Vetokoukun asennus, Passat 3b Variant.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

Vetokoukun asennus, Passat 3b Variant.

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 3.12.2005 15:26

Vähän peruskyssäreitä, ettei tarvitse kylmässä maassa maaten alkaa ihmettelemään.

Oletan, että takapuskuri pitää ottaa pois asennuksen ajaksi.
Mitä auki ja mistä, jotta sen saa irti?

Otetaanko siitä pelkkä "kuori" irti, vai revitäänkö runkoineen päivineen mäjelle.

Johtosarjan asennukseen jotain hyvää vinkkiä?
Bosalin valmistama johtosarja kyseessä.

Jotain muuta, mitä?

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 3.12.2005 17:01

Puskurin kuori ensin pois, on lamppujen alla pari ruuvia/puoli. Lokasuojan kaarissa pari ruuvia ja alareunassa sama juttu. Kaikki ruuvit kun on irti, niin liikkuu ensin taaksepäin, jotta irtoaa sivukiinnikkeistä.

Puskurin runko korvataan koukulla. Johtosarjassa pitäisi olla valmiit liittimet lamppujen pistokkeiden väliin, joten ihan plug%play.

edit. noista valojen irrottamisesta en ole varma, muistelin sedania.

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 3.12.2005 18:50

jeps...eli farkussa ei tarvitse valoja irroittaa. pultit löytyy muistaakseni semmosten peitelevyjen alta. muuten menee ihan niinkuin Iiro kertoikin. Kovilin johtosarja oli ainakin plug & play tyyppinen eli siinä oli valmiit liittimet jotka laitettiin orkkis johtosarjan väliin.

mikko_a
-
Viestit: 169
Liittynyt: 28.12.2004 6:25

ViestiKirjoittaja mikko_a » 5.12.2005 9:22

Paikallisen Laakkosen kautta tuli johtosarjalle puolet vähemmän hintaa, kuin varaosaliikkeen kautta. En muista merkkiä, mutta ihan laadukas plug & play-satsi. Puskurin runkoa ei korvata kokonaan koukulla, vain ne pitkittäispalkkeihin menevät aisat korvataan koukulla. Puskurin runko pultataan kiinni koukun runkoon. Älyttömän helppo homma jonka tekemisessä ei voi munata.

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 5.12.2005 20:11

Ei ainakaan kovilin koukun kanssa sovi alkuperäinen alumiinipalkki olemaan puskurin sisällä! Kyllä sen joutuu pois ottamaan. En tiedä sitten miten muilla merkeillä tuo on toteutettu

mikko_a
-
Viestit: 169
Liittynyt: 28.12.2004 6:25

ViestiKirjoittaja mikko_a » 6.12.2005 15:41

Mulla on Felox, jossa on korvakkeet alumiiinipalkin kiinnitykselle. Alumiinipalkista poistettiin vain pitkittäiset aisat ja koukku pultattiin aisojen kohdilta kiinni alumiinipalkkiin. Koukku korvaa aisat, eikä vaadi muuten rakenteen heikentämistä. Muuten tuo merkki ei ole ihan toimivimmasta päästä, mutta ainakin asennus ja istuvuus oli huoippuluokkaa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 10.1.2006 19:39

Feloxiin päädyin itsekin ja ihmettelin suuresti asennuksen helppoutta..
Vähän venäläisen näköinen viimeistely siinä koukussa on, mutta on varmasti käytännössä ihan yhtä pätevä, kuin tuplaten maksavat Kovilit sun muut.

Pieniä sopivuusongelmia oli ainoastaan niissä korvakkeissa, johon se alumiinipalkki kiinnitetään..

Bosalin johtosarjakin oli varsin toimivan ja pätevän oloinen, mutta yksi olennainen asia kytkentäkaaviosta puuttui - johtojen värit. Nyt piti yleismittarilla testailla kaikki johdot läpi, että mihin kytketään.

Muutenkin johtosarjan asennus kesti yhtä kauan kuin koko koukun asennus purkuinene ja kasailuineen :) Piti takaluukun puolelta irrotella paneeleja ja verhoiluja vino pino, että sai oikealta lampulta tulevan johtosarjan kunnolla piiloon.

mikko_a
-
Viestit: 169
Liittynyt: 28.12.2004 6:25

ViestiKirjoittaja mikko_a » 11.1.2006 15:15

Tulet huomaamaan, että Feloxin lukitus on lievästi sanottuna huono. Se vipu nimittäin ruostuu aina jäykemmäksi ja jäykemmäksi. Niinhän se varmaan käy muillakin... Meinasin vaihtaa nyt koko vivun pelkkään pulttiin, jonka saa näppärästi pyöränpulttiavaimella auki. Onhan se koukkukin tarpeen vaatiessa kaivettava kontista ja samalla vaivalla se avainkin sieltä löytyy. Lisäksi koukkuosan ja rungon välissä on mielestäni liikaa välystä, jonka aion hoitaa jossain vaiheessa pois.

Jarmo
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja Jarmo » 14.8.2009 9:19

Itsekin taidan -02 farmariin koukun laittaa, mutta tarvitsen varmaan jonkun vw:n oman johtosarjan, kun autossa on tehdasasenteinen peruutustutka? Tai onhan vaihtoehtona kuunnella sitä piipitystä peräkärryn kanssa peruuttaessa:D Onko jollain kokemuksia tuommoisesta?

Itse kun katselin, niin tuossa on kyllä jotain puskurin alusmuovejakin, siis samanlaisia kuin moottorin alapuolinen suojamuovi, tarviiko niitä leikellä tms?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 14.10.2009 10:14

3b ja 3bg-malleihin kuuluu vissiin täysin sama koukku?
Johtosarja on vissiin eri?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 14.10.2009 12:01

3B ja 3BG takavalojen johdot on erijärjestyksessä liittimessä, mutta muuten kaiketi menee paikalleen.
http://www.passatplus.de/umbauten/rueckleuchten/adapter.htm

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 14.10.2009 12:18

Kovilin koukku on ainakin sama molempiin, sähkösarjat on erilaiset.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 87 vierailijaa