VW Golf IV GTi -99 (Vanneprojekti)

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

VW Golf IV GTi -99 (Vanneprojekti)

ViestiKirjoittaja JiOn » 3.2.2009 20:43

"Jaa...tämä onkin jo vaihtanu omistajaa. Eiköhän anneta uuden omistajan kertoa enemmän."

Kuva

Uusi omistaja ilmoittautuu.

Ensimmäiseksi maalaispojan nelipyöräiseksi kulkuneuvoksi, traktoria lukuunottamatta, tuli hankittua otsikonlainen vartalonvärisytin 2009 tammikuussa.

Varustelistalta kiinnostuksen herättäneitä yksityiskohtia olivat mm. Saksassa asennettu lastu ja rekisteriotteessa 138kW, G60 Kytkin/asetelma ja vauhtipyörä, Bastuck cat-back putkisto, Recaro-soffat, valmis madallus ja kohtalaiset vanteet, V6-lippa sekä merkitön maski. Värinkään puolesta ei samanlaista heti rullailisi vastaan.

Auto siis oli valmis eikä tarvitsisi enää mitään. Tunne säilyi seuraavaan päivään. Pienen hetken v**utti miksi olin ostanut auton, johon en voi mitään tehdä kun kaikki on jo tehty ja vielä kaiken lisäksi rahat menivät. Suurimman ahdistuksen olen onnistuneesti kuitenkin ylittänyt :)

Ideat alkoivat heti vaginoituneiden sekä myös normaalien kavereiden kesken sinkoilemaan, ja tämän aiheen alle niiden toteutumista olisi tarkoitus ruveta sepittelemään (kun likviditeetti antaa siihen mahdollisuuden)..

Tähän päivään mennessä auto on palvellut moitteitta. Projektihistoriikki aloitettu varsin kevyesti; listalla kunnon vahaus ja sisätilan polttimoiden vaihto =D
Tulossa-osiota en rupea vielä ylläpitämään.

Villejä visioita ja parantamisen mahdollisuuksia otetaan tietenkin vastaan, oman harkintakyvyn mukaan toteutetaan.



Lisää kuvia
Viimeksi muokannut JiOn, 16.3.2011 19:40. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

sandmännchen
-
Viestit: 78
Liittynyt: 15.10.2007 18:53

ViestiKirjoittaja sandmännchen » 8.2.2009 16:32

Komia Golffi!! Jännä toi väri?
-turhaa sitä alkaa säätä mitään jos omaa silmää mielyttää!!

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 8.2.2009 16:56

Tähän päivään mennessä auto on palvellut moitteitta. Projektihistoriikki aloitettu varsin kevyesti; listalla kunnon vahaus ja sisätilan polttimoiden vaihto =D
Tulossa-osiota en rupea vielä ylläpitämään.


Mikä ihmeen "kunnon" vahaus, eihän se vedetty ku kerran ? :D näytän sulle ens kerralla KUNNON vahaukset (;

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 8.2.2009 16:57

Komia on !

Onkos toi väri sama kuin minulla, eli Blue-Anthrazit -helmiäinen (LC7V) ?

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 8.2.2009 17:04

Tämmönen idis tuli mieleen eli kun on jo valmiiks merkitön maski niin uuden Sciroccon tyyliin maski mustaksi ja merkki konepeltiin. Ja umpion pohjat myös mustaksi.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 8.2.2009 17:11

Tämmönen idis tuli mieleen eli kun on jo valmiiks merkitön maski niin uuden Sciroccon tyyliin maski mustaksi ja merkki konepeltiin. Ja umpion pohjat myös mustaksi.


Itse kyllä jättäisin sen merkin laittamatta. :D Muuten kyllä kuulostaa pirun hyvältä, ja syy siihen selviää ku katselee oman auton keulaa. :D

Johny Kidd
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.9.2005 14:14

ViestiKirjoittaja Johny Kidd » 8.2.2009 17:18

Kymppi on värivalinta, tulee auttamatta ex kolmoskuorianen mieleen ;) millasella reseptillä itse lähtisin tilannetta purkamaan, niin konepellin jatke, takaloosterista merkki ja kahva pois, kirkkaat takavalot, isot dsl päät putkeen, fataali madallus ja lippivanteet :)

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 8.2.2009 17:24

Tänkjuutänkjuu!

Nii siis toi kunnon vahaus luetaan parempi kun ei mitään.

Väristä ei oo tietoa, monta kertaa pitäny lapuista esille koodi kaivella, mutta ikinä ei muista ku kabiiniin istahtaa, heti lähtee muna(dick) pystyssä vaan rallattelemaan. Kuvien perusteella näyttäis olevan sulla Mikhauta pikkasen tummempi sävy. Mutta siihenkin vaikuttaa nii monta asiaa, että olen todnäk väärässä. Ilmoittelen mahd. pikaisesti jos/kun koodi löytyy :)

henks:in umpioiden tummennuksessa mukana olleena kiinnostais kyllä itteeki, mut nuo kirkkaat tuo jotenki hyvän kontrastin tumman värin kanssa. Taikka jotain sinne päin, ite kuitseki tykkään :D Photari laulamaan nii pikkase näkee miltä vois näyttää.

Merkki konepeltiin? :D kuulostaa harvinaisen kornilta kun päässä ajatusta pyörittää, voipi olla nättikin.. Vois ostaa vielä kolmannen maskin mustana ja vaihdella mielialan mukaan :p

editaattöri:

Konepellin jatke on itselläkin käynyt omavalmisteisena mielessä, takalampuiksi alustavasti usa-mallisia, takakontista merkki olis helppo napsia, mutta kahva jää vielä tässä vaiheesa paikalle välttääksemme suurempia konflikteja perheen keskinäisissä tunnesiteissä. :D

Madalluksesta sen verran, että alustasarja toimii aikas mallikkaasti ja helmoilla yms. muovirimpuloilla voisi koittaa saada maavaraa pienemmäksi. En ole luonnossa nähnyt kesärenkaita alla, mutta kun aika koittaa nii saa miettiä uudestaan mitä tekee...
Viimeksi muokannut JiOn, 8.2.2009 17:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 8.2.2009 17:26

Itse kyllä jättäisin sen merkin laittamatta. :D Muuten kyllä kuulostaa pirun hyvältä, ja syy siihen selviää ku katselee oman auton keulaa. :D


Joo no mitä tossa photoshoppailin niin ei se merkki tosiaan sovi. Katotaan saanko mihinkään upittua tota kuvaa.

Edit: Tässäpä tämä, umpion pohjat liian kiiltävät mutta saa tuosta ideaa ainakin.
Kuva

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 8.2.2009 17:32

Koitappa Karban pirruuttas vielä rakentaa konepellin jatke :D oisin kuitenkin nakittanu pikkuveljelle modausten teon kun itte en oikein oo photariwelho kovimmasta päästä... :D aikas ärtsyn näkönen kylllä tulis jo pelkästää noilla muutoksilla :p

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 8.2.2009 17:32

Väristä ei oo tietoa, monta kertaa pitäny lapuista esille koodi kaivella, mutta ikinä ei muista ku kabiiniin istahtaa, heti lähtee muna(dick) pystyssä vaan rallattelemaan. Kuvien perusteella näyttäis olevan sulla Mikhauta pikkasen tummempi sävy. Mutta siihenkin vaikuttaa nii monta asiaa, että olen todnäk väärässä. Ilmoittelen mahd. pikaisesti jos/kun koodi löytyy :)


Koodin voi löytää esim. takakontista maton alta pellissä olevasta tarrasta. :) Ja itsellä oli myös samainen tarra liimattuna ohjekirjaan, en sitten tiedä mitä Günther on sun ohjekirjalla touhunnu. :D

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 8.2.2009 17:33

No nii niiii kyllähän sen nyt vaikka mistä sais pierastua, mutku on muisti vähän huonohko eikä tuu mieleenkää katsoo kun auton kanssa jotai touhuaa :D

Masq
-
Viestit: 146
Liittynyt: 7.10.2007 20:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Masq » 8.2.2009 17:37

Tuossa tommonen hillitty jatke
E: ei toi aijaa.com pelitä >:|

KLIKS!

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 8.2.2009 17:42

aahhaha tulis törkeen häijyn näkönen :D kiitoksia vaan aikaansaannoksista, tarttee pistää vakavasti mietintämyssyyn edes jotkin muutokset!

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.2.2009 17:46

takakontista merkki olis helppo napsia


Juu, onhan se merkki helppo napsia, mutta sen merkin alla olevan syvennyksen täyttäminen on hieman haasteellisempaa. :) Aka. mig laulamaan ja koko luukku maalaukseen...

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 8.2.2009 17:54

Etuvaloiksi voi myös laittaa samat mitkä minulla on, eli GTI 25 Jahre -ajovalot, ovat sillai sopivasti tummat.

Olisko sitten niitä värejä kaksi noin lähellä toisiaan ? Tuohon helmiäisvärin sävyyn vaikuttaa luonnonvalo, katselukulma yms todella paljon.
Viimeksi muokannut Mikhauta, 8.2.2009 17:57. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.2.2009 17:55

Siinäteille "sopivasti" tummemmat ajovalot! ;D

Edit: Ainiin ja takavalot tietty samaa sarjaa. ;)

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 8.2.2009 18:22

No voiiiiii stna ei ollu syvennyksestä tietooka.. sit ei lähde kyllä tässä vaiheessa vielä mitään irti takaa :D

mmm.. noi jahret varmaa iha jees eikä toi omatummennuskaa pahalta nelkun valoissa näytä. melkein vaa tarttis samanlaiset orkkikset hakee tilalle ennen ku uskaltaa ruveta pilaa.. parantamaan. maken takavalot vähän turhan rajut mun mieleen.

Ja huomattu on että väri pomppoilee eri paikoissa eri lailla :D tänään illemmalla tarkka koodi, kunhan vaan tulee ulostauduttua tuonne kauniin keväiseen iltaan... (varmaan +25c, paskaa taivas ja maa täynnä)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.2.2009 18:25

Noi mun umpiot on ihan tehdasvalmisteiset tummat, ei mitkään "tein itse ja säästin" umpiot. Noita sai ainakin tradefactorylta eikä hintakaan ollut kovin suolainen. Eli vaikkapa tuolta.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 8.2.2009 18:29

Tradefactorylta löytyy myös nätit takavalot, joita voisi koittaa.

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 8.2.2009 20:52

Unohtu vertailun puolesta laittaa se "merkki konepellissä" -kuva. Otin konepellin jatkeet mukaan kuvaan.

Kuva

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 8.2.2009 21:36

Värisävy on just toi LC7V :)

Noi punaharmaat takalyhdyt aika komiat... voi olla usa-malliset vähä turhan punaset tuohon värimaailmaan. Tummat etulamputkin näppärän näköiset :D Ei pahan hintasia kummatkaan sarjat... :p

Ei ois parantunu tänne rekisteröityä, lähtee päänsisäinen mopedi kohta mettähallituksen puolelle... :D

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 24.2.2009 17:42

http://www.ls-cartec.de/18tgolf4.htm

Ja tuolta lisää kulku puoleen. Palvelu pelaa englanniksi ainakin ja lupsivat toimittaa myös suomeen. Ja hintoja kannattaa koittaa neuvotella, ei ilmeisesti ole apteekin hintoja...

tiiliskivi
-
Viestit: 90
Liittynyt: 10.1.2009 14:24

ViestiKirjoittaja tiiliskivi » 27.2.2009 20:24

Hieno kulkine, ja hieno väri sikäli kun on sama kuin velipojan kärryssä. Niinkuin sanotaan, clean is mean, eli en lähtisi allekirjoittamaan tuota konepellin merkkiä. Toisaalta... Tulee erehdyttävästi uusi scirocco mieleen. :) Hyvään suuntaan on menossa.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 27.2.2009 22:50

Jos multa kysytään niin ois saanu jo tehtaalla maalata nuo ei-heijastavat-osat umpioista mustaksi. Paljon häijymmän näkönen.
Maalaahan maski mustaksi myös. :]

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.2.2009 23:03

Sit ne olis joka metalliharmaassa vähintään eksoottisen väriset :(. Saati sitten valkoiset, punaiset ja vihreät.

Vaikkakin jokaisessa mustassa/grafiitinharmaassa melkein renkaiden väriset.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 28.2.2009 11:42

Jätä konepellin merkki laittamati ja jatka vaan samoilla "uneliailla" suunnitelmilla ton konepellin suhteen niin ku ollaan mietittyki. (;

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 28.2.2009 14:19

Joo ton konepellin merkin oon kyllä jättäny unholaan jo, nimenomaan sciroccon takia...

-Hakusessa uusi konepelti johon muokkaussuunnitelmat valmiina :)

-Maski ja poljinpinnat on jo ostoskorissa, yritän keksiä jotain muuta rahareikää vielä samaan tilaukseen

-Umpioiden tulevaisuus hämärä, kenties kaupan hyllyltä uudet tummat ja vanhat takan päälle nii voi vaihdella fiiviksen mukaan TAI matka lähimpään kingkongiin ja Mastoni rallattamaan :) Saapi nährä...

-Tällä hetkellä vanteet työn alla kesäkuntoa hakemassa, taitaa tulla vaa ruskaa pakkaselle :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.2.2009 15:34

Vanteiden kesäkuntoon saattaminen on hieno laji. Itsekin tässä tän viikon alun turailin noita omia. :) Kuvassa vielä ilman lakkaa ja voi poijjaat, että näyttää hyvältä nyt, kun on 3 kerrosta paksukalvoista high shine lakkaa niskassa. :)

Hiljaa hyvä tulee, tsemppiä rakenteluun vaan. Omaan vessaan pitäis alkaa hifistystä suunnittelemaan pikkuhiljaa. Alkaa olemaan kamat jo pikkuhiljaa kasassa, enää pitäis löytää pienehkö tukko rahaa, rakentelutilat ja sitä ainaisesti hukassa olevaa motivaatiota.
Onneks on yksi paikallinen metallipaja mukana sponsoroimassa, niin ei tarvitse kaikenmaailman rosterisia vahvistinräkkejä ja laserleikattuja midbassorinkeleitä listahinnoilla omasta pussista maksella... ;D

