Golf IV käsijarru hävisi palojen vaihdossa??
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV käsijarru hävisi palojen vaihdossa??
Eli tämmönen tapaus:
Takaa oikealta alkoi kuulumaan rahinaa jarruttaessa,no palahan sieltä oli loppu.
Mutta kun olin vaihtanut palat ko.puolelle,niin sen puolen käsijarru ei ota ollenkaan..
Männän palautin kiertämällä kuten kuuluukin.
Käsijarruvipu satulassa menee helposti rajoitinta vasten,mutta käsijarru ei ota.
Mikähän mättänee??
Takaa oikealta alkoi kuulumaan rahinaa jarruttaessa,no palahan sieltä oli loppu.
Mutta kun olin vaihtanut palat ko.puolelle,niin sen puolen käsijarru ei ota ollenkaan..
Männän palautin kiertämällä kuten kuuluukin.
Käsijarruvipu satulassa menee helposti rajoitinta vasten,mutta käsijarru ei ota.
Mikähän mättänee??
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
sylinteri? Jarrusatulahan tuossa vaihtoon menee jos on mennäkseen. Kannattanee kuitenkin veilä käyttää osat irti ja kokeilla liikkuuko mäntä yhtään käsijarruvipua heiluteltaessa, onko palat sopivalla etäisyydellä jne. Viimeinen vaihtoehto lie satulan vaihto ja alkup satulalle lienee vaihtoehto bilteman tarvikemalli.
-Soralla jarrua polkaisten näkee jäljistä kyllä mikäli käyttöjarru ottaa tasaisesti/ei.
-Soralla jarrua polkaisten näkee jäljistä kyllä mikäli käyttöjarru ottaa tasaisesti/ei.
Vaihda sen ehjänkin puolen palat. Niissä kuluneissa paloissa kun on/oli levyyn enempi kitkapintaa niin puolittain tehty vaihto korostaa eroa tosi paljon kun uudet palat eivät ole urautuneet vanhojen tapaan.
Omassa golfissa tuntui alkuun ettei jarruja ollut takana lainkaan kun vaihdoin palat ja levyt taakse toissakesänä. Syksyllä leimalla lukemat taas oli normaalit kun olivat ajettu sisään. Normikäytössä tuntuu ettei takana jarrut paljoa kiinni ota kun omat levytkin olivat melkeen ruostuneet ennen vaihtoa
Omassa golfissa tuntui alkuun ettei jarruja ollut takana lainkaan kun vaihdoin palat ja levyt taakse toissakesänä. Syksyllä leimalla lukemat taas oli normaalit kun olivat ajettu sisään. Normikäytössä tuntuu ettei takana jarrut paljoa kiinni ota kun omat levytkin olivat melkeen ruostuneet ennen vaihtoa
Tilanne seis toistaiseksi.Syksyn uistelukiireiden(2 päivää peräkkäin vesillä,taitaa järvi jäätyä loppuviikosta) takia en ole ehtinyt tutkimaan vikaa tarkemmin.Auto jo pari päivää seissyt pihallla lumen alla.Jospa huomenna ehtisi tutkimaan.Jos vaikka kokeilis tuota Iken ehdottamaa keinoa.
Termari,olennaisinta on että siellä on palat.Se ei vaikuta että onko ne uudet vai vanhat,jos vaan pintaa jäljellä.Sama paine niihin kuitenkin kohdistuu.
Termari,olennaisinta on että siellä on palat.Se ei vaikuta että onko ne uudet vai vanhat,jos vaan pintaa jäljellä.Sama paine niihin kuitenkin kohdistuu.
Siis onhan siinä vissi ero alkuun uusilla paloilla vs. sisäänajetut. Eihän tuo oma sokotakaan meinannut eteen tehdyn jarruremontin jälkeen ensimmäisinä päivinä tarjota puoltakaan jarrutehosta mihin oli tottunut. Sitä termari takaa juuri ajoikin, että on varmasti epätasapainossa jarrut hetken, jos toispuoleisesti vaihdetaan.
