Passat -98 syncroa ostamassa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

Passat -98 syncroa ostamassa

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 1.11.2009 7:47

Mitäs tommosen auton ostossa kannattaa tutkailla? Tai ylipäätään ton ikäsissä Pasuunoissa. Kone on 1,9 tdi, ajettu n. 250tkm. Noissahan on ilmeisesti Torsen, voiko sen kuntoa mitenkään tarkastaa?

Mitä tommonen kuluttaa manuaali askilla? Olikos tuossa Torsenissa niin että kaikki pyörät vetävät kokoajan?

RHead
-
Viestit: 77
Liittynyt: 20.6.2004 2:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja RHead » 1.11.2009 11:13

Manuaali askilla on keskikulutus ollut 6l (työmatka ajo on 10km) eli just kerkiää lämpiämään talvella 90c kun perille pääsee. Ainakin kaikki maholliset öljyt kannattaa vaihtaa jos ei edellinen omistaja oo koskaan vaihtanut perälle esim. Muutenhan kone pitäs olla vielä hyvin elossa

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 1.11.2009 18:18

Tuosta perän öljyjen vaihdosta olen kuullut/lukenut että saattaa särkeä koko höskän.. Omistaja itsekkin sanoi että oli jostain autosta menny perä kun oli vaihdettu öljyt..

Onko noissa passateissa jotain "ruoste pesäkkeitä" mistä alkaa ensimmäisenä tai yleisemmin lahoamaan..?

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 1.11.2009 18:36

Tuosta perän öljyjen vaihdosta olen kuullut/lukenut että saattaa särkeä koko höskän.. Omistaja itsekkin sanoi että oli jostain autosta menny perä kun oli vaihdettu öljyt..

Sinne perään voi laittaa ihan oikeaa siihen tarkoitettua öljyä, eikä mitään vaseliinia. Ei ihmekkään jos perät menee rikki, jos sinne joku kesä-esa ja suvi-uuno tyrkkää jotain glidiä.

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 1.11.2009 18:54

No tällä tyypillä oli merkkikorjaamolla laitettu... Merkki oli tosin Bemari, että voihan sekin kertoa jotain..

Tapio p
-
Viestit: 25
Liittynyt: 26.6.2008 10:37

ViestiKirjoittaja Tapio p » 1.11.2009 19:16

omaan oon ainaki vaihtanu peräöljyt pariin otteeseen ja hyvin toimii. oon ollu -98 syncro passattiin tyytyväinen ja on muuten aivan loistava talviauto.

suorja
-
Viestit: 83
Liittynyt: 23.11.2004 15:24

ViestiKirjoittaja suorja » 2.11.2009 8:20

Itsellä tuommoinen -98 420 tkm ajettu ja hyvin tikittää vielä. Samaa mieltä autosta kuin edelliset vastaajat. Osta pois vaan tuommoinen just sisään ajettu yksilö.

Ruostetta ei ole vielä tullut, paitsi takaluukkuun. Se lienee heikoin paikka. Tosin suurin osa ruosteista johtuu peräkärryn etureunasta kimmonneista kivistä.

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 17.11.2009 0:03

Onko syncron alusta "normaalia äänekäämpi", esim. just tämmösellä talvisella kaupunki tiellä, missä on röykkyä enemmän niin kuuluuko "kolinaa" enemmän kun etuvetosesta?

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 17.11.2009 2:59

Eiköhän sekin oo sinkkikori että eipä se pahemmin lahoa... :D Pintaruostetta saattaapi esiintyä takaluukussa ja miksikä niitä sanotaan...ikkunan karmit?...no ovissa kuitenkin siinä lasien välissä...:P joskus lokasuojissa voi kupruilla maalit pois... Kaikkein typerimpiähän on ne korjaukset kun mennään hiomaan ja maalaamaan jolloin hiotaan se sinkkikin siitä!(näitäkin on nähty)

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 17.11.2009 9:24

Mites ne kuprut pitäs korjata? Tai no kai varmaan ammatti mies osaa ne korjata niinkuns pittää..?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 17.11.2009 15:11

Eikös ruostunut sinkitty pelti meinaa että siitä on jo kaikki uhrautuvasta pintasinkistä "kulunut" pois? Eihän sitä ainakaan hiomalla pahenna?

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 17.11.2009 16:04

EI se ruosteessa olekkaan.. kupruja näkyy olevan parissa paikkaa..

Mites tuo alusta?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 17.11.2009 21:10

Itselläni on samanlainen 280tkm ajettu AFN-koneinen (ohjelmatuunattu, noin 145hv) myöskin alla joka on itseasiassa tällähetkellä myynnissäkin. Alustasta ei kuulu mitään normaalista poikkeavaa, ainakin kun kaikki tukivarret, nivelet ja jarruosat on uusia. Neliveto pelaa mahtavasti, torseni on jees <3

Millaista yksilöä olet tarkemminkin katsellut ja mihin hintaan?

Kumustelija
-
Viestit: 209
Liittynyt: 26.8.2006 22:00

ViestiKirjoittaja Kumustelija » 24.11.2009 16:37

No auto oli jo itseasiassa ostettukkin... Ilmeisesti laakeri on toisesta takarenkaasta menossa, kun kuuluu semmonen "jurnutus"...

Miten tossa torsenissa, tai nelivedoissa ylipäätään toimii se, että jos painaa kaasua ja jarrua yhtä aikaa..? Liikkeelle lähtiessä jarrulevyistä kuuluu uikkauksia, mutta häviää kun painaa jarrua.. Painasin sitten jarrua samaan aikaan kun kaasua.. tuntu että tapahtu jotain hassua..

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 24.11.2009 22:43

Kaikissa sähkökaasullisissa katkeaa polttoaineensyöttö jos polkimia painetaan yhtäaikaa, omassa tdi:ssä tämä ominaisuus toki muokattiin softan teon yhteydessä pois turhakkeena ja nyt kaasua poljettaessa voi samalla survoa myös jarruakin \o/


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 12 vierailijaa