Pitäs palat vaihtaa Corradon takajarruihin, mutta ei tuo jarrumäntä suostu menemään sisään ei sitten millään.
Yksi kappale bilteman jarrumäntäpuristimia tuli jo käännettyä paskaksi, mutta mäntä ei liikkunut juurikaan sisään.
Millä pirulla ton saa sinne menemään? Eikös takana mäntää pitäs kiertää ja puristaa samalla? Vanhoista paloista ei ole juuri muuta kun metallit jäljellä ja katsastaa pitäs kohta.
Niin ja kuinkas se laakeri pitikään takana kiristää? Ajattelin samalla uudet laakerit vaihtaa kun levytkin menee vaihtoon.
Millä jarrumäntä sisään?
Valvoja: ffp jäsenet
Omassa G2 16v /-88:ssä (36mm männillä), olen päässyt lukemattomia kertoja ihmettelemään noiden takamäntien sisäänmenoa. Joskus menee ihan laakista helposti pyöräyttämällä, joskus taas on tuntunut että lattialla vain aika auttaa, eli muutama milli kerrallaa ja välillä duunailee jotain ihan muuta ja taas vähän matkaa. En tiedä mikä tuon tekee, mutta ei kannata hermostua :D
Itellä on Motonetista ostettu versio tuosta työkalusta joka siis kiertää samalla sitä mäntää ja painaa sisäänpäin.
No toi Motonetin on itseasiassa ihan samanlainen kun mitä Bilteman. Ainoo ero on se että Motonetin työkalussa se mäntää vasten tuleva osa on aavistuksen paksumpi. Mikä taasen aiheuttaa sen, että se ei edes mahdu sinne satulan sisään kun mäntä on riittävästi ulkona. Kävin nimittäin tänään ostamassa sen Motonetin työkalun. Vaihdoin siitä sen ulommaisen kirkkaan osan siihen Bilteman puristimeen mistä se halkesi. Olis saanut vääntää senkin paskaksi, mutta mäntä ei liikahtanutkaan.
Mulla on ulommasta palasta lähtenyt vissiin pinta irti ja sisemmässäkään ei ole kun joku 3-4mm pintaa, joten mäntä on melko ulkona.
mutta ei kannata hermostua :D
No hermot meni jo...
Ei oo tullu pieneen mieleen purkaa satulaa osiin että selviää mikä on todellisuudessa vikana..?
Veikkaus on että kierretanko missä mäntä liikkuu, on korkannut sieltä yläpäästä elikä viimeset jengat voipi olla sököt.
Jos palat on ollu ihan finito,mäntä käytännössä ulkona kokonaan,saattaapi tuo tanko olla ihan yhdellä vajaalla kierteellä siellä,ja siitä kun sitä kässäriä rupiaa oikeen voimalla repimään niin voi saada kipiää..
Veikkaus on että kierretanko missä mäntä liikkuu, on korkannut sieltä yläpäästä elikä viimeset jengat voipi olla sököt.
Jos palat on ollu ihan finito,mäntä käytännössä ulkona kokonaan,saattaapi tuo tanko olla ihan yhdellä vajaalla kierteellä siellä,ja siitä kun sitä kässäriä rupiaa oikeen voimalla repimään niin voi saada kipiää..
i oo tullu pieneen mieleen purkaa satulaa osiin että selviää mikä on todellisuudessa vikana..?
Onpa hyvinkin. Ainoo vaan että ei ole ollut aikaa sitä alkaa atomeiksi pistämämään.
Ja itsellä kun ei oikein ole mitään kunnon paikkaa missä alkaa tuota ropaamaan. Tähän mennessä on tullut käytyä duunipaikan varaston pihalla sitä ropaamassa. Ei vaan ole oikein edes mahdollisuutta jättää autoa sinne yöksi levälleen.
Mutta jos tuo nyt ei muuten sisään mene niin pakkohan se on jossain saada purettua.
Meni se ehkä 5mm sisään ennen kun se puristin levis, joten en sitten tiedä voiko se olla korkannut sieltä kierteiltä.
Viikonloppuna isäukko saa ehkä lainaan ihan korjaamolta kunnon jarrumäntäpuristimen, joten sillä vois vielä koittaa. Sanoivat sille siellä että joskus ne on tosissaan niin tiukassa, että joutuu pitkän jatkovarren kanssa vääntämään.
Täytyy siinä samalla koittaa tuota ilmausruuvin ja nestesäiliön korkin avaamista.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kyllä siinä jotain vikaa on jos ei noilla konsteilla mee sisään. Jos se on noin jäykkä niin tuskin se autossakaan sitten kovin hyvin toimii?
Mäntä ulos ja tiivisteiden ja kierteiden tarkistus nyt ainakin. Mäntää ja tiivisteitä saa varaosana, mutta jos se kierretanko on rikki niin sitä ei taida saada erikseen?
Mäntä ulos ja tiivisteiden ja kierteiden tarkistus nyt ainakin. Mäntää ja tiivisteitä saa varaosana, mutta jos se kierretanko on rikki niin sitä ei taida saada erikseen?
Kyllä siinä jotain vikaa on jos ei noilla konsteilla mee sisään. Jos se on noin jäykkä niin tuskin se autossakaan sitten kovin hyvin toimii?
Joo, jos sitä en nyt noilla konsteilla saa sisään niin sitten on pakko purkaa se.
Ei noissa jarrujen toiminnassa ole mitään moitittavaa ollut kyllä. Käsijarrukin on toiminut ihan OK.
Viime tammikuussa kun tuli tuo katsastettua niin jarruissakaan ei ollut mitään huomautettavaa. Tosin siitä nyt on sen verran aikaa että tilannehan on voinut muuttua. Normaali ajossa ei kuitenkaan ole ollut mitään moittimista. Jos nyt ei sitä lasketa, että yhdestä palasta on tosiaan se pinta kadonnut, ja näin ollen se naarmutti levyn ja pitää mukavaa rahinaa...
Tuli tuossa joku aika sitten eräällä mutkatiellä sen verta vauhdilla vedeltyä (sillon ne ainakin piti vielä hyvin), että jarrut otti aikalailla rajusti lämmintä, joten en sitten tiedä onko se pala voinut siitä ottaa vähän itseensä ja päättänyt tiputtaa pintansa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 92 vierailijaa