1,6 EG moottori on menossa kasaan ja nyt alkoi mietityttää mäntien ja kiertokankien oikea asento. Jos joku sattuu muistamaan kuuluuko männä päällä oleva nuoli osoittaa jäkopäähän vai vauhtipyörään? Itse muistelin, että kuplassa se olisi ollut vauhtipyörää, mutta männissä olevat jäljet venttiileistä kielisivät toista.
Ja toinen oli kiertokanien asento (iso silmä alas, joo-o) mutta kummalle puolelle laakerien urat tulevat?
Joku varmaan muistaa nämä ulkoakin? Kiitos jo etukäteen.
Mäntien ja kiertokankien asento moottoria kasatessa
Valvoja: ffp jäsenet
pipo_esalle: Virimoottori ja väärät männät. Palotila männässä, kyllä. Ja nimenomaan venttiilinkuvat männissä, koska olivat käyneet kiinni.
MikaJ:lle: Kiertokanget oli irroitettaessa "väärillä" laakerikansilla ja silmät mittaamalla löysin todennäköisimmät parit (n. 0,01mm heitot). Laakeriurat kyllä pistän samalle puolelle ja tämä puoli tulee todennäköisesti olemaan eri puoli kuin imu- ja pakosarja.
Ja ihan yleiskommenttina, että mosa on ilmeisesti kasattu vaan myyntiä varten tai sitten asialla ollut joku tosi tumpelo (toisaalta itelläki hukku tieto siitä, miten päin kanget oli ollut). Männät eivät olleet kiinni tässä lainkaan.
Kaikille kiitos tiedoista, männät menee vielä vaihtoon/koneistukseen kun tuppaa muuten tulemaan liikaa puristuksia.
MikaJ:lle: Kiertokanget oli irroitettaessa "väärillä" laakerikansilla ja silmät mittaamalla löysin todennäköisimmät parit (n. 0,01mm heitot). Laakeriurat kyllä pistän samalle puolelle ja tämä puoli tulee todennäköisesti olemaan eri puoli kuin imu- ja pakosarja.
Ja ihan yleiskommenttina, että mosa on ilmeisesti kasattu vaan myyntiä varten tai sitten asialla ollut joku tosi tumpelo (toisaalta itelläki hukku tieto siitä, miten päin kanget oli ollut). Männät eivät olleet kiinni tässä lainkaan.
Kaikille kiitos tiedoista, männät menee vielä vaihtoon/koneistukseen kun tuppaa muuten tulemaan liikaa puristuksia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa