Eli tänään tuli vaiheltua öljypohjan tiiviste ja tietty itte nesteet/suodatin.
Kone kun hivenen huohottaa ölppöö tiivisteen välistä.
No mutta, öljypohja kädessä ja aloin katteleen että mitäs perkelettä täällä oikein on.
Muutama suht "iso" metallinpalanen (1-2mm.x10mm.) ja perkele JOUSI!!
Halkasijaa oli ehkä se 2milliä ja pituutta sitten joku about 3 senttiä...??
Mitat on aikas heitetty nupista mutta suurinpiirtein sinne päin.
Siinä "paniikissa" kun nuo todisteet onnistuin hukkaamaan...
Iski oikein tilanne päälle.
No mutta, mistäs se jousi oikein on?
Venttiilinnostaja kyykännyt oikein kunnolla?
Itte oon niin tyhymä että en tiä mistä se on.
Auttakaa ny perkele taas ku hölmöilen ihan ittekseni ja opettelen tätä moniventtilitekniikan mystiikkaa....
VW Golf mk2 16V öljypohjassa jotain ylimäärästä....
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ok, näistä on hyvä lähteä liikkeelle.
Tosiaan se on paljon pienempi kuin kuulakärkikynän jousi.
Mutta pituutta kumminkin oli aika paljon verrattuna paksuuteen.
Tuo hoppa pitää tyhjäkäynnillä aikasmoista mekastusta tuolta venttiilien suunnalta joten sieltä se voisi olla yksi mahdollisuus.
Ajatus oli kokeilla Forte huoltoa.
Auto tiputtaa (vieläkin) hivenen öljyä jakopään alta eli siellä varmaankin on stefoja jotka voisi vuotaa...
Daaamn, onkohan tuo hengenvaarallista jos kioskilla hetken ajelee?
Ei malttas millään laittaa heti leiman jälkeen talliin seisomaan pannu auki...
Mutta minkäs teet.
Kiitoksia kaikille vastauksista, helpompi alkaa kartotteleen vikaa ;)
Tosiaan se on paljon pienempi kuin kuulakärkikynän jousi.
Mutta pituutta kumminkin oli aika paljon verrattuna paksuuteen.
Tuo hoppa pitää tyhjäkäynnillä aikasmoista mekastusta tuolta venttiilien suunnalta joten sieltä se voisi olla yksi mahdollisuus.
Ajatus oli kokeilla Forte huoltoa.
Auto tiputtaa (vieläkin) hivenen öljyä jakopään alta eli siellä varmaankin on stefoja jotka voisi vuotaa...
Daaamn, onkohan tuo hengenvaarallista jos kioskilla hetken ajelee?
Ei malttas millään laittaa heti leiman jälkeen talliin seisomaan pannu auki...
Mutta minkäs teet.
Kiitoksia kaikille vastauksista, helpompi alkaa kartotteleen vikaa ;)
Eli joku jakopään kolmesta stefasta päreinä ja kusettaa öljyä. Paskasta stefasta aika satavarmana puuttuu jousi, jonka jo löysitkin :D
Unohda ne fortet. Jos kyse on nostajasta ääni todennäkösesti vaan pahenee, kun liukenee ne loputkin paskat koneesta. Jos ääni kuuluu nostajasta ei hajoo moottori vaikka käyt kuinka kioskilla. Jos ääni kuuluu kiertokangen laakereista voi kioskireissut loppua ennemmin kuin huomaatkaan.
Kuuluuko se ääni kylmänä enemmän kuin kuumana? Kun nostat hitaasi kierroksia paheneeko ääni vai vaan tihenee? kun tiputat kierrokset nopeasti 3000r:stä taukoaako ääni? Kuuluuko vedättäessä enemmän ääntä?
Unohda ne fortet. Jos kyse on nostajasta ääni todennäkösesti vaan pahenee, kun liukenee ne loputkin paskat koneesta. Jos ääni kuuluu nostajasta ei hajoo moottori vaikka käyt kuinka kioskilla. Jos ääni kuuluu kiertokangen laakereista voi kioskireissut loppua ennemmin kuin huomaatkaan.
Kuuluuko se ääni kylmänä enemmän kuin kuumana? Kun nostat hitaasi kierroksia paheneeko ääni vai vaan tihenee? kun tiputat kierrokset nopeasti 3000r:stä taukoaako ääni? Kuuluuko vedättäessä enemmän ääntä?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Dona:
Kierroksia nostaessa ääni tihenee ja "katoaa" ainakin korvakuulolla poies.
Kierroksia tiputtaessa katoaa hetkeksi ja alkaa sitten kolistamaan...
Kiitoksia avuista, täytyy availla pannua kun vaan ehtii, toivottavasti ei kioski reissut lopu ennen sitä.
Mitäs kannattaa uusia/tehdä kun tuon KR koneen availee?
Kierroksia nostaessa ääni tihenee ja "katoaa" ainakin korvakuulolla poies.
Kierroksia tiputtaessa katoaa hetkeksi ja alkaa sitten kolistamaan...
Kiitoksia avuista, täytyy availla pannua kun vaan ehtii, toivottavasti ei kioski reissut lopu ennen sitä.
Mitäs kannattaa uusia/tehdä kun tuon KR koneen availee?
Mitäs kannattaa uusia/tehdä kun tuon KR koneen availee?
Kaikki kerralla uusiksi :D Mutta no ainakin nostimet (vain ja ainoastaan INA-merkkiset), nokkaketju ja tiivisteet jokapaikkaan. Kansi samantien koneistamolle tarkastukseen/plaanaukseen yms. Alakertaan apuakselin laakerit ja kaikki muutkin liuskat samantien uusiksi, samoin öljypumppu.
Kyllähän se kaikki pitäs joo uusia mutta maksaa miljoonia dollareita, nyt ei ole rahotusta lähtee irvisteleen koko pakettia uusiksi... Valitettavasti.
Katsotaan mitä tehdähän, huoltoa jokatapauksessa mutta millä laajuudella, se jää vielä arvoitukseksi.
Varmaankin joulukuulle menee tuo propaaminen kun auto on pakko pitää vielä hetki sen oikeassa käyttötarkoituksessa eli ihmisten siirtelyssä paikasta toiseen.
Katsotaan mitä tehdähän, huoltoa jokatapauksessa mutta millä laajuudella, se jää vielä arvoitukseksi.
Varmaankin joulukuulle menee tuo propaaminen kun auto on pakko pitää vielä hetki sen oikeassa käyttötarkoituksessa eli ihmisten siirtelyssä paikasta toiseen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa