jarrulevyt ja palat

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

jarrulevyt ja palat

ViestiKirjoittaja A-j-P » 28.10.2009 18:24

eli pitäisi vaihtaa levyt ja palat eteen tuohon 3 koppaseen.
suositelkaapa kohtuu hintaista settiä...
huom jotka sopivat vanhojen satuloiden kanssa...
levy 239mm...

karvis
-
Viestit: 199
Liittynyt: 23.7.2003 10:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja karvis » 28.10.2009 22:39

Miten ois ATEn PowerDiscit? Motonetistä 26,50€/kappale...
Kuva

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 29.10.2009 14:44

Eipä noi hinnallaan tosiaan oo pilattu. Tai sit ihan tarvikesetti alle.

karvis
-
Viestit: 199
Liittynyt: 23.7.2003 10:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja karvis » 29.10.2009 15:53

Tai sit ihan tarvikesetti alle.


Lähinnä siksi ehdotin tuota power disciä, koska ajattelin että jotain erikoisempaa ollaan hakemassa kun täällä kysellään :/

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

Kyllläää!!

ViestiKirjoittaja A-j-P » 29.10.2009 16:08

karvis ihan oikeilla jäljillä :D
ei nappaa nuo paskat tarvikelevyt...lähes uudet jo kierrossa...
tuohon voisi vielä katella passelit palat enkä pilaa millään tarvike paloilla parempia levyjä..

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 29.10.2009 16:11

Pagidin palat, noita ainakin myydään IV GTI:hin "orkkispaloina" ja varmasti löytyy indy-varaosaliikkeestä.

P.E.T.U
-
Viestit: 147
Liittynyt: 9.10.2003 21:31

ViestiKirjoittaja P.E.T.U » 29.10.2009 17:04

Ittellä on edessä tommoset Aten powerdiscit ja kaverina Ferodon halvemmat palat,on pirun hyvät, ei kitise eikä vikise ja jarrutuntuma on hyvä,suosittelen lämpimästi.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 31.10.2009 6:45

Taitaa olla PowerDisceissäkin laatu eroja, koska omassa porukassa on parit levyt vetänyt ihan huolella kieroksi. Mielipiteistä ei voi kiistellä, mutta itse ottaisin laadukkaat vakilevyt ennemmin, kun powerit tai sitten pistäisin vähän enemmän rahaa kunnon levyihin.

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 31.10.2009 13:20

Entisessä kakkakopassa ko. tuninglevyt kieroksi alle vuoteen. En ainakaan jaksa suositella moisia levyjä. Ellei tietysti jarrujumppa kiinnosta vuosittain. :)

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

eli parempi ostaa vähän kalliimmat

ViestiKirjoittaja A-j-P » 1.11.2009 21:55

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... type=30&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=13@sortCol=@ord=@status=F@id_part_type=30

tälläset bongasin nuo mahtaa olla ihan laadukkaat...
kokemuksia kyseisistä levyistä

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 2.11.2009 19:04

Löytyykö Biltemasta Golfiin sopivia "sportlevyjä"? Nettikataloogista noita ei tunnu löytyvän lainkaan. Saabiin tuollaiset nakkasin eteen Greenstuffien pariksi, ovat siistin näköiset ja ainakin vielä suorat. Noissa siis uritus + rei'itys ja alumiinipinnoite ruostumista estämässä. 99e/pari.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

biltema ja motonet

ViestiKirjoittaja A-j-P » 4.11.2009 21:55

taitaa olla melkoista kuraa nuo kyseisten firmojen levyt

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 5.11.2009 15:51

Tarkennatko hieman, mitä firmoja tarkoitit (ATE, National, Biltema, Ferodo)? Onko kokemuksia vai mihin väite perustuu?

ATE on ainoa, joista korviini on kantautunut ongelmia.

Cid
-
Viestit: 18
Liittynyt: 2.11.2005 14:46

ViestiKirjoittaja Cid » 5.11.2009 23:29

Itsellä veti nuo national performancen uritetut levyt 5tkm aikana kieroiksi, ei tule uudelleen. Nyt alla olevista Audin vakiolevyistä taasen ei mitään pahaa sanottavaa.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 6.11.2009 1:58

Jos jarrulevyssä on jostain syystä jäänyt jännitys, niin se tulee ensimmäisen kunnon jarrutuksen aikana esiin, kun levy pääsee lämpenemään, eikä suinkaan N-tuhannen kilometrin jälkeen. Syyt tällöin on jossain muualla, kuin levyssä, kuten jarrusatulan vajaassa toiminnassa tai vääränlaisessa sisäänajossa, jolloin pala jarruttaa vain osalla pinnasta ja näin ollen aiheuttaa lämpövääristymiä. Asennuksessa on saattanu jäädä ruostetta tms skeidaa levyn ja navan väliin, aiheuttaa jarrulevyssä hieman vääristymistä tai sitten

Itse olen käyttänyt NON-OEM osia jo 10 vuotta autoissa, ilman yhtä ainuttakaan ongelmaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.11.2009 2:39

Minäkin viimeiset ~kahdeksan vuotta ja jostain syystä vasta viime vuosina on tullut valituksia tarvikelevyistä. Uskon että jotain on jossain tapahtunut, mutta siihen se sitten taitaa jäädäkin.

Omassa toimii biltsun levyt Ferodon DS2000 paloilla moitteetta. Parilla radallakin on käyty. Kerrotaan lisää sitten kun taas vaihdon aika on...

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 6.11.2009 7:04

Kuten Flashmanni sano, Yleensä vika löytyy jumittavasta satulasta eikä levystä. Nää on parhaita juttuja joissa jengillä on haljennu levy navasta irti kokonaan, ja sehän on tietenkin levyn vika.
Kuinka moni tarkistaa liukujen toiminnan/ putsaa ja rasvaa ne uudelleen levyjen/ palojen vaihdon yhteydessä, ja kuinka moni vaihtaa aina uudet palat levyjen vaihdon yhteydessä?

Ja edelleen niinkuin flasmanni sanoi, jos levy on valmistevikainen niin se tulee kyllä eteen ennen 5000km:ä :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 7.11.2009 10:46

Kuinka moni tarkistaa liukujen toiminnan/ putsaa ja rasvaa ne uudelleen levyjen/ palojen vaihdon yhteydessä, ja kuinka moni vaihtaa aina uudet palat levyjen vaihdon yhteydessä?
Ainakin minä, luulisi että suurin osa. Noihan on kuitenkin ihan perustoimenpiteitä, joita jarruille tehdään _aina_ kun niille jotain remppaa tehdään ja joskus myös remonttien välissä. Ainakin suuresti toivon näin...

Btw, tarkistin Bilteman pdf-kuvastosta että noita uralevyjä saa myös Golfiin 99e/pari. Ovat aika asiallisen oloisia.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 7.11.2009 18:23

Ainakin minä, luulisi että suurin osa.

Ei muuten rasvaa, suurin osa vaan heittää uudet palat kiinni ja sit itketään ja haukutaan paloja ku kitisee ja ulisee. En mäkään viime kerralla rasvannu liukuja, kun ne liikku ihan hyvin.

Täytyy myös muistaa, että liika rasva kerää likaa ja ATE:n järjestelmässä jossa liu'ut ovat päästään auki, pääsee sinne rasvan sekaan samalla kuraa. Liika rasvan tunkeminen sinne ei myöskään ole hyväksi.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.11.2009 21:50

Nuo liukutapithan tulee tarkistettua siinä samalla kun laittaa uusien palojen kanssa satulaa kiinni. Ei voi olla huomaamatta toimiiko ne vai ei.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 7.11.2009 22:06

Joo, ei itselläkään ollut tarvetta liu'uille tehdä viimeksi mitään. Hiukan painelua ja pyörittelyä niin toimivat kaikki loistavasti. Ei tosin vaikuttanut siihen, että palat alkoivat muutaman sadan kilometrin jälkeen ajoittain vinkumaan. No, vinkukoon vielä hetken. Jos keväällä jaksaisi renkaanvaihdoin yhteydessä ottaa auki ja laittaa mömmöä palan ja satulan väliin.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 7.11.2009 23:52

Kuparitahna auttaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.11.2009 2:00

Kolme kertaa koitettu ja jokainen auttoi viikon.

Biltsun anti-vinkumis -kumia palaset niin ääni lähti. Kummallisen vähän se vaikutti jarrutuntumaankaan...

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

orginaalit

ViestiKirjoittaja A-j-P » 10.11.2009 17:10

minkähän hintaiset mahtaa olla alkuperäiset levyt?

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 10.11.2009 17:46

Mulla kalustossa yleensä aina halvinta levyä ja palaa useimmiten Motonetista.
Levyjen kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia,palat joskus sulaneet turhan nopeasti.

Autot sanomalehtien ja mainosten jaossa,parhaimpina päivinä pysähdyksiä reilu 500.
Tuo jumittava liuku tai mäntä se tappaa tuon levyn.

Cid
-
Viestit: 18
Liittynyt: 2.11.2005 14:46

ViestiKirjoittaja Cid » 10.11.2009 19:49

Nuo nationalit asenti merkkiliike, jälkimmäiset asensin itse.
Mahdollisesti oli toinen satula hitusen jumittanut(sisempi pala oli kulunut huomattavasti enemmän), itse kyllä putsasin osat huolellisesti ja rasvasin uudelleen, ehkä liikkeessä sitten mentiin siitä mistä aita matalin. Eivät ole ainakaan nämä uudet kieroutuneet.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa