Tölkki ei starttaa
Valvoja: ffp jäsenet
Tölkki ei starttaa
Eli tuli tölkkivolkkariin (-88 1.6 TD) tehtyä kansiremontti ja pieniä muutoksia (isompi turbo, välijäähy ja uusi pakoputkisto) Nyt ongelmana on että ei starttaa enään, sahaa ja savuttaa kovasti mutta ei edes lupaile. Syöttöpumppuun ei vielä ole koskettu, yritin kyllä käännellä sitä eri asentoihin mutta ei vaikutusta...
Vaikuttaisi että saa soppaa (kovasta savutuksesta päätellen) mutta onko syöttöpumpun ajoitus sitten pielessä vai mikä mättää? pystyykö tota syöttöpumppua edes ajoittamaan kotikonstein vai tarvitaanko siihen jotain erikoistyökalua?
Vaikuttaisi että saa soppaa (kovasta savutuksesta päätellen) mutta onko syöttöpumpun ajoitus sitten pielessä vai mikä mättää? pystyykö tota syöttöpumppua edes ajoittamaan kotikonstein vai tarvitaanko siihen jotain erikoistyökalua?
http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm
Ensiksi teet karkean säädön laittamalla/lukitsemalla pumppu sopivalla tapilla paikoilleen remmin kiristyksen yhteydessä.
Voi säätää kohdalleen tarkalla työntömitallakin joskin vähän työläämpi kuin kellolla.
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=64353
Tuosta kuvasta näet lukituksen/perinteisesti kaikissa sama joskin tapin koko voi olla eri (tuolla sivustolla työnnetty vasaran varsi).
Ensiksi teet karkean säädön laittamalla/lukitsemalla pumppu sopivalla tapilla paikoilleen remmin kiristyksen yhteydessä.
Voi säätää kohdalleen tarkalla työntömitallakin joskin vähän työläämpi kuin kellolla.
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=64353
Tuosta kuvasta näet lukituksen/perinteisesti kaikissa sama joskin tapin koko voi olla eri (tuolla sivustolla työnnetty vasaran varsi).
täytyy siis rakentaa heittokellolle tollanen varsi. Kysästään nyt tässä samassa topikissa että paljon tollasesta koneesta about irtoaa kilon paineilla? on vaan niiiiin saatanan laiska vehje toi transporteri vakiona, harrasteautosta kun hyppää volkkariin niin tuntuu että fysiikan lait kiihtyvyyden suhteen on muuttuneet :D
Garretin t2, sata kun sais niin johan kerkee :D
mutta asiasta kukkaruukkuun, ei auttanut syöttöpumpun ajoitus, en tosin rakentanut erikoistyökalua vaan kokeilin kääntää syöttöpumppua eri asentoihin mutta vaikutus oli sama: EI STARTTAA! savuttaa vaan, eli löpöä liikkuu ja puristuksiakin löytyy. Suuttimien läpi tuskin tulisi yhtään ainetta jos ei olisi tarpeeksi paineita jotta suuttimet avautuisivat?
Ideoita otetaan vastaan!
ps. mistä ton moottorin pitäisi huohottaa, en löytänyt mistään sopivaa lähtöä pikaisen tutkinnan perusteella
mutta asiasta kukkaruukkuun, ei auttanut syöttöpumpun ajoitus, en tosin rakentanut erikoistyökalua vaan kokeilin kääntää syöttöpumppua eri asentoihin mutta vaikutus oli sama: EI STARTTAA! savuttaa vaan, eli löpöä liikkuu ja puristuksiakin löytyy. Suuttimien läpi tuskin tulisi yhtään ainetta jos ei olisi tarpeeksi paineita jotta suuttimet avautuisivat?
Ideoita otetaan vastaan!
ps. mistä ton moottorin pitäisi huohottaa, en löytänyt mistään sopivaa lähtöä pikaisen tutkinnan perusteella
lämpimässä hallissa pitäisi kyllä käynnistyä ilman hehkuakin
Tuon ikäinen diesel (varsinkaan turbo) ei kyllä lähde missään olosuhteissa kylmänä käyntiin ilman hehkutusta, tästä on melko laaja kokemus.
Onko lohkolämmitintä? Lämmitä tunti tai kaksi ja koeta sitten startata.
Ai niin, onko hehkutuksen sulake ehjä?
kertokaahan vielä viksummat että:
1. Mitä kuuluisi tulla kannen toisessa päässä (nokkapyörän vastakkaisella puolella) olevaan kierteeseen? joku anturi? tuli meinaan aika ronskisti öljyä kun en ollut huomannut että siitä puuttuu jotain, noh tulipa ruostesuojattua konehuone :)
2. Onko lohkossa jossain huohotuslähtö, en ainakaan löytänyt :(
1. Mitä kuuluisi tulla kannen toisessa päässä (nokkapyörän vastakkaisella puolella) olevaan kierteeseen? joku anturi? tuli meinaan aika ronskisti öljyä kun en ollut huomannut että siitä puuttuu jotain, noh tulipa ruostesuojattua konehuone :)
2. Onko lohkossa jossain huohotuslähtö, en ainakaan löytänyt :(
nonniih, nyt kävin vähän heittämässä testilenkkiä, maksimiahdot oli 0.3 baria joka johtuu varmaa että syöttöpumpun ajoitus on vielä pielessä tai sitten ahtoputkisto vuotaa.
Mut ihmetyttää että pitää aivan järkyttävää nakutusta, ihankun ei hydraulinostajissa ei olisi öljyä? öljy kuitenkin kiertää, tosin pari pientä vuotoa täytyy korjailla :)
mut on kyllä mukava puksuttaa, ton saatanallisen lotkotuksen kun sais vielä kuriin!
Mut ihmetyttää että pitää aivan järkyttävää nakutusta, ihankun ei hydraulinostajissa ei olisi öljyä? öljy kuitenkin kiertää, tosin pari pientä vuotoa täytyy korjailla :)
mut on kyllä mukava puksuttaa, ton saatanallisen lotkotuksen kun sais vielä kuriin!
no nyt olis taas hyvät neuvot tarpeen!
eli auto on saatu toimimaan ja sillä on ajeltukkin mutta nyt ongelmana on ettei starttaa kylmänän eikä liian kuumana!?
auto on yön yli roikassa niin starttaa samantein ja käy tosi nätisti ilman ryyppyä mutta kun lämmöt alkaa olla normaalit niin ei pysy ilman kaasua käynnissä.
kannen pultteja ei ole vielä jälkikiristetty rempan jälkeen, voiko olla että falskaa puristuspaineet pellolle, ei kuitenkaan nosta painetta öljy eikä vesijärjestelmään
asiasta tekee vittumaisen se että on päästölappu enään 27 päivä asti voimassa ja uudella syöttöpumpulle voi olla aika hiljasta läpäistä :D
eli auto on saatu toimimaan ja sillä on ajeltukkin mutta nyt ongelmana on ettei starttaa kylmänän eikä liian kuumana!?
auto on yön yli roikassa niin starttaa samantein ja käy tosi nätisti ilman ryyppyä mutta kun lämmöt alkaa olla normaalit niin ei pysy ilman kaasua käynnissä.
kannen pultteja ei ole vielä jälkikiristetty rempan jälkeen, voiko olla että falskaa puristuspaineet pellolle, ei kuitenkaan nosta painetta öljy eikä vesijärjestelmään
asiasta tekee vittumaisen se että on päästölappu enään 27 päivä asti voimassa ja uudella syöttöpumpulle voi olla aika hiljasta läpäistä :D
joo sitä voi suurentaa kyllä ja on nostettukkin, ei hyödytä. Käy "ennakkoryypyn" kanssa ihan sama juttu, sammuu auton käytyä lämpimäks.
ainiin ja unohdin kirjottaa että koneen itsestään sammuttua ei lähde käyntiin ennenkun antaa vähän jäähtyä, savua kyllä tulee putkesta eli soppaa saa mutta miks helvetissä ei starttaa :S
- hehkut toimii
- sulkusolenoidille tulee virtaa
juu sitä pelkään ettei lähde käyntiin enään konttorilla tai ei edes selvitä sinne asti
ainiin ja unohdin kirjottaa että koneen itsestään sammuttua ei lähde käyntiin ennenkun antaa vähän jäähtyä, savua kyllä tulee putkesta eli soppaa saa mutta miks helvetissä ei starttaa :S
- hehkut toimii
- sulkusolenoidille tulee virtaa
juu sitä pelkään ettei lähde käyntiin enään konttorilla tai ei edes selvitä sinne asti
Hydronostimet ei ilmeisesti tykkää olla kallellaan, ainaki muistelisin lukeneeni täältä dieselpuolelta että jollain oli kilahtanu juuri rempattu golffin kone tölkissä aika pikaisesti?
Kyllä mullakin vuotaa öljyä joka raosta melkeen tuo 1,6td uusilla tiivisteillä ym, vaikka öljynpaineet on niin heikot ettei mittaria edes uskalla paikallaan pitää :)
Kyllä mullakin vuotaa öljyä joka raosta melkeen tuo 1,6td uusilla tiivisteillä ym, vaikka öljynpaineet on niin heikot ettei mittaria edes uskalla paikallaan pitää :)
Joo en tiiä, tuommosta lukenut vain.
Omassa tais olla kuumana 6bar kaasupohjassa, mitattuna öljynsuodatin jalan anturilähdöstä. Tyhjiksellä ehkä hädintuskin se 1bar :) Kannen päästä mitattuna ei ajossakaan ollu 2bar enempää 100-vauhtia ajellessa. Mutta mitä sitä paineilla, yli 10tkm menty nuista mittauksista ja sievä käynti edelleen. Kurat mallia TB Diamond 5w-40 eli ainakaan ohkasempaa lientä ei kannata pitää.
Eihän muuten olis se klassinen vika että öljypumpun paineventtiili jumittaa (= lyö täydet paineet) ja näin jättää nostimet kantamaan eikä lähde senvuoksi käyntiin?
Omassa tais olla kuumana 6bar kaasupohjassa, mitattuna öljynsuodatin jalan anturilähdöstä. Tyhjiksellä ehkä hädintuskin se 1bar :) Kannen päästä mitattuna ei ajossakaan ollu 2bar enempää 100-vauhtia ajellessa. Mutta mitä sitä paineilla, yli 10tkm menty nuista mittauksista ja sievä käynti edelleen. Kurat mallia TB Diamond 5w-40 eli ainakaan ohkasempaa lientä ei kannata pitää.
Eihän muuten olis se klassinen vika että öljypumpun paineventtiili jumittaa (= lyö täydet paineet) ja näin jättää nostimet kantamaan eikä lähde senvuoksi käyntiin?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa