SDi AQM Cordoba -01 sammui motarille!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

poosili
-
Viestit: 11
Liittynyt: 30.11.2005 17:23

SDi AQM Cordoba -01 sammui motarille!

ViestiKirjoittaja poosili » 24.10.2009 16:35

Hei!

Ongelmia pukkaa! Ajoin moottoritiellä, kun jäljellä oli enää tosi vähän polttoainetta (ehkä noin 50 km olisi pitänyt vielä päästä) ja ABC häämötti kilometrin päässä, niin auto päätti motarivauhdista sitten hyytyä ja ajattelin että nyt se menovesi sitten perkele loppui!

Soitin kaverille ja haettiin lisää löpöä aluksi 5 litraa, mutta silti ei käynnistynyt. Noh tuumattiin, että auto on niin vinossa penkalla, että se ei välttämättä saa kunnolla löpöä. Uudet 5 litraa sisään ----> ei vaikutusta.

Lopuksi hinattiin huoltamon pihaan auto ja siinä vielä starttailtiin, mutta ei yrittänytkään lähteä käyntiin. Savua kyllä tuli putkesta ja starttaukset oli pitkiä ! ! !

Mikä helvetti tämän nyt olis voinut tehdä. Naputtelin releet läpi ja katsoin sulakkeet, mutta ei vaikutusta. Rele nro. 109 on joskus temppuillut, mutta tuntuu että tämä ei oo samanlainen ongelma.

Remmikin on hiljattain vaihdettu ja sitä en sen kummemmin tarkastanut.

KENELLÄKÄÄN VAASAN ALUEELLA VAG.COMIA ? !

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 24.10.2009 16:38

Melko pitkään saa starttailla jos ei löysää suutinputkia auki ja ilmaa kunnolla.

poosili
-
Viestit: 11
Liittynyt: 30.11.2005 17:23

ViestiKirjoittaja poosili » 24.10.2009 16:56

Kyllä mä kauan starttailin ja kaveri katto, et läpinäkyvis putkis ainaki löpö virtas.

Oon jo kauemman aikaa ihmetelly, miksi pakokaasu on alkanut haisemaan todella vanhalle ja tunkkaiselle dieselille, että voisko olla jotain syy-yhteyttä?

Voisko olla että katti olis tukkinu sen verran pakoputkea vaikka sieltä savua päästä tulikin pihalle startatessa...

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 25.10.2009 8:58

Kokeile kipata dieseliä suoraan suodattimeen. Yleensä niissä on se muovinen osa sokalla kiinni siinä päällä niin siitä reiästä sisään. Tosin ainakin vanhemmassa cordobassa se suodatin on turhan hankalassa paikassa paikassa moiseen operaatioon.

Muutenkin siinä uudemmassakin varman ne kirkkaat pa-putket suodattimen ja pumpun välissä niin näkyykö niissä ainetta liikkuvan?

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 25.10.2009 9:26

syttyykö hehkun merkkivalo kun virrat vääntää päälle? Kysyn kerran se rele on temppuillu?

poosili
-
Viestit: 11
Liittynyt: 30.11.2005 17:23

ViestiKirjoittaja poosili » 25.10.2009 10:53

Syttyy juu ja siitä päättelinkin että ei ole rele "ehkä" rikki

artsi20
-
Viestit: 29
Liittynyt: 31.1.2009 15:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja artsi20 » 25.10.2009 13:05

Oon jo kauemman aikaa ihmetelly, miksi pakokaasu on alkanut haisemaan todella vanhalle ja tunkkaiselle dieselille, että voisko olla jotain syy-yhteyttä?


Tämähän kuulostaa EGR-venttiin/solenoidin vialle/vajaatoiminnalle. Pakopuoli voi olla aika karstainen, aukase ja tarkista.

Ja tosiaan, PA -suodatin myös täyteen, kun imasee tyhjäksi. Lähtee paremmin käyntiin.

Tuli mieleen myös, että voi vetää ilmaakin reilummin jostakin. PA-suodatin, kovamuoviletkut suodatin-jakajapumppu väliltä.

poosili
-
Viestit: 11
Liittynyt: 30.11.2005 17:23

ViestiKirjoittaja poosili » 25.10.2009 17:16

Heh tänään kävin starttailemas ja nyt tärähti käymään! Uskomattoman kauan saa startata yhtäjaksoisesti ennenkuin edes lupaa käyntiin.

Case closed!

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 25.10.2009 18:31

olis tosiaan varmaan aika nopeestikin lähteny jos suutinputkia olis löysänny =)

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 25.10.2009 19:42

Kyllä se on lama sitten alkanut purra autoiluunkin kun pitää löpöllä ajaa ja silti pääsee tankki kuivaksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa