AAZ:ssa sytty öljyvalo!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

BornFromJets
-
Viestit: 141
Liittynyt: 24.7.2007 0:08

AAZ:ssa sytty öljyvalo!

ViestiKirjoittaja BornFromJets » 4.10.2009 21:03

Eli startin jälkeen noin 500 metrin päässä huomasin, että öljyvalo palaa mittaristossa. Välittömästi väänsin virrat pois, voi olla että myös lämpötilan varoitusvalo paloi, mutta varma en ole kun tuli selkärangasta melko nopea käsky ranteelle vääntää avaimesta.

Öljyä ei taskulampun valossa mistään näyttänyt vuotavan. Mittatikku oli puolessa välissä, eli normi.

Onko raadilla arvauksia, mitkä kaikki seikat on voinu valon sytyttää? Autoa en uskalla startata. Mitähän tässä pitäisi tehdä?

Vento -94 1,9td.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.10.2009 21:08

Toimiko kierroslukumittari?

BornFromJets
-
Viestit: 141
Liittynyt: 24.7.2007 0:08

ViestiKirjoittaja BornFromJets » 4.10.2009 21:11

Kyllä se ainakin startissa toimi, en hoksannut valon nähdessäni siihen kiinnittää huomiota.

Edit: laturin pyörä on kyllä kylmänä luistanut vähäsen hihnan kanssa, vaikka vaihdoin hihnan ja kireällä on. Nyt ei kyllä vikinää kuulunut tosin...

Edit2: Kaippa tuo tänään täytyy ottaa riski ja pyöräyttää käyntiin kun kerran öljyäkin oli..

BornFromJets
-
Viestit: 141
Liittynyt: 24.7.2007 0:08

ViestiKirjoittaja BornFromJets » 5.10.2009 11:13

Starttasin yön jälkeen. Pari minuuttia toimi hyvin kun parkissa käytin. Sitten alkoi öljyvalo ja akun valo palamaan. Kierroslukumittarikin heitti toimimasta.

Oisko laturi sittenkin syyllinen? Pitääkö tosiaan koko laturi irroittaa autosta hiilten vaihdon takia, niin kuin Alfamer ohjeistaa?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 5.10.2009 12:14

Laturi vaan irti

BornFromJets
-
Viestit: 141
Liittynyt: 24.7.2007 0:08

ViestiKirjoittaja BornFromJets » 5.10.2009 13:54

Kylläpä ne hiilet sai irti ilman koko laturin irti pulttaamista. Ei kyllä viitti hirveitä operaatioita turhaan tuolla räntämyrskyssä tehdä.

Hiilet on noin 2-3 milliä pitkiä, toinen kiiltää ja toinen on musta.

Edit: Lääke oli uudet hiilet.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 8.10.2009 18:25

Toimiko kierroslukumittari?


Mulla teki kesken ajon saman, kierrosmittari meni nollaan ja öljyn varoitusvalo syttyi, kesti muutaman sekunnin ja takas normaaliksi. Laturiko siis tekee tuon? Tarkistin; ei vikakoodeja. AHF-kone, ajettu jo 350tkm alkuperäisillä sähköillä.

miketti
-
Viestit: 190
Liittynyt: 25.11.2004 22:27

ViestiKirjoittaja miketti » 12.10.2009 8:00

^ Laturi vaan vaihtoon. Mulla teki ihan saman ja laturi oli entinen

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 12.10.2009 11:02

Jos öljynpainevalo on ainoa mikä syttyy (siis että vika ei olisi laturissa) niin kannattaa tarkastaa että alipainepumppu on paikallaan. Allekirjoittaneella pääsi kerran pomppaamaan huolimattomuuttani irti --> alipainepumppu hyppäsi ylös ja herkesi pyörittämästä öljypumppua. Saattoihan siitä orastava laakerivaurio sitten syntyä kun vähän ajan päästä meni kk. laakerit vaihtoon.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 12.10.2009 15:36

Jos öljynpainevalo on ainoa mikä syttyy


Ilmeisesti kierroslukumittari ei ole mitenkään yhteydessä todelliseen moottorissa vallitsevaan öljynpaineeseen? Eli oma vikani johtunee laturista, koska kierrokset laski heti nollaan?

miketti
-
Viestit: 190
Liittynyt: 25.11.2004 22:27

ViestiKirjoittaja miketti » 12.10.2009 17:33

Laturi sieltä on mennyt, jos tarkasti katsot niin saattaa laturin merkkivalo palaa mutta tosi himmeesti. Itsellä kävi näin 2 kertaa

Rafu-87
-
Viestit: 14
Liittynyt: 20.7.2008 13:12

öljynpaineen valo vilkkuu

ViestiKirjoittaja Rafu-87 » 13.10.2009 14:51

mulla tuo öljy valo vilkkuu aina kun käynnistää auton ja kiekkamittari ei toimi. heti kun antaa vähän kierroksia niin alkaa toimimaa.. kyseinen "vika" johtuu mulla laturin kyljessä olevasta liittimestä joka ei pysy paikoillaan. mutta ei sitä joka ikinen aamu jaksa alkaa laittaa kiinni että heti startissa toimis.. onko siitä jotain haittaa että se valo vilkkuu n. 5sek aina käynnistyksen jälkee?

Chilikana
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.8.2015 8:54

ViestiKirjoittaja Chilikana » 4.9.2015 13:42

Noniin. Mulla alko venton *1.9TD* Öljyvalo vilkkumaan ku vaihdoin akun. Laturi tuottaa virtaa ja sit ku kattelin hakuja nii puhutaan kierrosmittarista. Mun autossa sellasta ei ole vaan on se jäätävä kello. Onko siis mittaristo vaihdettu, Vuosimalli olis 1997.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.9.2015 13:43

Jos öpaine vilkkuu niin anturit vaihtoon. Ne on yleisimmät syyt, kun antureista puskee vanhuuttaa öljyt läpi.

Chilikana
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.8.2015 8:54

ViestiKirjoittaja Chilikana » 4.9.2015 15:42

Joo nii minä mietinki mut tuo mittaristo on aika ihmeellinen ku siinä ei esim hehkuvaloa ole olemassakaan. Eli ei voi olla varmuutta näyttääkö tuo valo ees öljypainetta vai mitä se esittää. Kuuluuko näissä TD malleissa olla kierrosmittari?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa