Lämppärinmoottorin vaihto variant golf-4
Valvoja: ffp jäsenet
Lämppärinmoottorin vaihto variant golf-4
Olisko tietoa minkälinen homma on vaihtaa 4-korin golfiin lämppärinmoottori. Laakerit ruvennu pakkasilla ujeltaa ja ei oo tullu hommaa ennen tälläseen tehtyä. Eli mitä puretaan ja mistä ostetaan halvalla uus moottori.
Itse ostin loppukesästä kanssa halvalla uuden moottorin, olisiko ollut 90 eur paikallisessa varaosa putkassa "laadukas saksalainen joissa ei ole ollut ongelmia".
Purkaminen alkaa vaihdekonsolin irrotuksella, sitten hanskalokero ja sitten pääsee propellikoneeseen käsiksi, se onkin ensimmäistä kertaa aika ovela pujoteltava mutta nopeasti opit tekniikan kun ostat näitä laadukkaita korvikkeita.
Sitten kaikki läjään -> ymh.. onhan se vähän äänekäs mutta pyörii. kunnes tulee parin viikon päästä reilun tonnin viikonloppu reissu, yhtäkkiä laadukas sakemanni ei suostu pyörimään kuin hetken antamalla kädellä vauhtia raitisilmasuotimen puolelta.
Sijaisautoa hommaamaan.
Seuraavalla viikolla saapuu uusi tarvike ensimmäisen tilalle, joka on samaa saksalaista laatutyötä kuin nro 1 mutta kuitenkin eri kuosiin tehty (erillainen moottori ja propelli). Nyt asennuskin sujuu kun on harjoiteltu. Nipussa, pyörii ja kuulostaa mummon Huuverilta. Itseasiassa viileänä aamuna kakkos pykälällä kymmenisen minuuttia se hurisee todella kovalla äänellä. Jopa niin kovalla että on alkanut vähän veetuttamaan.
Sen verran että taidan hankkia kolmannen ja mallia alkuperäinen.
Purkaminen alkaa vaihdekonsolin irrotuksella, sitten hanskalokero ja sitten pääsee propellikoneeseen käsiksi, se onkin ensimmäistä kertaa aika ovela pujoteltava mutta nopeasti opit tekniikan kun ostat näitä laadukkaita korvikkeita.
Sitten kaikki läjään -> ymh.. onhan se vähän äänekäs mutta pyörii. kunnes tulee parin viikon päästä reilun tonnin viikonloppu reissu, yhtäkkiä laadukas sakemanni ei suostu pyörimään kuin hetken antamalla kädellä vauhtia raitisilmasuotimen puolelta.
Sijaisautoa hommaamaan.
Seuraavalla viikolla saapuu uusi tarvike ensimmäisen tilalle, joka on samaa saksalaista laatutyötä kuin nro 1 mutta kuitenkin eri kuosiin tehty (erillainen moottori ja propelli). Nyt asennuskin sujuu kun on harjoiteltu. Nipussa, pyörii ja kuulostaa mummon Huuverilta. Itseasiassa viileänä aamuna kakkos pykälällä kymmenisen minuuttia se hurisee todella kovalla äänellä. Jopa niin kovalla että on alkanut vähän veetuttamaan.
Sen verran että taidan hankkia kolmannen ja mallia alkuperäinen.
Ite askartelin paskartelin 3 koppasen moottorin tuon alkuperäisen tilalle, kun sellainen nurkissa sattui olemaan. Vaatii kuitenkin jonkin verran työtä että sen sinne saa sopimaan. Kun hiukan erikokoinen oli pohja.
Mutta muistaakseni keskikonsolia en itse kyllä irroittanut. Pelkän hanskalokeron vain, tosin aikaa jo muutama kk. niin en varmaksi mene sanomaan.
Mutta muistaakseni keskikonsolia en itse kyllä irroittanut. Pelkän hanskalokeron vain, tosin aikaa jo muutama kk. niin en varmaksi mene sanomaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa