Mk1 1.8 GTI K-jet kyselyä ** HOMMA SELKIS **

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Raapuska
-
Viestit: 100
Liittynyt: 26.9.2005 8:04

Mk1 1.8 GTI K-jet kyselyä ** HOMMA SELKIS **

ViestiKirjoittaja Raapuska » 14.10.2009 15:21

Työn alla mk1 1.8 gti.

Kone ei meinaa käydä kylmänä tyhjäkäyntiä. Lisäilmaventtiili toimii. Kierrokset pysyvät ylhäällä jos koneen käynnistää kylmänä ilman kaasua, tällöin kone käy hienosti korotettua 1300rpm. Kaasuun koskettaessa käy hetken hyvin ja sitten pudottaa kierrokset 300-500rpm ja sammuu.

Mikäs moiseen auttaisi? Tyhjäkäyntiä lisäämällä kone käy, mutta käy liian korkealla lämpimänä.

Määräjakaja avattu, putsattu ja todettu männän liikkuvan komiasti.
Pumppu nostaa paineet 5bar, pitäis olla ok.

Bensanpaineen ylläpitäjä on paskana, vaikuttaako se näihin oireisiin?

Ohjauspaineensäätimellä paine kylmänä 0,5bar, lämpimänä 1,5bar tällöin käynti jo parempaa.

Onko vika ohjauspaineen säätimessä? Säätimen vastus 16-22ohmia on kohillaan.

Paljon kysymyksiä, auttakaahan niin laitetaan raaserivanhus liikenteeseen.
Viimeksi muokannut Raapuska, 13.9.2010 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Raapuska
-
Viestit: 100
Liittynyt: 26.9.2005 8:04

ViestiKirjoittaja Raapuska » 14.10.2009 18:44

Lisätään vielä:

- Imuvuodot kaasuläpän ja imusarjan välistä tutkittu paineistamalla, ei vuotoja.
- Tulpat, tulpanjohdot sekä virranjakajan kansi vaihdettu.
Viimeksi muokannut Raapuska, 13.9.2010 8:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ai-m
-
Viestit: 82
Liittynyt: 8.11.2007 21:57

ViestiKirjoittaja ai-m » 15.10.2009 15:49

Itsellä sama ongelma. Kylmänä ei käy tyhjäkäyntiä, mutta kun hetken pitää kaasulla käynnissä niin alkaa toimimaan normaalisti. Rikkinäinen tyhjäkäyntisäädin ilmeisesti oireilee näin? Millä säätimen toiminnan voi tarkistaa ja mistä se löytyy?

Raapuska
-
Viestit: 100
Liittynyt: 26.9.2005 8:04

ViestiKirjoittaja Raapuska » 17.10.2009 14:11

Missäs moinen tyhjäkäyntisäädin sijaitsee mk1 gti:ssä?

Kuvittelin, että tyhjäkäyntiä säätäisi vain imusarjan takana oleva lisäilmaventtiili.
Itsellä lisäilmaventtiili aukeaa kuten pitääkin kylmänä ja painuu kiinni kun kone lämpiää.

Raapuska
-
Viestit: 100
Liittynyt: 26.9.2005 8:04

ViestiKirjoittaja Raapuska » 21.10.2009 9:53

Uppia

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 21.10.2009 14:43

Mulla on tuollainen ilmamäärämittari putsareineen hyllyssä.
Pistä privaa jos tunnet sille tarvetta. Ei todellakaan kallis.

Raapuska
-
Viestit: 100
Liittynyt: 26.9.2005 8:04

ViestiKirjoittaja Raapuska » 22.10.2009 7:50

Moro,

kiitoksia tarjouksesta.
Itselläkkin on noita "vessanpönttö"-ilmamäärämittareita parikin hyllyssä. Nyt vika ei kyllä ole siinä, on ne niin perusteellisesti käyty läpi.

Pitää lähteä tarjoamaan vasarahienosäätöä ohjauspaineensäätimelle ja katsoa, mitä painemittari siihen sanoo.
Ohjeet löytyi tuolta -> http://www.benzworld.org/forums/w126-s- ... ation.html

Golffissa pitäisi ohjauspaineet olla kylmänä n 1,5bar ja lämpösenä 3,5bar. Osaako joku varmistaa tämän tiedon?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 22.10.2009 15:14


Raapuska
-
Viestit: 100
Liittynyt: 26.9.2005 8:04

ViestiKirjoittaja Raapuska » 23.10.2009 8:29

Huomenta,

linkkis ei aukea.

Gti_Tdi_Golfare
-
Viestit: 42
Liittynyt: 22.2.2008 18:24

ViestiKirjoittaja Gti_Tdi_Golfare » 23.10.2009 17:25

Terve

Kyllä, K-Jetin ohjauspaine kylmänä 1,35-1,65 baria ja 2-3 min. käynnissä jo arvossa 3,45-3,75 baria.

Raapuska
-
Viestit: 100
Liittynyt: 26.9.2005 8:04

ViestiKirjoittaja Raapuska » 23.10.2009 21:41

Kiitoksia,

pitää tehdä audiin jarruremo ja sitten lähteä koputtelemaan golffi kuntoon. Oliko sulla ongelmia noiden paineiden kanssa?

Golffarille propsit hienosta einseristä.

-Raapuska

Raapuska
-
Viestit: 100
Liittynyt: 26.9.2005 8:04

t-Techille

ViestiKirjoittaja Raapuska » 23.10.2009 21:44

T-Tech ny aukes linkkis kun konetta vaihdoin. Mielessä tuokin "hienosäätö" on käynyt. Ei perkele vaan luonne anna periksi, kyl se ykkönenkin pörähtää vielä.

Kalu-Sakke
-
Viestit: 99
Liittynyt: 9.9.2009 21:38

ViestiKirjoittaja Kalu-Sakke » 25.10.2009 3:21

Jos jollakulla on ylimääräinen vessanpönttö EG/JJ/DX- koneeseen, niin mulla ois tarve semmoselle.

Raapuska
-
Viestit: 100
Liittynyt: 26.9.2005 8:04

ViestiKirjoittaja Raapuska » 13.9.2010 8:36

Löytyihän se vika.

Jakajan akselilta puuttui ruuvi joka estää akselia nousemasta.

Akselin noustessa ennakot pomppasivat ihan älyttömiksi ja syttyä ei saanut kohdilleen.

Yks helvetin ruuvi..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa