Takaveto golf MK II
Valvoja: ffp jäsenet
Takaveto golf MK II
Joo elikkä tällänen projekti on nyt työn alla. Ihan harraste ajeluihin jokkis ja jää radoille (ehkä myös katsastus miehen painajaiseksi)
Ajatus siis on että Golfissa edestä siirretään moottori taakse. Kaikkihan tietävät millainen paketti kakkiksen etupää on eli 7 pulttia irti ja koko moottori ja ripustukset tulee alas. Se paketti on nyt tarkotus pultata taakse.
Projekti on edennyn niin että autosta purettiin ensin 1.6 mylly edestä pois ja keulan mätäpaikat on korjattu ja vähän jokkis tyyliin peltiä hitsattu, kyljistä poistetu listat ja mätäpaikkoja hitsattu. Nyt on pohjassa iiiso reikä ja toisesta (kaadetusta) golfista on 1.8 kone, tosin vielä trukki lavan päällä ja kori on pukkien varassa. Tarkotus ois hitsata tuki kehikko jonka varassa sitten koko paketti kiinnitetään koriin.
Vaihteen siirtohan kaikkia alkaisi tossa hirvittään mutta haussa on vaijeri välitteinen laatikko mieluiten nestekytkimellä mutta varmaankin vaijerilla se ensin tehdään.
Eteen on varattu transporterin isohko syyläri ja flekti. Menovettä tulee muakana pitämään veneen perämoottorin tankki joka kiinnitetään lujaa eteen. Jarrupiiritys menee uusiksi että saadaan taakse paineen säätö ja neste käsijarru.
Kaarethan tuollaiseen tuomionpäivän vehkeeseen on kanssa pakko laittaa ja kuppi penkki. Tulevaisuudessa tarkotus ois vaihtaa lasit pleksiksi.
Alusta on aika vaikea tehdä mutta säädettävät tolpat ois kivat ja sitten niihin pitäs valita jouset. vakio jousilla ja tolpilla keula muistuttaa aikalailla offiautoa :D
Pistäkää kysymystä tähän jos jokin tässä aiheessa kiinostaa. yritän vastailla ja päivittää projektin kulkua sitä mukaan kun se etenee (tällähetkellä vähän hitaasti kun on paku hitsauksessa tallissa ja itse olen koulussa) :) Kuvia yritän napsia kun puhelin saapuu huollosta.
ps. tuota vaijeri laatikko saa kaupata (umpikeula passatit)
Ajatus siis on että Golfissa edestä siirretään moottori taakse. Kaikkihan tietävät millainen paketti kakkiksen etupää on eli 7 pulttia irti ja koko moottori ja ripustukset tulee alas. Se paketti on nyt tarkotus pultata taakse.
Projekti on edennyn niin että autosta purettiin ensin 1.6 mylly edestä pois ja keulan mätäpaikat on korjattu ja vähän jokkis tyyliin peltiä hitsattu, kyljistä poistetu listat ja mätäpaikkoja hitsattu. Nyt on pohjassa iiiso reikä ja toisesta (kaadetusta) golfista on 1.8 kone, tosin vielä trukki lavan päällä ja kori on pukkien varassa. Tarkotus ois hitsata tuki kehikko jonka varassa sitten koko paketti kiinnitetään koriin.
Vaihteen siirtohan kaikkia alkaisi tossa hirvittään mutta haussa on vaijeri välitteinen laatikko mieluiten nestekytkimellä mutta varmaankin vaijerilla se ensin tehdään.
Eteen on varattu transporterin isohko syyläri ja flekti. Menovettä tulee muakana pitämään veneen perämoottorin tankki joka kiinnitetään lujaa eteen. Jarrupiiritys menee uusiksi että saadaan taakse paineen säätö ja neste käsijarru.
Kaarethan tuollaiseen tuomionpäivän vehkeeseen on kanssa pakko laittaa ja kuppi penkki. Tulevaisuudessa tarkotus ois vaihtaa lasit pleksiksi.
Alusta on aika vaikea tehdä mutta säädettävät tolpat ois kivat ja sitten niihin pitäs valita jouset. vakio jousilla ja tolpilla keula muistuttaa aikalailla offiautoa :D
Pistäkää kysymystä tähän jos jokin tässä aiheessa kiinostaa. yritän vastailla ja päivittää projektin kulkua sitä mukaan kun se etenee (tällähetkellä vähän hitaasti kun on paku hitsauksessa tallissa ja itse olen koulussa) :) Kuvia yritän napsia kun puhelin saapuu huollosta.
ps. tuota vaijeri laatikko saa kaupata (umpikeula passatit)
(ehkä myös katsastus miehen painajaiseksi)
Veikkaan, että se katsastusmies ei näe painajaisia, painvastoin. :)
Kännykuvat ovat varsin perseestä, joskin parempia kuin ei mitään.
Pimeässä autotallissa ja ilman salamaa otetut kännykkäkuvat on kyllä suolesta, mutta ite yllätyin positiivisesti tosta mun E90 luurin kuvanlaadusta:
Kännykkäkuva
Ootko ottanu selvää olisko tommonen swäppi lainpuolesta mitenkään mahdollista saada kilpien väliin? Itse seuraan vwvortexilla ykköskoppa rwd projektia missä istutettiin kanssa konttiin moottori kakkiksen apurungolla. Jos paikka ja laitteet olisi kohdallaan ni kiinnostaisi itekkin jotain tämän suuntaista väkästellä.
Periaatteessa se vois olla mahdollista kun jos vaikka ostat 1.6l kakkiksen ja siirät sen koneen apulaitteineen taakse eli sillon ei pitäsi mennä prosentteja (1.6 siks että vähemmän tehoo ja mahdollista suurentaa 1.8 huomaamatta)
Sit jättää paikallee taakse ne "etujarrut" ja sitten laittaa eteen suhteessa isommat/tehokkaamat jarrut.
Sitten tekee hyvät dokumetit muutostöistä ja ottaa kuvia ja käy näyttämässä autoa kesken eräisenä konttorilla. ja tekee kaikki kiinnitykset ja vahvistukset äärimmäisen siististi ja sillee. kaikki hallinta laitteet pitää olla hyvät ja siistit. Korin kanssa katsastus kuntoinen. Kaikki valot ja heijastimet paikallaan. Paloturvallinen tankki (joku turvatankki) lailliset kaaret. ja PITÄÄ prosentit alle 50 niin vois olla mahdollista.
mulla ois tarkotus käydä näyttämässä tätä "prototyyppiä" konttorilla kun on ajokunnossa ja sitten kirjottaa pitkät listat mitä muutoksia vielä tehdään ja miten siihen kunnon versioon. Suunnitelmat on kovat :D päässä pyörii kaikkee ajonesto laitteista tukivarsiin mitä muutoksia pitäs tehä :D (en haluu gollfin alkuperästä sähkösarjaa) vaan kaikki tehtäs uudestaan Ja ns idiootti varmana :D
Sit jättää paikallee taakse ne "etujarrut" ja sitten laittaa eteen suhteessa isommat/tehokkaamat jarrut.
Sitten tekee hyvät dokumetit muutostöistä ja ottaa kuvia ja käy näyttämässä autoa kesken eräisenä konttorilla. ja tekee kaikki kiinnitykset ja vahvistukset äärimmäisen siististi ja sillee. kaikki hallinta laitteet pitää olla hyvät ja siistit. Korin kanssa katsastus kuntoinen. Kaikki valot ja heijastimet paikallaan. Paloturvallinen tankki (joku turvatankki) lailliset kaaret. ja PITÄÄ prosentit alle 50 niin vois olla mahdollista.
mulla ois tarkotus käydä näyttämässä tätä "prototyyppiä" konttorilla kun on ajokunnossa ja sitten kirjottaa pitkät listat mitä muutoksia vielä tehdään ja miten siihen kunnon versioon. Suunnitelmat on kovat :D päässä pyörii kaikkee ajonesto laitteista tukivarsiin mitä muutoksia pitäs tehä :D (en haluu gollfin alkuperästä sähkösarjaa) vaan kaikki tehtäs uudestaan Ja ns idiootti varmana :D
Haluan sen konttorin ja katsastusmiehen nähdä kuka tuollaisen rakennelman hyväksyy muutoskatsatuksella :D Turhaan niitä katsatusmiehiä kiusaa tuollaisilla, aken juttusille vain. Voisin kyllä kertoa jo mikä sieltä on vastaus, mutta silloin minä olisin taas vain ilkeä ja vittumainen henkilö.
Ei kaikkia rakennelmia kadulle tartte saada, pääasia että toimii siinä mihin rakennetaan, eli kovaa ajamiseen suljetulla alueella.
Ei kaikkia rakennelmia kadulle tartte saada, pääasia että toimii siinä mihin rakennetaan, eli kovaa ajamiseen suljetulla alueella.
Joo onhan tämä mielenkiintoinen projekti, täälä on kans haaveiltu takavetoisesta kakkiksesta...;D
Ja todellakin tämänpäivän kännyköillä saa hyviäkin kuvia,kunhan osaa ottaa...;)
Ainakin hyviä kokemuksia sonyeestä ja samsungista.
Kyllähän digikamerallakin saa kuvat otettua huonosti...;)
Tsemppiä projektiin!
Ja todellakin tämänpäivän kännyköillä saa hyviäkin kuvia,kunhan osaa ottaa...;)
Ainakin hyviä kokemuksia sonyeestä ja samsungista.
Kyllähän digikamerallakin saa kuvat otettua huonosti...;)
Tsemppiä projektiin!
Luvattuja kuvia
KAIKILLE selvennykseksi :D Korin hitsaukset eivät ole ammattimaisesti viimeistelty!
Eli ei tarvii tulla pätemään saumojen viimeistelystä. Koriin meillä ei ole papereita (ostin kaverilta kytkinvikaisena peltoautona) joten tämä on vain ns prototyyppi kori johon kokeillaan kaikkea. Mikään ei mene nääs pilalle ;)
http://kuvablogi.com/nayta/2319390/ etu apurunko paikallaan (tukivarret menee vielä ehostukseen talvella kun pitää pyörien laakerit vaihtaa)
http://kuvablogi.com/nayta/2319391/ kaarta ja kylkee (ovi oli korjattu jesarilla ;D rälläkoin ruoste palat pois ja lätkäsin pellin palat päälle ja temalakki päälle nyt pitää taas vettä )
http://kuvablogi.com/nayta/2319392/ siihen pitäs pyörä laittaa kiinni. (kuvassa näkyy myös kylkilistojen reikien "ammattimainen" paikkaus kylki listat heitin meneen koska tuppaavat ruostuttamaan autoa)
http://kuvablogi.com/nayta/2319393/ syylärit ja jokainen voi arvata kumpi on tulossa keulalle
http://kuvablogi.com/nayta/2319394/ siellä se nököttää :D
laitan keulasta kuvaa kuhan löydän ne jostain :D
Eli ei tarvii tulla pätemään saumojen viimeistelystä. Koriin meillä ei ole papereita (ostin kaverilta kytkinvikaisena peltoautona) joten tämä on vain ns prototyyppi kori johon kokeillaan kaikkea. Mikään ei mene nääs pilalle ;)
http://kuvablogi.com/nayta/2319390/ etu apurunko paikallaan (tukivarret menee vielä ehostukseen talvella kun pitää pyörien laakerit vaihtaa)
http://kuvablogi.com/nayta/2319391/ kaarta ja kylkee (ovi oli korjattu jesarilla ;D rälläkoin ruoste palat pois ja lätkäsin pellin palat päälle ja temalakki päälle nyt pitää taas vettä )
http://kuvablogi.com/nayta/2319392/ siihen pitäs pyörä laittaa kiinni. (kuvassa näkyy myös kylkilistojen reikien "ammattimainen" paikkaus kylki listat heitin meneen koska tuppaavat ruostuttamaan autoa)
http://kuvablogi.com/nayta/2319393/ syylärit ja jokainen voi arvata kumpi on tulossa keulalle
http://kuvablogi.com/nayta/2319394/ siellä se nököttää :D
laitan keulasta kuvaa kuhan löydän ne jostain :D
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa