Golf mk3 gti 16v (1,8cl)

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

Golf mk3 gti 16v (1,8cl)

ViestiKirjoittaja New_school » 22.10.2009 22:40

Eli tämmönen tuli vaihdossa "pokemon shit ventoon"
MK3 golffi vm95 ollu ennen 1,8cl mutta vaihdettu joskus 2000 vuonna 2,0l 16v gti tekniikka, akselit, jarrut, sisusta(sähkölaiseineen) ja kojelauta. Mittarissa nyt 264tkm
Kuva
Kiinnostaisi tietää onko jonkun foorumilaisen/tai tutun tekemä koneenvaihto tai muuta tietoa autosta
Kuva

Vikojakin on mutta vähän projektiks tulikin. Meno tyssää 4000rpm kohdalla puutuu ja röpöttää ja kierroksen nousevat vaivoin, lähtee vaivalloisesti käyntiin, lämppäri pelaa vaan isoimmalla, 3 vaihde ei mene kunnolla silmään kun juuri ja juuri käyttämällä kakkosella, takakontin luukku ei oikeen istu kuskin puolelta ja näyttää kun kuskin puolen takakulmaa olis joskus vähän menny sisään ja sitä oijottu.

Tarkotus olis talven aikana korjata kuntoon ja hioa kori ja saada ruosteet kuriin ja ensi kesäksi uusi väri. Nyt kiinni vihreät takavalot ja vihreät vilkut, Iv look valot, merkitön maski ja joku takasiiven tynkä, jamexin alusta ja 17" alessiot.

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 23.10.2009 16:10

Taitaapi olla kyseessä sama auto johonka omasta golffistani takapenkin kauppailin :D Liekkö sama omistaja enää, mut enivei. Joku muutama kuukausi siitä on aikaa. Mut hieno peli on :)

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

ViestiKirjoittaja New_school » 23.10.2009 17:55

Juu omistaja puhukin että oli joltain takapenkit ostanu kun entiseen oli palanu joku tupakan reikä ja etupenkit on varmaan jostain 4 ovisesta vr6:sesta koska vr6:sen ne on mutta niissä ei oo kippiä :D

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 24.10.2009 1:01

Jotain akkuhappoa siihen vanhaan penkkiin muistaakseni oli kaatunut.. Aika jännä että tuossa moottorissa ongelmia, kun jotain oli puhetta että olisi pistetty kone aikalailla uusiksi ja hyvin pelittäisi. Muistikuvani ainakin on tälläinen :D

Mutta tuosta kolmosen toimivuudesta olikin jotain juttua. Mietittiin että olisiko jossain vaihteensiirtimissä vain jotain häikkää, kun itsellä oli vähän ongelmia ykkösvaihteen kaa, mutta korjaantu säätämällä sitä vaihdekepissä olevaa pallukka ja vaihtamalla vaihdelaatikon tukikumi. Saattaa toki olla laatikossakin jotain häikkää.. Mutta onnea projektiin :)

ps. jos kiinnostaa penkkiprojekti, niin olisi 2ovisen gti:n etupenkit. Verhoilut kunnossa, mutta apukuskin penkki vähän osissa (luultavasti kasattavissa?) + kiskot joutuu ottamaan toisista penkeistä, kun itse olen kuppipenkkeihin ne muokkaillut.. Kuskinpenkki muuten ok, mutta nuo kiskot vain uupuu.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 24.10.2009 9:14

takakontin luukku ei oikeen istu kuskin puolelta ja näyttää kun kuskin puolen takakulmaa olis joskus vähän menny sisään ja sitä oijottu.


Toinen takakulma ainakin on ollut kasassa, muistaakseni oli oikea puoli.

Tomisa nimimerkillä on kirjoitellut tuon rakentaja, en tiedä lukeeko enää foorumia. Boserin veli.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 24.10.2009 10:15

New_school kirjoitti:etupenkit on varmaan jostain 4 ovisesta vr6:sesta koska vr6:sen ne on mutta niissä ei oo kippiä

Neliovisen penkistä saa tehtyä kippaavan, kun irroittaa lukitusraudan jolla selkäoja on tehty kiinteäksi.
Tilalle asennetaan aukeava lukituskoukku ja kippivipu vaijereineen.
Pari osaa siis tarvitsee toisesta jakkarasta, mutta muuten ihan "ruuvaa kiinni"-homma.

Rama
ffp jäsen
Viestit: 147
Liittynyt: 7.9.2003 22:30

ViestiKirjoittaja Rama » 24.10.2009 12:52

Toi oli joskus 8 vuotta sitten pirun hieno peli ku Tomisa sen rakensi.

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

ViestiKirjoittaja New_school » 24.10.2009 15:42

Löytyyköhän jotain juttua projektista tai kuvia joskus millanen on ollu? koska tainnu helmalevikkeetkin olla sikafleksi jäljistä päätellen? ja kun en haulla mitään löytänyt

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 24.10.2009 19:51

maxxlookin osia taisivat olla (helmat ainakin) ja oiskohan myöhemmin ollut riegerin rr-x etupuskuri...?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.10.2009 19:52

Kova pyynti ainakin kolaroiduksi tekniikanvaihdoksi.

Edit: Ai se oli sulla myynnissä. Luulin että vielä edellisen omistajan ilmoitus. Ei siitä hermostua tarvi. Ja ei niiin tarvi (onneksi)
Viimeksi muokannut Sebastian, 24.10.2009 20:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

ViestiKirjoittaja New_school » 24.10.2009 20:37

Elämä on. No aika vitsillä se myynnissä onkin ja eikä se oo tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. onhan siinä varmaan pari tonnia liikaa hintaa mutta eipä sun sitä tarvi ostaakkaan

tounigee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 20.10.2007 23:05

ViestiKirjoittaja tounigee » 24.10.2009 20:56

Sul on yllättäen Viat jääny kirjoittamatta myynti-ilmoitukseen =). Nyt jos joku lähtisi utsjoelta ajamaan tuota hakemaan ja koeajolla huomaisi että perkhele täähä nykii ja vaihteet ei pelaa, niin luultavasti henkiin jäämis mahdollisuudet olisivat pienet.

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

ViestiKirjoittaja New_school » 24.10.2009 20:59

Mutta kun tota kyselee niin kerron kyllä viat ennenkö lähtee katteleen tota hevon vitun perseestä ja kuitenkin kohta otan sen pois myynnistä. ja yleensä noita tekniikanvaihto"pommeja" ei edes kukaan osta

tounigee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 20.10.2007 23:05

ViestiKirjoittaja tounigee » 24.10.2009 21:18

Juu ei kukaan pelkän ilmoituksen nähdessään lähde autoa ostamaan.. Kuhan piruilin kun aistin mahdolliset raivarit, mutta vituiks meni olen pettynyt..

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 25.10.2009 5:07

Vai tekniikanvaihtopommi..

Muistaakseni tuo auto tehtiin joskus laittamalla saksasta laivattu 16v auto tuon kanssa vierekkäin ja vaihtamalla jokainen tekniikan kilke gti:stä.
Joten tekniikaltaan tuon ei pitäisi erota mitenkään alkuperäisestä Gti 16v:stä.

Ei se tekniikanvaihto aina tarkoita sitä että auto olis täysi pommi ja pätkimiset sekä vaihdelaatikkoviat johtuisi suoraan siitä..

Koita ny ihan ekaksi vaihtaa tulpat jospa auttais pätkimiseen..

edit: löysin Web archiven kautta huonon kuvan autosta vuodelta 2001
http://web.archive.org/web/200210081328 ... /index.php
keskivaiheilla smurffinsinisen kakkiksen oikealla puolella.

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

ViestiKirjoittaja New_school » 25.10.2009 16:31

No kunhan vitsillä heitin koska tuntuu että porukka on heti sitä mieltä kun myy tekniikan vaihto vehjettä missä on vikaa. Juu kaikkihan tohon on vaihdettu gtistä eli vastaa melkein alkuperästä. Mutta kiva huomata että täälä jotkut tietävät auton historiaa.

a ens kuussa auto menee seisontaan ja alkaa vikojen tutkiminen ja korjailu.

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 16.3.2010 13:12

Muistaakseni tuo auto tehtiin joskus laittamalla saksasta laivattu 16v auto tuon kanssa vierekkäin ja vaihtamalla jokainen tekniikan kilke gti:stä.
Joten tekniikaltaan tuon ei pitäisi erota mitenkään alkuperäisestä Gti 16v:stä.


Meillähän on si aika samanmoiset "tekniikanvaihtopommit" =D

Asiallista!!

Liitteleppä infoo mitä väkertelet,muistaakseni kumminkin oot jo kerinnyt halaamaan tätä ihan kunnolla ;)

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

ViestiKirjoittaja New_school » 16.3.2010 17:24

Onhan sille vähän rakkautta tullu annettua. Ensin autoa ei saatu n.3kk seisomisen jälkeen edes käyntiin ja syyksi löydettiin ajonesto joka ohitettiin ja heitettiin vesilintua ajonesto boxilla ja myös hälyytin sai lähteä koska ei edes toiminut.

Auto on nykyään tässä vaiheessa Kuva

Etulokarit vaihtoon koska aika mädät, helmoja edestä ja takaan saanu hitsailla riittävästi.

http://i866.photobucket.com/albums/ab22 ... CI0009.jpg

http://i866.photobucket.com/albums/ab22 ... CI0008.jpg

Myös osia tullu haalittua jonkunverran, eteen jommin tolpat koska takatolpat tällähetkellä ihan hyvät ja sopivalla madalluksella mutta etupää oli korkeemmalla kun perä joten tarvii keulaa saada ainakin samaan korkeuteen.
http://i866.photobucket.com/albums/ab22 ... CI0011.jpg
Sitten perus öljyt, ja suodattimia jne...

yllätys tulikin kun avas jakopään koppaa, aivan öljyssä remmi siä uiskenteli joten venttiilikopan tiivistettä ja nokka akselin tiivistettä vaihtoon niin ei ruiki öljyä, ja samalla myös moniura- ja kiilahihnaa. Moni varmaan vaihtais jakopään hihnankin samalla mutta sillä ei ole vielä paljon ajettu joten saa mennä vielä sillä hihnalla. (toivottavasti ei kostaudu että säästi väärässä paikassa)

http://i866.photobucket.com/albums/ab22 ... set005.jpg
http://i866.photobucket.com/albums/ab22 ... set007.jpg
http://i866.photobucket.com/albums/ab22 ... set006.jpg

Myös imusarjan kiillotus on käynyt mielessä mutta taitaa olla aika työläs homma? jollain kokemusta?http://i866.photobucket.com/albums/ab223/German_oldschool/Golf/tilaukset008.jpg

Sisustaa tullut purettua ja kaikki äänieristeet poistettu ja takapenkitkin jäävät pois koska jonkunlaista raaceria tässä ollaan tekemässä. Lattiaan olikin vedetty kokonaan jollain "äänieriste" jutulla. Sitä en ala kyllä poistamaan koska tuntuis olevan aika hyvin kiinni
http://i866.photobucket.com/albums/ab22 ... CI0001.jpg
http://i866.photobucket.com/albums/ab22 ... CI0002.jpg

myös vr6 lippaa ja kaikkee muuta härpäkettä tuli hommattua
http://i866.photobucket.com/albums/ab22 ... set015.jpg

Tarkotuksena hitsaussen ja tiivisteiden vaihdon jälkeen alkaa tutkia vaihdevivustoo ja korin hiomista.Myös akku tarvis siirtää takakonttiin niin saa vähän painoo sinnekkin enemmän. Myös ventokeula luultavasti tulee kunhan löytyy jostain läheltä osien luovuttaja :)

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 17.3.2010 16:41

Näyttäs Motonetissä olevan huimat 26 euroa jakohihna. Jos on öljyssä uinut, niin tuo vanha on selvää kamaa.

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

ViestiKirjoittaja New_school » 17.3.2010 17:10

Juu tänään otin hihnan pois ja jakopään hiluja ja kyllä uus hihna tulee oli sen verran öljypaskassa uiskennellu, eli väärä paikka säästää :) Ja myös nokka akselin stefa ja venttiilikopan tiiviste vaihtu tänään

New_school
-
Viestit: 83
Liittynyt: 6.8.2009 15:33

ViestiKirjoittaja New_school » 17.3.2010 17:33

olihan sitä öljyä pikkusen ja tossa kuvassa on jo putsattu osa http://i866.photobucket.com/albums/ab22 ... kti003.jpg
Alapää kirjaimellisesti ui öljyssä
http://i866.photobucket.com/albums/ab22 ... kti002.jpg

kaikki jakopään rullat ja hilavitkuttimet ja myös imusarja ja venttiilikoppa sai maistaa teijo pesukonetta :) ja puhdasta tuli http://i866.photobucket.com/albums/ab22 ... kti009.jpg

En tiä pitäiskö kohta siirtää projekti osiolle tääkin...


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa