Tölkki ei starttaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ricokidd
-
Viestit: 26
Liittynyt: 5.6.2008 12:55

Tölkki ei starttaa

ViestiKirjoittaja ricokidd » 19.10.2009 16:00

Eli tuli tölkkivolkkariin (-88 1.6 TD) tehtyä kansiremontti ja pieniä muutoksia (isompi turbo, välijäähy ja uusi pakoputkisto) Nyt ongelmana on että ei starttaa enään, sahaa ja savuttaa kovasti mutta ei edes lupaile. Syöttöpumppuun ei vielä ole koskettu, yritin kyllä käännellä sitä eri asentoihin mutta ei vaikutusta...

Vaikuttaisi että saa soppaa (kovasta savutuksesta päätellen) mutta onko syöttöpumpun ajoitus sitten pielessä vai mikä mättää? pystyykö tota syöttöpumppua edes ajoittamaan kotikonstein vai tarvitaanko siihen jotain erikoistyökalua?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 19.10.2009 18:11

kokeile hinata käyntiin, meilläkin sama ongelma...

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 19.10.2009 19:01

http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm

Ensiksi teet karkean säädön laittamalla/lukitsemalla pumppu sopivalla tapilla paikoilleen remmin kiristyksen yhteydessä.
Voi säätää kohdalleen tarkalla työntömitallakin joskin vähän työläämpi kuin kellolla.
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=64353
Tuosta kuvasta näet lukituksen/perinteisesti kaikissa sama joskin tapin koko voi olla eri (tuolla sivustolla työnnetty vasaran varsi).

ricokidd
-
Viestit: 26
Liittynyt: 5.6.2008 12:55

ViestiKirjoittaja ricokidd » 20.10.2009 15:36

täytyy siis rakentaa heittokellolle tollanen varsi. Kysästään nyt tässä samassa topikissa että paljon tollasesta koneesta about irtoaa kilon paineilla? on vaan niiiiin saatanan laiska vehje toi transporteri vakiona, harrasteautosta kun hyppää volkkariin niin tuntuu että fysiikan lait kiihtyvyyden suhteen on muuttuneet :D

Jussi.S
-
Viestit: 178
Liittynyt: 6.9.2006 18:28

ViestiKirjoittaja Jussi.S » 21.10.2009 13:34

Mikä turbo siellä on nyt? 1.6 td vakio garretilla kilon paineilla vois veikkailla sataa heppaa. Minä penkitin omasta 1.6 td jetasta 1.45bar paineilla 123hp ja 229Nm

ricokidd
-
Viestit: 26
Liittynyt: 5.6.2008 12:55

ViestiKirjoittaja ricokidd » 21.10.2009 15:32

Garretin t2, sata kun sais niin johan kerkee :D

mutta asiasta kukkaruukkuun, ei auttanut syöttöpumpun ajoitus, en tosin rakentanut erikoistyökalua vaan kokeilin kääntää syöttöpumppua eri asentoihin mutta vaikutus oli sama: EI STARTTAA! savuttaa vaan, eli löpöä liikkuu ja puristuksiakin löytyy. Suuttimien läpi tuskin tulisi yhtään ainetta jos ei olisi tarpeeksi paineita jotta suuttimet avautuisivat?

Ideoita otetaan vastaan!

ps. mistä ton moottorin pitäisi huohottaa, en löytänyt mistään sopivaa lähtöä pikaisen tutkinnan perusteella

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 21.10.2009 15:41

Mä lähtisin ihan ekaks siitä nokka-akselin ajoituksesta.
Sitten pumpun ajoitus.
Hehkujen tarkistus jos ei vieläkään käynnisty.

ricokidd
-
Viestit: 26
Liittynyt: 5.6.2008 12:55

ViestiKirjoittaja ricokidd » 21.10.2009 16:01

nokan ajotuksen pitäs olla kunnossa, jos joku venttiili jäisi auki niin ei pitäisi olla puristuksiakaan.. ja lämpimässä hallissa pitäisi kyllä käynnistyä ilman hehkuakin + hehkut on uudet. Korjatkaa jos olen väärässä

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 21.10.2009 21:29

hinaa käyntiin se, oli aivan sama juttu meilläkin...

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 22.10.2009 15:19

lämpimässä hallissa pitäisi kyllä käynnistyä ilman hehkuakin


Tuon ikäinen diesel (varsinkaan turbo) ei kyllä lähde missään olosuhteissa kylmänä käyntiin ilman hehkutusta, tästä on melko laaja kokemus.

Onko lohkolämmitintä? Lämmitä tunti tai kaksi ja koeta sitten startata.

Ai niin, onko hehkutuksen sulake ehjä?

ricokidd
-
Viestit: 26
Liittynyt: 5.6.2008 12:55

ViestiKirjoittaja ricokidd » 23.10.2009 13:43

hehkujen piuha oli hapettunut, korjasin muttei auttanut. No sitten ilmasin polttoaine järjestelmän ja laitoin lohkolämppäriin ja sitten heräsi käyntiin \o/

ricokidd
-
Viestit: 26
Liittynyt: 5.6.2008 12:55

ViestiKirjoittaja ricokidd » 23.10.2009 15:25

kertokaahan vielä viksummat että:

1. Mitä kuuluisi tulla kannen toisessa päässä (nokkapyörän vastakkaisella puolella) olevaan kierteeseen? joku anturi? tuli meinaan aika ronskisti öljyä kun en ollut huomannut että siitä puuttuu jotain, noh tulipa ruostesuojattua konehuone :)

2. Onko lohkossa jossain huohotuslähtö, en ainakaan löytänyt :(

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 23.10.2009 15:35

1. Mitä kuuluisi tulla kannen toisessa päässä (nokkapyörän vastakkaisella puolella) olevaan kierteeseen? joku anturi? tuli meinaan aika ronskisti öljyä kun en ollut huomannut että siitä puuttuu jotain, noh tulipa ruostesuojattua konehuone :)


Öljynpaineen anturi.

ricokidd
-
Viestit: 26
Liittynyt: 5.6.2008 12:55

ViestiKirjoittaja ricokidd » 23.10.2009 16:57

milläköhän paineella sen pitäs hälyyttää, motonetistä näyttäisi löytyvän 0,4 0,8 1,4 ja 1,8 bar versiot? ei jaksaisi kuunnella sitä saatanallista sinffoniaa mitä öljynpaineen varoitusvalo pitää :D

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 23.10.2009 17:50


ricokidd
-
Viestit: 26
Liittynyt: 5.6.2008 12:55

ViestiKirjoittaja ricokidd » 23.10.2009 18:28

Jes, kiitos! näillä mennään, vielä jos joku osaa sanoa missä se huohtuslähtö on?

ricokidd
-
Viestit: 26
Liittynyt: 5.6.2008 12:55

ViestiKirjoittaja ricokidd » 24.10.2009 20:32

nonniih, nyt kävin vähän heittämässä testilenkkiä, maksimiahdot oli 0.3 baria joka johtuu varmaa että syöttöpumpun ajoitus on vielä pielessä tai sitten ahtoputkisto vuotaa.

Mut ihmetyttää että pitää aivan järkyttävää nakutusta, ihankun ei hydraulinostajissa ei olisi öljyä? öljy kuitenkin kiertää, tosin pari pientä vuotoa täytyy korjailla :)

mut on kyllä mukava puksuttaa, ton saatanallisen lotkotuksen kun sais vielä kuriin!

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 24.10.2009 20:42

taitaa pumppu olla reilusti vaan ennakossa.

ricokidd
-
Viestit: 26
Liittynyt: 5.6.2008 12:55

ViestiKirjoittaja ricokidd » 25.10.2009 21:24

jep, näin oli. nyt heittokellolla säädetty ennakot 0.95mm ja pelaa paremmin, eikä pidä ihan niin pahaa meteliä.

ahdot ei vieläkään nouse yli 0.4 barin, täytyy varmaan syöttöjä ruuvaa?

ricokidd
-
Viestit: 26
Liittynyt: 5.6.2008 12:55

ViestiKirjoittaja ricokidd » 27.10.2009 10:19

muuten, alkoi mietityttää että onko toi lohko alkuperäinen TD lohko vai normi diisselilohko, Lohkon kylkeen on merkitty 1.6D?

Syöttöpumpussakaan ei ole ahtopaineen alaisen syötön säätö "mötikkää"

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 27.10.2009 20:41

kyllä niissä kaikissa 1.6D/TD lukee 16D lohkossa. JX on portterin alkuperäinen TD ja CS imudieseli

ricokidd
-
Viestit: 26
Liittynyt: 5.6.2008 12:55

ViestiKirjoittaja ricokidd » 23.1.2010 10:27

no nyt olis taas hyvät neuvot tarpeen!

eli auto on saatu toimimaan ja sillä on ajeltukkin mutta nyt ongelmana on ettei starttaa kylmänän eikä liian kuumana!?

auto on yön yli roikassa niin starttaa samantein ja käy tosi nätisti ilman ryyppyä mutta kun lämmöt alkaa olla normaalit niin ei pysy ilman kaasua käynnissä.

kannen pultteja ei ole vielä jälkikiristetty rempan jälkeen, voiko olla että falskaa puristuspaineet pellolle, ei kuitenkaan nosta painetta öljy eikä vesijärjestelmään

asiasta tekee vittumaisen se että on päästölappu enään 27 päivä asti voimassa ja uudella syöttöpumpulle voi olla aika hiljasta läpäistä :D

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 23.1.2010 11:30

Ei tyhjäkäynti ole ongelma sitä voi suurentaa, entäs sammuuko ennakko/ryyppy vedettynä päälle se nostaa tyhjäkäyntiä. Sitäkö pelkäät ettei lähde katsastusasemalla käyntiin kun sammuttavat moottorin?

ricokidd
-
Viestit: 26
Liittynyt: 5.6.2008 12:55

ViestiKirjoittaja ricokidd » 23.1.2010 11:49

joo sitä voi suurentaa kyllä ja on nostettukkin, ei hyödytä. Käy "ennakkoryypyn" kanssa ihan sama juttu, sammuu auton käytyä lämpimäks.

ainiin ja unohdin kirjottaa että koneen itsestään sammuttua ei lähde käyntiin ennenkun antaa vähän jäähtyä, savua kyllä tulee putkesta eli soppaa saa mutta miks helvetissä ei starttaa :S

- hehkut toimii
- sulkusolenoidille tulee virtaa

juu sitä pelkään ettei lähde käyntiin enään konttorilla tai ei edes selvitä sinne asti

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 23.1.2010 11:56

Kokeile vaihtaa se solenoidi, nekin temppuilee joskus aivan ufosti.

Onko siinä tölkissä hydronostimilla oleva kansi/kone? Ei muuten tuu toimimaan kauaa..

ricokidd
-
Viestit: 26
Liittynyt: 5.6.2008 12:55

ViestiKirjoittaja ricokidd » 23.1.2010 12:17

täytyy koittaa, onkohan noissa perus syöttöpumpuissa sama solenoidi kun ahdonalaisessa syöttöpumpussa?

siinä on hydraulinokkaisen kansi, mikäs siinä on?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 23.1.2010 12:47

On sama, väittävät olevan eri tehoisia öljypumppuja, kun on kone kallellaan niin vaatii sen tehokkaimman pumpun se hydraulinen kansi.

ricokidd
-
Viestit: 26
Liittynyt: 5.6.2008 12:55

ViestiKirjoittaja ricokidd » 23.1.2010 12:56

jaa, ei ainakaan Lahden kansityössä tollasesta ollut puhetta.. ainakin ihan miehekkäät öljynpaineet tuntuis olevan?

täytyy siis koittaa toisesta syöttöpumpusta solenoidia jos alkas pelittää

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 23.1.2010 14:57

Hydronostimet ei ilmeisesti tykkää olla kallellaan, ainaki muistelisin lukeneeni täältä dieselpuolelta että jollain oli kilahtanu juuri rempattu golffin kone tölkissä aika pikaisesti?

Kyllä mullakin vuotaa öljyä joka raosta melkeen tuo 1,6td uusilla tiivisteillä ym, vaikka öljynpaineet on niin heikot ettei mittaria edes uskalla paikallaan pitää :)

ricokidd
-
Viestit: 26
Liittynyt: 5.6.2008 12:55

ViestiKirjoittaja ricokidd » 23.1.2010 15:16

aika oudolta kuulostaa mun korvaan ettei tykkäis olla kallellaan, onhan monissa v8 koneissakin kallellaan, eikä toi nyt hirveesti enemmän kallellaan ole?

öljynpaineet oli lämpimällä koneella 4baria

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 23.1.2010 15:35

Joo en tiiä, tuommosta lukenut vain.

Omassa tais olla kuumana 6bar kaasupohjassa, mitattuna öljynsuodatin jalan anturilähdöstä. Tyhjiksellä ehkä hädintuskin se 1bar :) Kannen päästä mitattuna ei ajossakaan ollu 2bar enempää 100-vauhtia ajellessa. Mutta mitä sitä paineilla, yli 10tkm menty nuista mittauksista ja sievä käynti edelleen. Kurat mallia TB Diamond 5w-40 eli ainakaan ohkasempaa lientä ei kannata pitää.

Eihän muuten olis se klassinen vika että öljypumpun paineventtiili jumittaa (= lyö täydet paineet) ja näin jättää nostimet kantamaan eikä lähde senvuoksi käyntiin?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa