Golf Mk4 PD 4Motion
Valvoja: ffp jäsenet
Golf Mk4 PD 4Motion
Otsikon mukainen kampe tuli kesän alussa hankittua.
Auto on kotoisin Lahdesta ja on palvellut 14.11.-02 lähtien Lahden liikkuvan poliisin tutkimusautona. Autolla oli 128 tkm mittarissa kun sen ostin ja nyt mennään 134tkm vaiheilla. Auto liikkuu nykyisin Tampereella.
Marja on 96Kw TDI ja voimaa jaetaan n. 4 renkulalle 6-vaihteen välityksellä. Ohjelma ym. on ainakin toistaiseksi vakiot.
Auto oli ostettaessa täysin vakio; http://picasaweb.google.fi/jhietakangas/VWJaKoisu05_09# , kuvissa on jo laittamani 18" alut alla, lukuunottamatta vepron muikeeta lippaa ja takaluukkuun liimattuja mallimerkintöjä... Oli sikaflexillä TDI 4X4 takapellissä. Taitaa olla skodassa tuo 4X4 normaalimmin.
Autoon olen laittanut alle Eibach-jouset -30mm ja vakio iskarit... Not good. Jokseenkin on jousivoimaa enempi kun iskunvaimentimilla vaimennusta, mutta ensiviikolla pitäisi tulla paketti Saksasta jolla saadaan alusta taas kuntoon... ja haluttuun korkeuteen. -Nostan talveksi/leiman ajaksi ja keväällä tullaa ales.
Kaikki listat on maalattu korin väriin (La5g) ja takavalot (JOM) oli pakko vaihtaa kun oranssia vilkkua ei tueta... Takalipan ostin samalla kun jousia tilailin ->oli Kangasalan maatilalla alet päällä ja käsinoja tuli laitettua kiinni heti alussa myös.
Viime viikolla aloitin pohjapanssarin teon ja tänään tuli valmiiksi... muutama ilta meni viimeviikolla ja nyt laitoin la:na 7h ja tänään 4h panosta tuohon. Kuvia autosta ja panssarista löytyy; http://picasaweb.google.fi/jhietakangas/Sekalaiset09#
Panssarin tein tyystin päästä, runko/kehikko on (15x15)mm, kulmarautaa on käytetty vahvistusta vaativissa paikoissa. Panssari on kiinni auton rungossa kierreholkeilla M10 http://lh4.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/Sq03n ... G_9090.JPG , jotka puristin paikalleen työmaalta lainaamalla koneella ja alulevy 4mm on kiinni M8/M10 matalakantaisilla kuusiokoloruuveilla. -Kuvissa näkyvät kuusiokantapultit ei ole alla enään.. Otan panssarin vielä alas, kun nyt jäi panssarin ja maantien väliin n. 4-5 cm.. mutta eipä tuo madallus tilannetta ainakaan paranna. Nyt on panssarin rungon ja öljypohjan välissä 3cm. Panssari runkoineen tuli orginaalia muovia n. 2 cm alemmaksi, mutta pienellä rälläköinti ja hitsailuoperaatiolla saan palautettua alle vanhan raavinta korkeuden..
Toivotaan että kuvat pelittää kun ei ole aikasemmin tullut tänne kuvia linkitettyä.
Hankittuna ja matkalla Suomeen olisi vielä ainakin, säädettävä alustasarja+iskarin yläpäät/laakerit, Autostudiosta;kaapelia+ adapteria+vaimennusmattoa.
Josko tässä näin aluksi, Musiikit teen uusiksi vielä hyvien säiden aikana ja alustaa päivitän..-alapallot ym.
Edit; kuvan linkityksiä.
Auto on kotoisin Lahdesta ja on palvellut 14.11.-02 lähtien Lahden liikkuvan poliisin tutkimusautona. Autolla oli 128 tkm mittarissa kun sen ostin ja nyt mennään 134tkm vaiheilla. Auto liikkuu nykyisin Tampereella.
Marja on 96Kw TDI ja voimaa jaetaan n. 4 renkulalle 6-vaihteen välityksellä. Ohjelma ym. on ainakin toistaiseksi vakiot.
Auto oli ostettaessa täysin vakio; http://picasaweb.google.fi/jhietakangas/VWJaKoisu05_09# , kuvissa on jo laittamani 18" alut alla, lukuunottamatta vepron muikeeta lippaa ja takaluukkuun liimattuja mallimerkintöjä... Oli sikaflexillä TDI 4X4 takapellissä. Taitaa olla skodassa tuo 4X4 normaalimmin.
Autoon olen laittanut alle Eibach-jouset -30mm ja vakio iskarit... Not good. Jokseenkin on jousivoimaa enempi kun iskunvaimentimilla vaimennusta, mutta ensiviikolla pitäisi tulla paketti Saksasta jolla saadaan alusta taas kuntoon... ja haluttuun korkeuteen. -Nostan talveksi/leiman ajaksi ja keväällä tullaa ales.
Kaikki listat on maalattu korin väriin (La5g) ja takavalot (JOM) oli pakko vaihtaa kun oranssia vilkkua ei tueta... Takalipan ostin samalla kun jousia tilailin ->oli Kangasalan maatilalla alet päällä ja käsinoja tuli laitettua kiinni heti alussa myös.
Viime viikolla aloitin pohjapanssarin teon ja tänään tuli valmiiksi... muutama ilta meni viimeviikolla ja nyt laitoin la:na 7h ja tänään 4h panosta tuohon. Kuvia autosta ja panssarista löytyy; http://picasaweb.google.fi/jhietakangas/Sekalaiset09#
Panssarin tein tyystin päästä, runko/kehikko on (15x15)mm, kulmarautaa on käytetty vahvistusta vaativissa paikoissa. Panssari on kiinni auton rungossa kierreholkeilla M10 http://lh4.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/Sq03n ... G_9090.JPG , jotka puristin paikalleen työmaalta lainaamalla koneella ja alulevy 4mm on kiinni M8/M10 matalakantaisilla kuusiokoloruuveilla. -Kuvissa näkyvät kuusiokantapultit ei ole alla enään.. Otan panssarin vielä alas, kun nyt jäi panssarin ja maantien väliin n. 4-5 cm.. mutta eipä tuo madallus tilannetta ainakaan paranna. Nyt on panssarin rungon ja öljypohjan välissä 3cm. Panssari runkoineen tuli orginaalia muovia n. 2 cm alemmaksi, mutta pienellä rälläköinti ja hitsailuoperaatiolla saan palautettua alle vanhan raavinta korkeuden..
Toivotaan että kuvat pelittää kun ei ole aikasemmin tullut tänne kuvia linkitettyä.
Hankittuna ja matkalla Suomeen olisi vielä ainakin, säädettävä alustasarja+iskarin yläpäät/laakerit, Autostudiosta;kaapelia+ adapteria+vaimennusmattoa.
Josko tässä näin aluksi, Musiikit teen uusiksi vielä hyvien säiden aikana ja alustaa päivitän..-alapallot ym.
Edit; kuvan linkityksiä.
Viimeksi muokannut Jukahia, 7.10.2009 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikäs se tuollainen PwD malli oikein on? Joku erikoisversioko?
Vai oliko nyt kysymyksessä myynti-ilmoituksistakin tuttu Powerdiisseli ;)
Olen ollut aina siinä uskossa että VAG:n käyttämä PD lyhenne tulisi saksankielen sanoista Pumpe (pumppu) ja Düse (suutin).
Mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun erehdyn.
Tyylikäs auto ja nelivedosta iso +
Vai oliko nyt kysymyksessä myynti-ilmoituksistakin tuttu Powerdiisseli ;)
Olen ollut aina siinä uskossa että VAG:n käyttämä PD lyhenne tulisi saksankielen sanoista Pumpe (pumppu) ja Düse (suutin).
Mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun erehdyn.
Tyylikäs auto ja nelivedosta iso +
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
Mikäs se tuollainen PwD malli oikein on? Joku erikoisversioko?
Vai oliko nyt kysymyksessä myynti-ilmoituksistakin tuttu Powerdiisseli ;)
Olen ollut aina siinä uskossa että VAG:n käyttämä PD lyhenne tulisi saksankielen sanoista Pumpe (pumppu) ja Düse (suutin).
Mutta ei olisi ensimmäinen kerta kun erehdyn.
Noin se taitaa alunperin olla. Itse kuullut käännösversion PowerDiesel josta lienee otsikon
PwD :D
Ja sitten jotta sais OT:n loppumaan niin on kyllä kehuttava hianoks laitteeks (thumb)
Itellä samanlainen, mutta musta ja pikkusen pienemmillä lukemilla (85kw) (toistaiseksi) :D
Kangasalan maatilalla toimii "sälli" joka pitää nettikauppaa. En tiedä meneekö mainostamiseksi, mutta modificars on ks. nettikauppa josta tilasin lipan ja jouset. Oli helpoin ja halvin minulle kun ei tarvinnut maksaa toimituskuluja... Nykyään oon tilannut suoraan Saksasta kaikki kiinni pultattavat osaset.
Takalipan kun laitoin, niin se otti kiinni antenniin ja tarpeeksi lyhyt antenni piti saada, niin tilasin siinä sitten JOM:ta samalla takavalot.. olivat yht.rahteineen 75€ Antennista sai sopivan kun lyhensi varren ihan nollaan, eli periaatteessa kierretapiksi antennin nupin ja antennin pohjan välille.. http://picasaweb.google.fi/jhietakangas ... 7388860674 Ei nyt sattunut kunnon kuvaa siitä, mutta takaluukun ollessa auki, lipan ja antenninpään väliin jää jotakuinkin 5mm ...
Käsinojan ja mukitelineet (etu/taka) olen hommannut erikseen käyttynä.
Eli auto on PowerDiesel/ PumpeDüse koneella, mikä parahimmalta tuntuu ja kiitoksia vaan kommentoinnista.
Takalipan kun laitoin, niin se otti kiinni antenniin ja tarpeeksi lyhyt antenni piti saada, niin tilasin siinä sitten JOM:ta samalla takavalot.. olivat yht.rahteineen 75€ Antennista sai sopivan kun lyhensi varren ihan nollaan, eli periaatteessa kierretapiksi antennin nupin ja antennin pohjan välille.. http://picasaweb.google.fi/jhietakangas ... 7388860674 Ei nyt sattunut kunnon kuvaa siitä, mutta takaluukun ollessa auki, lipan ja antenninpään väliin jää jotakuinkin 5mm ...
Käsinojan ja mukitelineet (etu/taka) olen hommannut erikseen käyttynä.
Eli auto on PowerDiesel/ PumpeDüse koneella, mikä parahimmalta tuntuu ja kiitoksia vaan kommentoinnista.
Coilit alle
Päivitystä jälleen.
Tilasin GTS-Sport:n kautta Saksasta JMS coilover alustasarjan+yläpään kumit ja laakerit ja sain 2,5vk:n päästä sarjan... Mulla on nyt 3-ja 4-korisen coilit!
Noo, ei muuta kun kuvat ja koodit Coilovereista myyjälle ja nyt 4 vk. tilauksen jälkeen minulla on kaksi IV-koppasen coilia ja yksi ylimääräinen 3-koppasen coili. -Myyjä; heitä se väärä coili vaikka roskiin tai laita seinälle. Jos jollain on ks. coilille tarvetta niin kysele.
Huomasin kaikkien iskarintolppien suojien olevan aika riittämättömät. N.60mm pitkät muoviholkit , joten kävin hakemassa Korja-Kumista kumiset haitariputkisuojat 4 kpl iskareille. Kumeja haeskellessa parhaaksi osoittautui Fiat Croma Dieselin raidetangon kumit. Eli haitariputket ovat 50mm halk. ja n.250mm pitkät. Kumin toinen pää on halk.10mm, mutta kun leikkaa hatun päästä heimoon, niin kumit saa helposti pujotettua takaiskareidenkin yläpään lenkkien läpi, kun 4motikassa on erilliset takaiskarit. Kumisuojat ovat siis pohjaanlyöntikumien päällä iskarin varressa, kuten alkuperäiset muovisetkin. Haitariputkien alapäät, jotka ovat iskarin putken päällä ovat vedetty alkuperäisien muoviholkkien http://lh6.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/Ssx4K ... 102009(005).jpg päälle.
Ei siis millään nippusiteellä iskunvaimentimen putken päälle. Haitariputkia iskareihin mallaillessa totesin, jotta jos vetää haitariputken alapään nippusiteellä kiinni, niin iskarin noustessa alhaalta ylös, muodostuu haitariputken sisään melkoinen alipaine. -> Jos siellä on alipaine, niin se imee kaiken veden ja paskan sisäänsä, mikä tekee iskarista aika nopeasti selvän.
Sarjaa kun aloin parannella, niin tarkistin samalla kaikkien jousien alapäät myös. Jos jousen alapää näyttää tältä; http://picasaweb.google.fi/jhietakangas ... 5403923922
, on ruuvaaminen vähintään hikistä, kun holkit ei pyöri kunnolla. Eli jousien päät viilaten, rälläköiden, kiroillen sileiksi. http://picasaweb.google.fi/jhietakangas ... 8018509106
- Ei toimi kaikki linkityksen, ns lämpöisiksi sanoiksi...
Kaikille kierteille läpikäynti kuparitahnan kera; http://picasaweb.google.fi/jhietakangas ... 4723800754 Jotenkin näin; http://picasaweb.google.fi/jhietakangas ... 3623060434
Kuvat on aikas huonoja kun ei ollut tuolloin iltanäppäilyssä kameraa mukana, niin kuvat on Noksulaisia. Loput kuvat coiloverin näppäilystä; http://picasaweb.google.fi/jhietakangas/CoiloverGolf#
Itse asentamiseen varasin lauantain, kun laitoin uudet alapallot samalla. Työpäivähän siihen meni, eli tark. 7h 45min, kun joutui molemmat alapallot rälläköimään irti. Molemmista oli kierteet aivan selvät kartioiden päistä ja oik. puolen alapallon lukkolevyssä alkoi yksi mutteri pyörimään pultin mukana myös. Aina mukavaa, mutta odotin jotain tämmöistä 134 tkm jälkeen. Asentaessa kannattaa käyttää kahta hallitunkkia, kun toisella nostaa auton ylös, niin toisella passataan ja tuetaan napaa jarrulevyn alta. Vanha perssoni vs. coili
Tulihan siinä asentaessa sitten kiire, kun piti olla 17 maita kalevassa hinaamassa kaverin keittiöntasoa ^a-3.7m 3-kerrokseen ikkunasta, niin jäi kuvailut aika vähille, mutta jotain räpsyjä on lisää tuolla; http://picasaweb.google.fi/jhietakangas/Sekalaiset09#
Onko muilla nuo iskarien yläpäät noin paljon irti iskarin torneista/korista ? Kuva Jos alimmaksi laittaa matalamman mutterin niin sen saa jonkin verran alemmaksi, mutta onko merkitystä. Aikaisemmalla setillä oli aika samassa korkeudessa, joten ajellaan nyt aluksi näin. Kaaresta vanteen reunaan oli ennen 90mm ja nyt ruuvasin 120 mm kun tarvii leimalle ajella vielä. Tarvitsen senttejä panssarin alle. Viikonloppuna menee remmi, hihna, pyöriä, öljyt, suodattimet, takajarrut ym. vaihtoon ja fillarit suunnataan.
Myydään; Eibach -30mm 4Motionin madallusjouset. Ajettu n.4 kk
Edit: Kirjoituushvirheitä ja linkkejä.
Tilasin GTS-Sport:n kautta Saksasta JMS coilover alustasarjan+yläpään kumit ja laakerit ja sain 2,5vk:n päästä sarjan... Mulla on nyt 3-ja 4-korisen coilit!
Noo, ei muuta kun kuvat ja koodit Coilovereista myyjälle ja nyt 4 vk. tilauksen jälkeen minulla on kaksi IV-koppasen coilia ja yksi ylimääräinen 3-koppasen coili. -Myyjä; heitä se väärä coili vaikka roskiin tai laita seinälle. Jos jollain on ks. coilille tarvetta niin kysele.
Huomasin kaikkien iskarintolppien suojien olevan aika riittämättömät. N.60mm pitkät muoviholkit , joten kävin hakemassa Korja-Kumista kumiset haitariputkisuojat 4 kpl iskareille. Kumeja haeskellessa parhaaksi osoittautui Fiat Croma Dieselin raidetangon kumit. Eli haitariputket ovat 50mm halk. ja n.250mm pitkät. Kumin toinen pää on halk.10mm, mutta kun leikkaa hatun päästä heimoon, niin kumit saa helposti pujotettua takaiskareidenkin yläpään lenkkien läpi, kun 4motikassa on erilliset takaiskarit. Kumisuojat ovat siis pohjaanlyöntikumien päällä iskarin varressa, kuten alkuperäiset muovisetkin. Haitariputkien alapäät, jotka ovat iskarin putken päällä ovat vedetty alkuperäisien muoviholkkien http://lh6.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/Ssx4K ... 102009(005).jpg päälle.
Ei siis millään nippusiteellä iskunvaimentimen putken päälle. Haitariputkia iskareihin mallaillessa totesin, jotta jos vetää haitariputken alapään nippusiteellä kiinni, niin iskarin noustessa alhaalta ylös, muodostuu haitariputken sisään melkoinen alipaine. -> Jos siellä on alipaine, niin se imee kaiken veden ja paskan sisäänsä, mikä tekee iskarista aika nopeasti selvän.
Sarjaa kun aloin parannella, niin tarkistin samalla kaikkien jousien alapäät myös. Jos jousen alapää näyttää tältä; http://picasaweb.google.fi/jhietakangas ... 5403923922
, on ruuvaaminen vähintään hikistä, kun holkit ei pyöri kunnolla. Eli jousien päät viilaten, rälläköiden, kiroillen sileiksi. http://picasaweb.google.fi/jhietakangas ... 8018509106
- Ei toimi kaikki linkityksen, ns lämpöisiksi sanoiksi...
Kaikille kierteille läpikäynti kuparitahnan kera; http://picasaweb.google.fi/jhietakangas ... 4723800754 Jotenkin näin; http://picasaweb.google.fi/jhietakangas ... 3623060434
Kuvat on aikas huonoja kun ei ollut tuolloin iltanäppäilyssä kameraa mukana, niin kuvat on Noksulaisia. Loput kuvat coiloverin näppäilystä; http://picasaweb.google.fi/jhietakangas/CoiloverGolf#
Itse asentamiseen varasin lauantain, kun laitoin uudet alapallot samalla. Työpäivähän siihen meni, eli tark. 7h 45min, kun joutui molemmat alapallot rälläköimään irti. Molemmista oli kierteet aivan selvät kartioiden päistä ja oik. puolen alapallon lukkolevyssä alkoi yksi mutteri pyörimään pultin mukana myös. Aina mukavaa, mutta odotin jotain tämmöistä 134 tkm jälkeen. Asentaessa kannattaa käyttää kahta hallitunkkia, kun toisella nostaa auton ylös, niin toisella passataan ja tuetaan napaa jarrulevyn alta. Vanha perssoni vs. coili
Tulihan siinä asentaessa sitten kiire, kun piti olla 17 maita kalevassa hinaamassa kaverin keittiöntasoa ^a-3.7m 3-kerrokseen ikkunasta, niin jäi kuvailut aika vähille, mutta jotain räpsyjä on lisää tuolla; http://picasaweb.google.fi/jhietakangas/Sekalaiset09#
Onko muilla nuo iskarien yläpäät noin paljon irti iskarin torneista/korista ? Kuva Jos alimmaksi laittaa matalamman mutterin niin sen saa jonkin verran alemmaksi, mutta onko merkitystä. Aikaisemmalla setillä oli aika samassa korkeudessa, joten ajellaan nyt aluksi näin. Kaaresta vanteen reunaan oli ennen 90mm ja nyt ruuvasin 120 mm kun tarvii leimalle ajella vielä. Tarvitsen senttejä panssarin alle. Viikonloppuna menee remmi, hihna, pyöriä, öljyt, suodattimet, takajarrut ym. vaihtoon ja fillarit suunnataan.
Myydään; Eibach -30mm 4Motionin madallusjouset. Ajettu n.4 kk
Edit: Kirjoituushvirheitä ja linkkejä.
Panssari on ainaki rankka. itellä suunnitelmissa erääseen toisenmerkkiseen autoon valmistaa/hankkia moinen myös, mutta omalle kohalle ongelmaksi muodostu se, että ainoa paikka mistä konehuoneesta saa lämmintää ilmaa pois on juuri konehuoneen alapuoli. Tuskin golfissakaan isompia ilmanpoistoaukkoja on muualla? Että onko lämmöt noussu tahi lähteekö ropeli pyörimään normaalia useemmin tuon asennuksen jälkeen? (Nytten tietysti kun kelit on muutenkin melko viileät niin ei varmaan tunnu missään, muttet mitenkäs lämpimällä kelillä?)
edit: tjoo nii oletkin ilmeisesti vasta nyt syksyllä tuon auton hommannut niin varsinaista lämpimien kelien testiä tuskin olet kerennyt suorittamaan
edit: tjoo nii oletkin ilmeisesti vasta nyt syksyllä tuon auton hommannut niin varsinaista lämpimien kelien testiä tuskin olet kerennyt suorittamaan
mutta omalle kohalle ongelmaksi muodostu se, että ainoa paikka mistä konehuoneesta saa lämmintää ilmaa pois on juuri konehuoneen alapuoli. Tuskin golfissakaan isompia ilmanpoistoaukkoja on muualla? Että onko lämmöt noussu tahi lähteekö ropeli pyörimään normaalia useemmin tuon asennuksen jälkeen? (Nytten tietysti kun kelit on muutenkin melko viileät niin ei varmaan tunnu missään, muttet mitenkäs lämpimällä kelillä?)
Golffissahan on vakionakin lähes tiivis alamuovi. Mutta apurungon takapuoli/koneen takaa pääsee ilma aivan vapaasti, niin sen on varmaan suunniteltukin. Jäähtyypähän DP ja ahdin samalla.
Panssari on juurikin kiinni tuossa apurungossa, http://lh4.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/Sq03H ... G_9083.JPG ,mihin tulee orginaali muovikin... Kyllä sinne aina sen verran rakoja jää, että kyllä sieltä ilma karkaa.
Ei ole lämmöt muuttunut miksikään alkp. muoviin verrattuna, mikä on tiiviimpi sivuilta. Alkuperäinen muovi eristää ääntä paremmin, mutta omaani laitoin 5mm bitumimattoa päälle, niin on parempi kuin uusi myös noin.
Talveksi ajattelin vielä erikseen keulalta tukkia aukkoja, kun ainakin vas. etunurkasta menee suora haitaritorvi koneen kylkeen. Ja maskin ritiläkköä laitan tiiviimmäksi takaa...
Panssarin laittamisen jälkeen olen huomannut että hienoista värinää johtaa paremmin kabiiniin asti, mikä on ymmärrettävää, kun on panssarin runko pultattuna apurungosta-eturunkopalkkeihin. Mutta toisaalta se myös jäykistää keulaa jonkin verran.
Jos ajelisin perus alustalla ja renkaassa olisi perus 65 profiili, niin ei varmaan huomaisi mitään, mutta coilover satsi ja 225/40/18 kertoo maantien karheuden aika selvästi...Jahas, tunnin päästä lähtee vaihtoon takajarrut, nokkaremmi, moniurahihna+(mahd. kiristin, jos on huonona), suodattimet, öljyt, jne...
Ei ole lämmöt muuttunut miksikään alkp. muoviin verrattuna, mikä on tiiviimpi sivuilta. Alkuperäinen muovi eristää ääntä paremmin, mutta omaani laitoin 5mm bitumimattoa päälle, niin on parempi kuin uusi myös noin.
Talveksi ajattelin vielä erikseen keulalta tukkia aukkoja, kun ainakin vas. etunurkasta menee suora haitaritorvi koneen kylkeen. Ja maskin ritiläkköä laitan tiiviimmäksi takaa...
Panssarin laittamisen jälkeen olen huomannut että hienoista värinää johtaa paremmin kabiiniin asti, mikä on ymmärrettävää, kun on panssarin runko pultattuna apurungosta-eturunkopalkkeihin. Mutta toisaalta se myös jäykistää keulaa jonkin verran.
Jos ajelisin perus alustalla ja renkaassa olisi perus 65 profiili, niin ei varmaan huomaisi mitään, mutta coilover satsi ja 225/40/18 kertoo maantien karheuden aika selvästi...Jahas, tunnin päästä lähtee vaihtoon takajarrut, nokkaremmi, moniurahihna+(mahd. kiristin, jos on huonona), suodattimet, öljyt, jne...

Vähän päivittelyä tämänkin osalta, vaikka ei varmaan kaikille projektin suureita täytä, mutta nyt kävi näin. Viimeviikolla allekirjoittanut itse ruuvasi autonsa kiinni naapurin pajeroon, joka oli kyllä liikaa mun ruudun reunaan parkkeerattu, mutta oma syy.. No suurimmalta vitutukselta selvittyäni, päätin sen viikonloppuna oikoa ja myllyttää puhtaaksi. Tarkoitus ei ollut mitään täydellistä lokarin nurkasta saadakkaan, mutta nyt se ei ainakaan niin paljon itseä häiritse. Vit......taa kylläkin. -Klikkaamalla suurempia kuvia..

Naarmut sain aika kivasti kaikki pois, ja pelti ei ole enään niin paljon lommolla sisässä, mutta kyllä siinä mutkaa vielä on.. Peltiseppää ei koneinsinööristä saa, mutta laitan kokonaan uuden lokarin jossain vaiheessa, jos tuon kanssa en toimeen tule. Myllyttämällä, tai sen harjoittelu meni muuten hyvin näin ensikertalaiselle, ainoa mihin tuli oppirahoista jälki, niin puskuriin sain sormenpään kokoisen ruven aikaseksi maalipintaa. Tämäkin menee halvan kiillotuslaikan piikkiin, kun siinä oli niin onnettoman ohuet reunat/koko laikka oli ohut, että tarrarunko otti hiomalapun/karvalaikan läpi kiinni... seliseli. Tarvitsee tilata kesän kiillotuksia varten niitä oikeita superloni laikkoja, kun nyt en myllytellyt kuin takaluukun kannen tuon lokarin jälkeen ja muuten vaan vahasin...käsin.
Lokari/ etulokarit voivat muutenkin saada osakseen rullaamista, kun tuli tilattua kesävanteet Et:llä 25 ja vanteilla on 8" leveyttä, saa nähdä. Autoa ainakin pudotan tuosta talven lentokorkeudesta jonkin verran, niin katsotaan paljonko raapii. Kumit aattelin laittaa 215/40/18, että saa laskettua ainakin sen 2-3 cm. Talvifillarit ovat nyt 17/8" et 32 ja niissä on vanteen reuna edessä aika
tasalla Talvikumit ovat 215/45/17 kitkat, ja kyllä, nelivedolla on kiva ajaa kitkoilla.
Uusia vanteita sovitettu, kuvat on huonoja nokialaisia, mutta tuossa kuvassa on vanne kiinni ja auto on talvikorkeudella . Kesävanteet ovat tenzoR:n vanteet ja ihan varma en vielä ole laitanko alle värillä vai noin... tarvitsee miettiä vielä. Ehdotuksia saa laittaa tulemaan ja kommenttia kanssa. Oma näkemys vanteesta alla, sumopaintilla kötösteltynä näyttää jokseenkin tältä... kiiltoa tummaa
Tuolla loput photot; http://picasaweb.google.fi/jhietakangas/Vahailua#
Edit; kuvia pienensin/linkitin
Viimeksi muokannut Jukahia, 16.3.2010 9:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kesävalssit
Dirlandaa, alle laitettu TenzoR vanteet ja tultu rontti 20mm alas, koko 18X8 ja et 25. Päälle pyöräytettiin 215/40 kumit, joiden olisin kyllä toivonut paremmin venyvän, mutta ei ole nämäkään kertaakaan raapaissut. Edestä jos ja kun mahdollisesti vielä 8mm pudotan ja taakse voisi laittaa 10mm limput niin saa nähdä raapaiseeko jo töyssyissä, mutta nyt ei raavi. Kaarimankelia ainakin tarvitsee eteen sovittaa samalla kun säätörenkaita tolpissa herkistellään alaspäin... Saapi tarjota mankelia lainaan Treen seudulta.... ?
Etu;
http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S9WQ0 ... 010130.jpg
Taka;
http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S9WQ5 ... 010131.jpg
sivu;
http://lh4.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S_pPY ... 010182.jpg
etukulma;
http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S_pPk ... 010197.jpg

Etu;
http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S9WQ0 ... 010130.jpg
Taka;
http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S9WQ5 ... 010131.jpg
sivu;
http://lh4.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S_pPY ... 010182.jpg
etukulma;
http://lh5.ggpht.com/_DM-ifgX3WaU/S_pPk ... 010197.jpg
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa