää...tänään kaikki ok., vaihdettiin termostaatti, ja nyt ei ole painetta, mutta lämmöt heijjaa normaalista melkein punaiselle koko ajan, ei keitä.
no, jotkut sanoo,että on menny kansi tai kannentiiviste, vesipumppu, tai jääähdyttimen antura. Mitä minä seuraavaksi siihen ostan ja vaihdan?
Auttakaa naista pulassa
Valvoja: ffp jäsenet
minä seuraavaksi siihen ostan ja vaihdan?
merkkiä.
tai viet korjaamolle ja he tutkii ja kertoo mitä vaihdat.
http://www.ford-club.net/
No ei lämpötila-anturi ole ainakaan menny, koska se ei aiheuttais muita oireita, kuin mittarin toimimattomuuden, eiks DOHC sierrassa oo peräti viscotuuletin?
Voi toki olla kansipahvi menny jos termari on ollut semmonen, ettei se ole auennu. Sanoit että paisari oli täynnä, no se on yks kansipahvin rikkimenemisen merkki, puskee paineella kamaa sinne paisariin ja tekee koneeseen ilmalukon, jolloin lämppäri ei toimi. Tosin tää on vaan arvailua. Ilmasitte varmaan sen niin että lämmöt oli lämppärissä ihan täysillä?
Vesipumppu tuskin oireilee noin, ellei sitten sieltä ole propelli irti, mut yleensä ne alkaa vuotaa hengitysreiästä vettä ulos.
Ton kansipahvin palamisen pystyy tutkimaan, gunson-testerillä jossa haistellaan kaasuja, joillain on pakko olla vielä semmonen tai sit periaatteessa ihan normi pakokaasutesterillä (itse en ole tällä tavalla koskaan saannu mitään järkevää). Periaatteessa jos painetta tuntuu ihan hirveesti kaasua käyttäessä letkuissa ni sit puskee paineita.
Toivottavasti on ees vähän apua, paha täältä koneen takaa analysoida.
Voi toki olla kansipahvi menny jos termari on ollut semmonen, ettei se ole auennu. Sanoit että paisari oli täynnä, no se on yks kansipahvin rikkimenemisen merkki, puskee paineella kamaa sinne paisariin ja tekee koneeseen ilmalukon, jolloin lämppäri ei toimi. Tosin tää on vaan arvailua. Ilmasitte varmaan sen niin että lämmöt oli lämppärissä ihan täysillä?
Vesipumppu tuskin oireilee noin, ellei sitten sieltä ole propelli irti, mut yleensä ne alkaa vuotaa hengitysreiästä vettä ulos.
Ton kansipahvin palamisen pystyy tutkimaan, gunson-testerillä jossa haistellaan kaasuja, joillain on pakko olla vielä semmonen tai sit periaatteessa ihan normi pakokaasutesterillä (itse en ole tällä tavalla koskaan saannu mitään järkevää). Periaatteessa jos painetta tuntuu ihan hirveesti kaasua käyttäessä letkuissa ni sit puskee paineita.
Toivottavasti on ees vähän apua, paha täältä koneen takaa analysoida.
kiitos vastauksista
viscotuuletin on. ja ilmattiin niin, että lämmöt oli täysillä. vesipumppu ei vuoda.
gunson-testerillä jossa haistellaan kaasuja? missä ne tekee noita testejä? Mulla on lähimpään KUNNON kaupunkiin matkaa sata kilsaa.
Öljyn seassa ei ole nesteitä eikä pakoputkesta tule höyryjä tai muuta vastaavaa.
lähen tästä lähimpään varaosa liikkeeseen ja ostan kuitenkin nyt sen jäähdyttimen anturan, vai mikä se sitten oikealta nimeltään onkin.(koska kaverin mies oli sitä mieltä, että vika on anturissa, niin varma,että lupas munat pannulle!!)
gunson-testerillä jossa haistellaan kaasuja? missä ne tekee noita testejä? Mulla on lähimpään KUNNON kaupunkiin matkaa sata kilsaa.
Öljyn seassa ei ole nesteitä eikä pakoputkesta tule höyryjä tai muuta vastaavaa.
lähen tästä lähimpään varaosa liikkeeseen ja ostan kuitenkin nyt sen jäähdyttimen anturan, vai mikä se sitten oikealta nimeltään onkin.(koska kaverin mies oli sitä mieltä, että vika on anturissa, niin varma,että lupas munat pannulle!!)
-
- -
eiks DOHC sierrassa oo peräti viscotuuletin?
Dohcissa on sähköflektit. Ruiskussa kaks ja kaasarissa yks.
Ilmaa sinne ei itsekseen synny ja dohc ilmaa kyllä itsensä.
tuo itsestään ilmaus ei aivan pidä paikkaansa. tai niin sen on suunniteltu toimivan, mutta ei se aina toimi.
Tosiaan dohcia kun ilmaa niin keula pitäis saada perkuleen ylös (joku jyrkkä mäki esim.). Ja sitten ei muutakuin lämmöt täysille ja puristelemaan letkuja, välillä käyttää kierroksia korkealla ja lisää puristelua ja vaikka heittää pienen lenkin välissä.
Noin on ite onnistuneesti saanu aina kaiken ilman pois.
Ja mitä dohcin kestävyyteen tulee, niin normikäyttöä kestää oikein passelisti, kunhan jäähdytyspuoli ja ilmaus on kunnossa. Itellä meinaan oli dohci koneinen sierra ja 320tkm ajettu ilman, että kansi ollu irti. Runtuakin annettiin kivasti välillä ;)
Mutta tuolla vikakuvauksella itekkin epäilisin vahvasti haljennutta kantta olettaen, että ilmattu kunnolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”