jarrulevyt ja palat
Valvoja: ffp jäsenet
jarrulevyt ja palat
eli pitäisi vaihtaa levyt ja palat eteen tuohon 3 koppaseen.
suositelkaapa kohtuu hintaista settiä...
huom jotka sopivat vanhojen satuloiden kanssa...
levy 239mm...
suositelkaapa kohtuu hintaista settiä...
huom jotka sopivat vanhojen satuloiden kanssa...
levy 239mm...
Kyllläää!!
karvis ihan oikeilla jäljillä :D
ei nappaa nuo paskat tarvikelevyt...lähes uudet jo kierrossa...
tuohon voisi vielä katella passelit palat enkä pilaa millään tarvike paloilla parempia levyjä..
ei nappaa nuo paskat tarvikelevyt...lähes uudet jo kierrossa...
tuohon voisi vielä katella passelit palat enkä pilaa millään tarvike paloilla parempia levyjä..
eli parempi ostaa vähän kalliimmat
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... type=30&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=13@sortCol=@ord=@status=F@id_part_type=30
tälläset bongasin nuo mahtaa olla ihan laadukkaat...
kokemuksia kyseisistä levyistä
tälläset bongasin nuo mahtaa olla ihan laadukkaat...
kokemuksia kyseisistä levyistä
biltema ja motonet
taitaa olla melkoista kuraa nuo kyseisten firmojen levyt
Jos jarrulevyssä on jostain syystä jäänyt jännitys, niin se tulee ensimmäisen kunnon jarrutuksen aikana esiin, kun levy pääsee lämpenemään, eikä suinkaan N-tuhannen kilometrin jälkeen. Syyt tällöin on jossain muualla, kuin levyssä, kuten jarrusatulan vajaassa toiminnassa tai vääränlaisessa sisäänajossa, jolloin pala jarruttaa vain osalla pinnasta ja näin ollen aiheuttaa lämpövääristymiä. Asennuksessa on saattanu jäädä ruostetta tms skeidaa levyn ja navan väliin, aiheuttaa jarrulevyssä hieman vääristymistä tai sitten
Itse olen käyttänyt NON-OEM osia jo 10 vuotta autoissa, ilman yhtä ainuttakaan ongelmaa.
Itse olen käyttänyt NON-OEM osia jo 10 vuotta autoissa, ilman yhtä ainuttakaan ongelmaa.
-
- -
- Viesti:
Minäkin viimeiset ~kahdeksan vuotta ja jostain syystä vasta viime vuosina on tullut valituksia tarvikelevyistä. Uskon että jotain on jossain tapahtunut, mutta siihen se sitten taitaa jäädäkin.
Omassa toimii biltsun levyt Ferodon DS2000 paloilla moitteetta. Parilla radallakin on käyty. Kerrotaan lisää sitten kun taas vaihdon aika on...
Omassa toimii biltsun levyt Ferodon DS2000 paloilla moitteetta. Parilla radallakin on käyty. Kerrotaan lisää sitten kun taas vaihdon aika on...
Kuten Flashmanni sano, Yleensä vika löytyy jumittavasta satulasta eikä levystä. Nää on parhaita juttuja joissa jengillä on haljennu levy navasta irti kokonaan, ja sehän on tietenkin levyn vika.
Kuinka moni tarkistaa liukujen toiminnan/ putsaa ja rasvaa ne uudelleen levyjen/ palojen vaihdon yhteydessä, ja kuinka moni vaihtaa aina uudet palat levyjen vaihdon yhteydessä?
Ja edelleen niinkuin flasmanni sanoi, jos levy on valmistevikainen niin se tulee kyllä eteen ennen 5000km:ä :)
Kuinka moni tarkistaa liukujen toiminnan/ putsaa ja rasvaa ne uudelleen levyjen/ palojen vaihdon yhteydessä, ja kuinka moni vaihtaa aina uudet palat levyjen vaihdon yhteydessä?
Ja edelleen niinkuin flasmanni sanoi, jos levy on valmistevikainen niin se tulee kyllä eteen ennen 5000km:ä :)
Ainakin minä, luulisi että suurin osa. Noihan on kuitenkin ihan perustoimenpiteitä, joita jarruille tehdään _aina_ kun niille jotain remppaa tehdään ja joskus myös remonttien välissä. Ainakin suuresti toivon näin...Kuinka moni tarkistaa liukujen toiminnan/ putsaa ja rasvaa ne uudelleen levyjen/ palojen vaihdon yhteydessä, ja kuinka moni vaihtaa aina uudet palat levyjen vaihdon yhteydessä?
Btw, tarkistin Bilteman pdf-kuvastosta että noita uralevyjä saa myös Golfiin 99e/pari. Ovat aika asiallisen oloisia.
Ainakin minä, luulisi että suurin osa.
Ei muuten rasvaa, suurin osa vaan heittää uudet palat kiinni ja sit itketään ja haukutaan paloja ku kitisee ja ulisee. En mäkään viime kerralla rasvannu liukuja, kun ne liikku ihan hyvin.
Täytyy myös muistaa, että liika rasva kerää likaa ja ATE:n järjestelmässä jossa liu'ut ovat päästään auki, pääsee sinne rasvan sekaan samalla kuraa. Liika rasvan tunkeminen sinne ei myöskään ole hyväksi.
-
- -
- Viesti:
Joo, ei itselläkään ollut tarvetta liu'uille tehdä viimeksi mitään. Hiukan painelua ja pyörittelyä niin toimivat kaikki loistavasti. Ei tosin vaikuttanut siihen, että palat alkoivat muutaman sadan kilometrin jälkeen ajoittain vinkumaan. No, vinkukoon vielä hetken. Jos keväällä jaksaisi renkaanvaihdoin yhteydessä ottaa auki ja laittaa mömmöä palan ja satulan väliin.
-
- -
- Viesti:
orginaalit
minkähän hintaiset mahtaa olla alkuperäiset levyt?
-
- -
Nuo nationalit asenti merkkiliike, jälkimmäiset asensin itse.
Mahdollisesti oli toinen satula hitusen jumittanut(sisempi pala oli kulunut huomattavasti enemmän), itse kyllä putsasin osat huolellisesti ja rasvasin uudelleen, ehkä liikkeessä sitten mentiin siitä mistä aita matalin. Eivät ole ainakaan nämä uudet kieroutuneet.
Mahdollisesti oli toinen satula hitusen jumittanut(sisempi pala oli kulunut huomattavasti enemmän), itse kyllä putsasin osat huolellisesti ja rasvasin uudelleen, ehkä liikkeessä sitten mentiin siitä mistä aita matalin. Eivät ole ainakaan nämä uudet kieroutuneet.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”