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 28.2.2009 15:50

Joop nyt oon vasta ensimmäisen vanteen kimpussa ollu :D

Hifejäkin tarttis ruveta suunnittelemaan joo, paikallinen guru ois väkisin myyny IV Golffissa olleen setin, mutta tyhjästä on paha nyhjästä... Vielä :p

Itteeki kiinnostaa aika rajusti toi erilaisten koristeiden teko itse, kun nurkat on piukassa rosterilevyä-putkee etc. ja työstämisvälineetkin löytyvät! Kynnyslistat ollu ensimmäisenä mielessä ja paikallisessa laser-leikkaamossa jos teettäis jotku hyperhienot tekstit (eli todnäk perustylsä GTI :D)

Jaanii sit viel pitäis repiä sisustaa ja teipata jajajaja.....................

(YO-kirjotukset ja lukio muutenkin on muute hienoo aikaa, sillon saa revittyä jokasen minuutin jollekkin muulle sijaistoiminnalle ku lukemiselle. Suosittelen lämpimästi jokaiselle autonrakentajalle)

ToniSten
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.11.2008 22:17

ViestiKirjoittaja ToniSten » 28.2.2009 16:12

Yhdyn täydellisesti edelliseen kirjoituksien aikana rakentelemiseen.. :D Itse tullu tehtyks paljon paljon enemmän autolle ku normaalisti, kun ei vaan pysty ottaa kirjaa käteen.. Mielummin tallille vanteita kiilottelemaan!!

Ja jäihän se tärkein loppuun: hyvännäköinen kansanauto sulla!!

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 28.2.2009 16:26

Danke! :D

Juu oli taas pakko hyökätä ruotsin ihmeellisestä maailmasta Slamit.nettiin ja laittaa tilaus menemään perkele sentään.. Poltteli liikaa ostoskori. Mitää muuta ei ny tulossa tarrojen, poljinpintojen, mustan maskin ja kumimattojen lisäks.

Takalasinpyyhin lähtee muuten iha just veks..

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 1.3.2009 16:33

Danke! :D

Juu oli taas pakko hyökätä ruotsin ihmeellisestä maailmasta Slamit.nettiin ja laittaa tilaus menemään perkele sentään.. Poltteli liikaa ostoskori. Mitää muuta ei ny tulossa tarrojen, poljinpintojen, mustan maskin ja kumimattojen lisäks.

Takalasinpyyhin lähtee muuten iha just veks..


No koskas suoritetaan poisto-operaatio? :D

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 3.3.2009 13:00

tilaus tuli: autossa haisee kumisaapastehdas, jalka pysyy polkimella ja mielipiteet saa lukea laseista, mulla on kotiasiat kunnossa ja näperrys on kivaa

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

Kiire tulee......

ViestiKirjoittaja JiOn » 19.4.2009 17:36

Kesävanteet työn alla.

Vein perjantaina vanteet soodapuhallukseen ja hain lauantaina takaisin. Työn jälki loistava, mutta puhdistettu ala olis saanut olla laajempi. Raja kun jää parin sentin päähän puolien takaa ja paistaa ikävästi väleistä. On kuulemma niin pienet suuttimet ja vie aikaa jne..

Noh, lopputulos kiitettävä ja tasainen. Puhalluksella lähti pois myös sorvin urat ja kehälle tulleet pienemmät iskut, jotka olisi muuten joutunut itse hiomaan tasaiseksi. Nyt ei ole tarvinnut kuin näyttää 1200 hiekkapaperia jolloin kiilto löytyy alta ja tahnalla viimeistellä.

Peilipintaa ei ole tarkoitus saada, mutta "normaali" kiilto takaisin. Kahden vanteen jälkeen hyvinkin tyytyväinen omaan työnjälkeen. Hyvin varmasti joutuu vielä maalaamaan takaa nuo puolien välistä paistavat kohdat. Valmiit vanteet sitten läheiselle maalarille, joka suihkii lakan päälle.

Alkutilanteesta ei kuvia, mutta pikapuolin pari otosta soodapuhalluksen jäljestä, sekä valmiiksi kiillotetusta kappaleesta. Toivottavasti pian myös kuvia auton kanssa...... :D

Kesäkuntoon 2009 pääsemiseksi ulkopintaa pitäisi lisäksi työstää poistattamalla suurimmat naarmut.

( Vanteet vapautuvat markkinoille kesäkauden jälkeen, varaukset yv:llä ;D)

instant edit: takalasinpyyhin ollut irti jo ikuisuuden, jotain edistystä sentään

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 20.4.2009 17:55

Pikkuveljen kamerapuhelimella otettuja kuvia

1. Soodapuhalluksen jälkeen

Kuva

Kuva


2. Fiilistely

Kuva

3. Kiillotettuna

Kuva

Kuva
^ Hieman likaa väärässä paikassa, lähtee kyllä

4. Valmiina

---

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 20.4.2009 22:57

Mikäs toi soodapuhallus oikein on? Lasikuulasta ja hiekasta olen kuullut, mut kerroppas lisää. Hintaa, paikkoja...pitäs nimittäin vanteiden keskiöille tehdä jotain ja tuo vois olla hyvä vaihtoehto.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 20.4.2009 23:08


JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 21.4.2009 0:03

Juu linkistä näkee mitä prosessissa tapahtuu.

copypaste:
"Soodajauheen vaikutus perustuu poistettavien kerrosten pinnalla ja sisällä tapahtuvaan energiapurkaukseen, ei pinnan kuluttamiseen. Tämä mahdollistaa soodapuhalluksen käytön myös pinnoilla, joita hiominen voisi vahingoittaa. Esimerkiksi alumiini, ruostumaton teräs, tiili, kivi, lasi, lasikuitu, puu, muovit, laakerit, tiivisteet ja hydrauliset sylinterit voidaan käsitellä soodapuhaltamalla."
-http://www.soodapuhallus.fi/kayttokohteet.html

Kävi itsellä vahingossa, kun isä sanoi tietävänsä ihmisen joka tekee kuivajääpuhallusta. Soitin tälle enkä muistanut mitä tapaa hän käytti ja heitin hatusta että soodapuhallusta tarvitaan. Yllätys oli melkoinen kun kyseiset vimpaimet löytyivätkin, oli nimittäin kuukausi sitten ostanut, eikä kerennyt vielä mainostamaan missään :D

Koko kierroksen puhallus maksoi yhteensä 80€, ei paha?

Oli pakko rynnätä koneelle vielä ihmettelemään miltä näyttäis vanteet jos puolien välit maalaisikin mustaksi... Saattaisi kiilto korostua ja tulla häijymmäksi muutenkin....

hirvonen
-
Viestit: 103
Liittynyt: 31.3.2009 10:24

ViestiKirjoittaja hirvonen » 21.4.2009 9:49

vilkaises joutessa nettiautoa.. id: 2519652 on meinaan meikäläisellä aikas saman näkönen laitos.. ettet perskule vaan olisi kopioinut..;) mulla vaan kuvissa kauhea traktori kun kuvissa vielä talvi korkeudella..:)

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 21.4.2009 11:11

Valitettavasti en huomaa muuta samaa kun väri ja vanteet? Mut pakko myöntää et tohon suuntaan on jossain kohdissa menossa vaikken ikinä oo sun vimpainta nähnytkää...

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 21.4.2009 14:24

Joku vois vielä kertoa, jos tietää paikan pääkaupunkiseudulla tollaselle operaatiolle...

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 26.4.2009 14:54

Täällä kaivattas kans tietoa. Kuin myös hyvistä ja mahdollisesti edukkaista maalaamoista joissa sais sitten vanteet maalattua jälkeenpäin.

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 26.4.2009 21:12

tuolta löytyy ainakin kuivajääpuhallusta, mutta tuon firman tämän seudun kaverilla oli myös soodalaitteet, en tiedä onko kaikilla...

http://www.coldblasters.net/yhteystiedot/tabid/2756/language/fi-FI/Default.aspx

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 27.4.2009 15:09

Tuli tehtyä maakuntakierros ja matkaan tarttui toimiva takatuhkakuppi sekä moottorisuojuksen vw-merkki :D

Autoa tuli purettua vahingossa... Ajattelin traktorin menevän kevyesti kohtalaisen korkean rotvallin yli, MUTTA elämän suuruinen big bang ja edestä oikealta sisälokasuoja halki.. Tämän sai kuitenkin nostettua toisen muoviosan päälle eikä pahemmin haitannut :D MUTTA perjantaina kiireellä kotio ja vauhdissa fiuh ja palanen jossain jorpakossa. Ei viiti ajaa kun jäähy ja nestesäiliöt renkaan edessä näkyvillä prkl.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 27.4.2009 15:58

Saat benecarsilta uuden sisäloksun puoli-ilmaseks ku käyt hakees vaa :D

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 27.4.2009 23:34

joo kuha kerkee ko tarvii saada maalaisvehkeet pellolle.......... huomenna kyl kerkee :D

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 8.6.2009 22:45

Hieman uutta kuvaa.

Kuva

Selitykset:

Vanteet vieläkin kesken; Ne kun joutuivat yhtäkkiä alle pakitettuani traktorilla kirvesmiehen Hiacen peräluukkuun -> Toyota korjaukseen ja näin luovutin ystävällisesti autoni hänelle :D

Mahd. pian vanteet kuntoon tai sitten saa tämän kesän olla, kun ensi kesänä pyörivät uudet tuulet alla joka tapauksessa :D

1

2 ;D

3

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 13.7.2009 0:37

Pitkästä aikaa jotain tännekin päin

Sisustakalvot tapasivat vihdoinkin omistajansa, harmi vaan ettei paikallisen firman kautta vaikka jo pari kuukautta niitä lupailikin. Salosta löytyi myyjä (Virtasen moottorille iso kiitos) jota raha kiinnosti ja toimitti paketin jo samana päivänä matkahuoltoon. Slamitin päähän myös kiitokset jälleen ripeästä toiminnasta; toimituksessa parit tarrat sekä vaihdekepin nuppi/pussi. Tämän vuoksi vanha satsi jäi nyt ylimääräiseksi, elikkä kuvassa oleva IV Golfin kehys,pussi ja nuppi myynnissä sopivaan hintaan.

Tänään sain lätkittyä kalvoja pintaan muualle paitsi ovenkahvoihin, jotka jäävät huomiseen. Nuppi vaihtui myös samaan rytäkkään. Tuli aikalailla erinäköinen ja omaan silmään ainakin huomattavasti parempi verrattuna vanhoihin jalopuutsydeemeihin. Kuvat kertokoon enemmän.

Intti ja opiskelut jäävät loppuvuoden osalta väliin ja rahaa kerätään uusiin osiin. Mieltä on eniten askarruttanut kysymys; Onko tuolla vehkeellä mahdollista päästä kuinka alas ilman ikäviä sivuääniä ja -toimintoja? Haaveet kaatuivat kun piti henks:in perässä tilata halpa TA-Technix sarja, mutta mallihan oli GTi ja se oli sitten siinä.


Kuva


Kuva

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 29.9.2009 22:29

Kuva

Tilasin noin puolitoista kuukautta sitten Weitec:in Hicon GT- mallisen säädettävän alustan ja lisäksi uuden KW:n kallistuksenvakaajan.

Tavarat saapuivat hieman yli viikko sitten, mutta eihän sitä ensi kesää vaan jaksanut odottaa. Tänään henks:in nosturilla iskarit jousineen asettuivat yllättävänkin helposti paikalleen. Vakaaja jäi vielä pakettiin, kun asennus olisi vienyt pahasti uniaikaa, ja auto onkin vielä samalla korkeudella kuin hommaa aloitettaessa :)

Nyt on vielä turhan ennenaikaista kertoilla mitään ominaisuuksista, kun ei vielä matalimmillaan ole, mutta kovaksi haukuttu sarja osoittautui pienellä testikierroksella entistä huomattavasti pehmeämmäksi. Ohjaus ei myöskään enää vietä oikealle, mistä ikinä johtuukaan...

Sisustaan tuli myös Saksasta tilattu keskikyynernoja. Heiluu kylläki ku hullun mulkku mielipuolen perseessä, mutta kättä pystyy lepuuttamaan...

Kuvia mahdollisesta madalluksesta niin pian kuin mahdollista.

tepatee
-
Viestit: 61
Liittynyt: 29.7.2009 18:26

aa

ViestiKirjoittaja tepatee » 7.10.2009 19:56

aa
Viimeksi muokannut tepatee, 16.12.2013 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 7.10.2009 20:20

No on ikää kuitenki vielä niin vähän ja hiekkateitä tottunut pompottamaan koko elämän, että säästetään se mukavuus sitte seuraavaan autoon :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 8.10.2009 15:21

Sisustaan tuli myös Saksasta tilattu keskikyynernoja. Heiluu kylläki ku hullun mulkku mielipuolen perseessä, mutta kättä pystyy lepuuttamaan...


Laita sitä lukitetta sinne pulttien jenkoihin ja kierrä niin piukkaan kun sielu sietää... :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.10.2009 22:03

Mulla on kans tuommonen "kiinakyynärnoja". Välillä saa tiukkailla sitä pulttia, jolla kyynärnoja kiinnittyy siihen alumiiniseen jalkaan, mut muuten kyllä ajanut asiansa (heti uudelleenverhoilun jälkeen, se originaali oli jotai kiiltävää hyivit..samettia!)... :)

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 27.12.2009 21:58

Laitettuani tilaukseen uudet etu-umpiot ajattelin, että voisi tännekin pieniä päivityksiä ilmoitella.

Elikkä autoon tullut uusi Optiman yellow top akku tulevaisuutta silmällä pitäen, jonkinmoiset ihkaensimmäiset subbariräpellykset alkeellisilla komponenteilla - Infinity reference 1230, sekä Rokkarin joku "riittävä" vahvistin naapurin hifi-miehen kanalan lattialta - vielä ilman minkäänlaisia verhoiluja.

Tilaukseen meni jo kauan sitten Fujitan kuiva-kartio-vapaavirtaussuodatin ihan vaan niiden äänien takia, mutta kyseinen tuote koko maasta tilapäisesti loppu...

H-linnasta pitäisi yksityisen hlön tuoda lähistölle noudettavaksi myös uusi konepelti, kun wanhassa ikävät kiveniskemät edessä, mutta myös jatke-haaveita varten.

Äsken siis laitoin tummat R-32 umpiot tilaukseen ja xenonit tulevat tutulta.

Puolustusvoimat kutsuvat I/10, ja jos konepelti suostuu saapumaan vielä nopeasti ennen, niin saisi jatkeen hitsailtua, tänne kuvia ja pelti pääsisi maalarin päivähoitoon.

Olisi myös tarkoitus saada tuo talvisuojakerroin kuntoon ja toimittaa auto puleerattavaksi paikalliselle firmalle, jonka jälkeen heidän tiloissaan suorittaisin itse vahailut. Tämä tod.näk tulevalla viikolla.

fanssei
-
Viestit: 29
Liittynyt: 28.12.2009 20:32

ViestiKirjoittaja fanssei » 18.1.2010 16:20

Sisustaan tuli myös Saksasta tilattu keskikyynernoja...



Mistähän liikkeestä/sivustolta? Ois tarkotus ite kans tilailla jostain.. aika hyvän hintasia vaan näyttäs olevan..

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 1.2.2010 15:56

Sisustaan tuli myös Saksasta tilattu keskikyynernoja...



Mistähän liikkeestä/sivustolta? Ois tarkotus ite kans tilailla jostain.. aika hyvän hintasia vaan näyttäs olevan..


http://stores.shop.ebay.de/Tuning-Fanat ... QQ_armrsZ1
^ Tuoltahan sen


Nyt on tummat R32-valot ja xenonit nokalla. Fujitan suodattimen maahantuloa en jaksanut odotella, niin Futurez toimitti Apexin suodattimen tilalle ja sain äskön juuri sen paikalleen asennettua.

Kuva

Konepellistä ei tietoakaan ja popit alko kyllästyttämään...

Osaako muuten joku heittää veikkausta, että mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään kun diagnostiikkaportin kautta ei saa yhteyttä mihinkään auton osaan...?

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 2.2.2010 9:29

Muistaakseni yleisin ongelma on että mankan vaihdossa on otettu väärästä johdosta heräte mankalle niin ei toimi diagnostiikka ollenkaan. Mankka pelaa kyllä mutta yhteyttä autoon tietokoneella ei saa.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 2.2.2010 12:52

Käräyttää testerin jos toi mankan kytkentä on tehty väärin, tosin voi olla ihan vag-comin asetuksissakin tuo. Itse laitoin miniläppäriin comin ja ei ottanut yhteyksiä kunnes tarkistin asetukset ja laitoin samat mitkä tässä raahattavassakin.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 2.2.2010 14:11

Ite vaihoin mankan jossa piti vaihtaa heräte ja virta päikseen liittimessä että alko toimimaan (Blaukkari) Sitte seuraavalla kerralla oltiinki ihmeissää miksei löydä mitää osaa autossa :D Alkaa toimimaan heti kun laittaa mankan päälle/ volaa. Jos voluumi nollassa ni ei toimi mutta jos ykkösellä ni ei mitää ongelmaa...

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 5.2.2010 17:49

jooo siis kyseessä just blaukkarin soitin, mut mielenkiintoista on että auton ostettuani toimi ihan hyvin ja vasta viime vuoden loppupuolella rupes temppuilemaan... noh tarttee katsastaa vielä

make1986
-
Viestit: 42
Liittynyt: 1.4.2008 18:39

ViestiKirjoittaja make1986 » 6.2.2010 10:51

joissain laitteessa on saanu luettua kun on ottanu mankan vaan pois lukemisen ajaksi ja kannattaa tarkistaa et on se auton oma obd-pistokkeen sulake ehjä kans

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ohhohh

ViestiKirjoittaja JiOn » 15.2.2011 0:11

Hitusen verran jäänyt vähiin palstoille päivittely ja vanha omistaja kerkesi jo kysymään onko auto lähtenyt kiertoon kun ei mitään ole kuulunut!
Firman palveluksessa vietetty vuosi kirpasi aika lailla pahasti kukkaron pohjalta ja mielenkiinto viikonloppuisin tuli suunnattua aivan jonkun muun kuin auton roplaamiseen...

Palveluksen loputtua tammikuussa on tullut touhuttua perusremonttia: Kytkinsylinterin vaihto, downpipen joustokappaleen korjaus ja käsijarruvaijerin vaihto...

Viime vuoden puolella ostettu JL-Audion J2 1000.1. ajeli ensin tuota Infinitya ja nyttemmin tammikuussa kaveriksi vaihtui 10" Rainbow Amboss jolle menetin koteloa tehdessäni lasikuituneitsyyden. (Tosin pienen kömmähdyksen kautta, kun en tajunnut ympäröivän lämpötilan olevan hartsiseoksen kovettumiselle tärkeä elementti vaan ihmettelin, että on se hidasta kun ei puolessa päivässä kovetu mihinkään... Isäukko hommia aiemmin tehneenä tuli seuraamaan ja naurahti, laittoi sisätilan lämmittimen autoon ja takakontin kiinni. Jopas rupesi rapsakoitumaan ja poika nolona). Suljetun kotelon siis kuidutin varapyörän vanteen sisään, mutta suunnitelmissa on heittää varapyörä kokonaan pois ja kuiduttaa refleksikotelo varapyöränkoteloon. Ensimmäinen projekti kuitenkin vielä peitelevyä vaille valmis eli kaikki tulee jäämään pois näkyvistä. Blaupunktin soitin vaihtui samassa tilauksessa Kenwoodin KDC-6047U:ksi.

Kuva

Suurin sijoitus armeijan aikana oli uusi vannekierros mallia OZ Futura. Halkaisija 17" ja leveyttä edessä 8" ja takana 9". Keskiöt maalattu mustaksi, ja kultaiset pultit. Päällä Falken ZIEX ZE-912 renkaat edessä 205/40 ja takana 215/40. Porautettu 5x100 jako ja tilasin soviterenkaat 57,1 koolle. Lipat vielä rumassa kunnossa ja spacerit pitäisi eteen tilata, mutta onneksi tuntuu olevan talvea jäljellä jonkin aikaa.

Kuva

Tuo halpis r32- harjattu alumiini- sisustakyhäelmä on ruvennut "hieman" antautumaan, joten väliprojektina on sisustan osien maalaus. Pohjamaalissa ovat ja tänään hioin 2000 vesipaperilla valmiiksi loppumaalia varten ja hyvältä näyttää ainakin tähän asti. Vielä ei tiedossa tuleeko kaikki mattamustaksi vai jätänkö ovenkahvojen ovaaleihin harmaat keskiosat. Todennäköisesti kallistun kaikki mustaksi vaihtoehtoon.

Kuva

Perjantaina löytyi foorumilta myynnissä oleva Cupra-R lippa joka jää tulevaisuuteen odottelemaan uusia tuulia auton ulkomuotoon, kunhan taas pääsee kunnolla leivän syrjään kiinni.

Inttiaikana hommasin myös moottoritilaan käytetyn silikoonisen turbon imuletkun jonka jumppasin Apexin jatkeeksi tammikuussa. Suodattimen kaverina myös BSR:n lämpöpelti joka löytyi niinikään foorumilta.


Ulkokuoreen ei muuta muutosta ole vanteiden lisäksi tullut kuin mustat sivuvilkut ja mustat peilinkuoret sekä vielä kiinnitystä odottava musta takamerkki. Hicon GT:t keikkunut jo kauan alla, ja tykkään todella paljon epämukavaan matkantekoon tottuneena.

Yritän jatkossa pitää päivitykset ajantasalla
Viimeksi muokannut JiOn, 10.8.2013 4:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JiOn
-
Viestit: 52
Liittynyt: 3.2.2009 19:34

ViestiKirjoittaja JiOn » 16.3.2011 19:39

Alkanut tuntumaan, että pitäisi keskittyä kunnolla yhteen asiaan kerrallaan eikä huonosti moneen...

Futurat olivat viime kesänä sen verran aikaan alla, että huomasin molempien eturenkaiden vuotavan. Ei tiedossa vuotaako vanteet vai rengas vai niiden välistä, mutta ajattelin ainakin yhden vaihtoehdon noista karsia ja samalla tutustua moniosaisten vanteiden sielunelämään.

Ensikertalaisena tässäkin hommassa kiillotus on tapahtunut harjoitellen ja etsien "oikeita" menetelmiä. Etupäässä ratkaisuna vesihiomapaperit 180-600-800-1200-2000-porakoneella pienillä laikoilla karkea ja hienompi-autoglymin metal polish-sinol. Takapäässä muuten sama, mutta kaksi karkeinta vesihiomapaperia jäi pois vähäisimpien virheiden vuoksi.

Etuvanteet ovat tällä hetkellä kokonaan osina ja lipat kiillotettuna. Takavanteista tiputin pelkät keskiöt pois, jotta mukavampi työskennellä huulien kanssa. Taitaa vielä ehtiä ennen kesän julistamista jopa tämä projekti valmistua...

Haaveet toteutuu auton ulkokuoren puolesta muutenkin, kun laitoin sunnuntaina R32- etupuskurin, OEM-verkot ja sivuhelmat tilaukseen. Maalarikin tiedossa. Kukkaro ei kestä vielä takapään puskurin investointia...

(Sisustan listoista myös turha kuva. Ihan perusmattamustathan nuo, mutta ainakin paremmat kuin jalopuiset tai harj. alum. teippilook. Ja tuli taas maalausta harjoiteltua)


Takavanteet:
Kuva

Etulipat:
Kuva

Kuva


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa