Passatin kallistuksenvakaajan/koiranluun/etuvakaajan vaihto

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Pasaat
-
Viestit: 28
Liittynyt: 7.8.2005 18:09

Passatin kallistuksenvakaajan/koiranluun/etuvakaajan vaihto

ViestiKirjoittaja Pasaat » 21.10.2009 7:53

Moi,

Keula kolisee ja auto keinuu, taannoin huollossa sanoi väljistä/löysistä kallistuksenvakaajista. Eilen viimein hain kallistuksenvakaajat, jotka kuitin mukaan nimeltään etuvakaajatanko. On muuten aivan eri näköiset kuin odotin, vähän kuin hevosenkenkä, mutta lyhyempi.

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=18-1400 14,9€
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=18-1399 14,9€

Eli miten olette noi vaihtaneet, montussa auto normaalisti, auto nosturilla, auto pukeilla ja renkaat tunkeilla pumpattuna normaalikorkeudessa vai miten? Eli olenko ymmärtänyt oikein ettei rengasta voi ottaa irti ja että renkaan on oltava normaalissa korkeudessa (ilmeisesti ettei koirankuuhun tule jännitettä)?

Suurempi ongelma lienee saada yli 10v kiinni olleet pultit irti, mutta haluaisin kuulla muiden kommentteja yllä mainittuun asiaan ja muutenkin kuinka olette homman tehneet?

Repsikan puoli on aiemmin vaihdettu muun toimesta ja siellä on vakaajaan läpi tulevat pultit, kuten minullakin. Kuljettajan puoli, joka on löysä on ilmeisesti alkuperäinen ja malliltaan hieman erilainen; pultti ei tule läpi vakaajasta. Lienee kuitenkin sopiva tuollainenkin, koska toisella puolella toisenlainen, ellei ...

Pauli[/img]

vwpassat1.9tdi
-
Viestit: 11
Liittynyt: 26.4.2008 16:04

passatti

ViestiKirjoittaja vwpassat1.9tdi » 21.10.2009 19:42

Tukivarsien sisäpään, iskarin alapään ja kalistuksenvaimentimen yhdystangon lopullinen kiristys vasta kun auto on laskettu alas ja keinutettu etupäätä muutamia kertoja jousituksen tasaamiseksi. Näin lukee passatin korjausoppaassa. Itse tein rasvamontulla oli helpoin tehdä loppukiristys.

Pasaat
-
Viestit: 28
Liittynyt: 7.8.2005 18:09

Done

ViestiKirjoittaja Pasaat » 21.10.2009 22:27

Kiitos kommentista. Nostin auton ilmaan ja toisella tunkilla renkaan normaalikorkeudelle (ilman rengasta), irroitin 12v vanhat kallistuksenvakaajan. Irtioton jälkeen ongelmana oli etten saanut vakaajaa pois, koska iskari tiellä (otin vain kallistuksenvakaajan irti). Sahasin rautasahalla pultin poikki ja irti. Uusi läpipultillinen tilalle (pultit ristiin, jotta taas mahtui),, pultit kiinni ja auto alas.

Varmistan huomenna vielä kireyden. Mitä tarvitsin:
2 hallitunkkia, 16" lenkkiavaimen (yksi meni poikki) ja 16" hylsyn.

Pauli


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 34 vierailijaa