Jos tommosen rempan jälkeen koittais leimalle niin katsastusmies vois laittaa äkkiä ajokieltoon tommosset kun on niin isot prosenttierot. Ja jos sielläpäin on jo luntakin reilusti niin tekee entistä mielenkiintoisemmaksi jarrujen sisäänajon. Ei ne palat nyt niin kalliita että ei vois toisellekin puolelle vaihtaa. Sitäpaitsi sulla ei ois tota ongelmaa että toinen puoli ei ota kiinni käsijarrulla, vaan molemmat olisi hetken aikaa vähän tehottomampia. Se vaati vain että uudet palat hiotuu jarrulevyjen uria myötäilemään jolloin kitkapinta kasvaa. Vertauskuvana esim. tavallinen hihna vs. moniurahihna. Nyt kun siellä on toisella puolella huonosti ottava laikka ja toisella vanhapriima niin se vanha joka nappaa paremmin kuormittuu liikaa kun toinen ei oo kunnolla pelissä ja pahimmassa tapauksessa lasittuu...
Toisaalta jos siellä toisella puolella on vielä paloissa pintaa yli puolet niin pistää mietityttämään että miksi kuluu niin epätasaisesti, aloittaisin kuitenkin siitä toisenpuolen palojen vaihdolla ja sitten jos ei muutu niin tutkitaan lisää.
Toisaalta jos siellä toisella puolella on vielä paloissa pintaa yli puolet niin pistää mietityttämään että miksi kuluu niin epätasaisesti, aloittaisin kuitenkin siitä toisenpuolen palojen vaihdolla ja sitten jos ei muutu niin tutkitaan lisää.
Siis myydäänkö jossain paloja vain yhteen pyörään, yleisesti paketissa on koko akselille eli onhan ne maksettukin jo, uudet palat toiseen pyörää kans.
Jos sen toisen puolen käsijarrun palautus ei toimi kunnolla, niin käsijarrun laahatessa käy juuri niin että toinen puoli kuluu aika vikkelästi. Kaikkihan tietää miten helposti nää levykäsijarru mekamisnit saattaa jumittaa.
Jos sen toisen puolen käsijarrun palautus ei toimi kunnolla, niin käsijarrun laahatessa käy juuri niin että toinen puoli kuluu aika vikkelästi. Kaikkihan tietää miten helposti nää levykäsijarru mekamisnit saattaa jumittaa.
Kiitokset Ikelle.
Eli jarrut alkoi pelittämään,kun sääti männän valmiiksi mahdollisimman lähelle palaa.Sekä käyttö,että käsijarru.Ennen tuota toimenpidettä sekä käyttö-,että käsijarru eivät ottaneet tolla puolella ollenkaan.
Palatilanteesta sen verran,ettei hyllyssä sattunut olemaan kuin kaksi uutta palaa,ja kuusi vähän käytettyä,jotka varmaan jossain välissä tulee nekin käytettyä.Nättihän noita on vaihdella,kun nyt on harjoitellut....
Aikaisemmin,eli toissa syksynä vaihdettu palat toiselle puolelle.
Eli jarrut alkoi pelittämään,kun sääti männän valmiiksi mahdollisimman lähelle palaa.Sekä käyttö,että käsijarru.Ennen tuota toimenpidettä sekä käyttö-,että käsijarru eivät ottaneet tolla puolella ollenkaan.
Palatilanteesta sen verran,ettei hyllyssä sattunut olemaan kuin kaksi uutta palaa,ja kuusi vähän käytettyä,jotka varmaan jossain välissä tulee nekin käytettyä.Nättihän noita on vaihdella,kun nyt on harjoitellut....
Aikaisemmin,eli toissa syksynä vaihdettu palat toiselle puolelle.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palatilanteesta sen verran,ettei hyllyssä sattunut olemaan kuin kaksi uutta palaa,ja kuusi vähän käytettyä,jotka varmaan jossain välissä tulee nekin käytettyä.Nättihän noita on vaihdella,kun nyt on harjoitellut....
Aikaisemmin,eli toissa syksynä vaihdettu palat toiselle puolelle.
Kyllä on taas sellasta asennusta menossa että huhhuh sanon mä. Ne palat vaihdetaan samaan aikaan kummallekin puolelle, eikä niin että yhtenä syksynä toiselle ja sitten seuraavana toiselle puolelle. Siinä on syy miksi ne palat myydään akselikohtaisessa paketissa, eikä puolelle erikseen. Ne vanhat kannattaa suosiolla heittää roskiin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Se vaan kun siihen oppinut jo 70/80-luvulla,ettei käyttökelpoista tavaraa voi heittää roskiin.Tämä nykyajan kertakäyttökulttuuri ei vaan sovi meikäläisen pirtaan.
Paitsi kun mennään ihan pilkun mukaan, ne vähän käytetyt jarrupalat eivät ole käyttökelposia enää. Tarkistas ne satulan liukutapit, jos ne kanittaa niin palatkin kuluu eri tavalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa