VW Golf 1984 Army 16v

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

VW Golf 1984 Army 16v

ViestiKirjoittaja bluerol » 28.9.2009 14:01

Pistetääpä tännekin nyt projektikertomusta kun tuo kalusto alkaa olemaan aikalailla VAG painotteista....

Kuva
-poseeraus tallin pihassa-

Eli tuli ostettua kerhokaverilta Haatajan Samilta tuollainen mattavihriä paholainen.
Autoa yritin ostaa jo aikaisemmin kun sen päällä oli huntu upeaa Volkkarin omaa LA7V sävyä.
Aivan upea väri.
No mutta, Sami pysäkoi auton peuraa Kehällä ja siitähän se idea sitten lähti, auto vedettiin SA Intin värillä.Tosin ei sillä oikialla maalilla, sävy vain on sama.
Maalina on Spies Heckerin 630-sarjan rekkamaali mattana. (ilman lakkaa)

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... G_0491.jpg
-kaveri vähän jumissa-

Sisusta tässä autossa on upea vaalean beigen sävyinen.
Reiittämätön hattuhylly (ruskea) tuo myös oikeaa tunnelmaa, ei ole niitä maailmanlopun 6x9:ien reikiä pilaamassa.
Myös lattiamatto on upeassa kunnossa, kaikin puolin koko auto on hyvässä kunnossa, onhan sillä ajettu vasta 150 000 kilometriä.

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... 009637.jpg
-noi kuraläpät tosin lähtee ääntä nopeammin-

Sisustaa Sami on höystänyt "jalopuukuulapäällisillä" edessä ja hivenen pröystäillen myös takana löytvät nämä samat mukavuutta parantavat tuotteet.
Myös ratti on päivitetty jalosta puusta veistetyksi.
Todella hyvä ratti. =D
Ruoste on myös levinnyt sisälle, sille asialle tehdään vielä jotakin....
Kojelauta ja nappulat ovat hivenen Ristossa, otetaan työn alle kun ehditään.

Harmittava takaisku on kun nuo ovien kotelot ovat ilman kaiutinreikiä...
Olisi tarkoitus asentaa hivenen ratiota.
Jos jollakulla löytyy ylimääräsenä tuohon sopivat muovit niin YV paukkumaan.

Ulkokuorta on koristeltu merkittömällä maskilla ja ristikkovaloilla.
Listat on riisuttu poies.
Kattoteline on myös asennettu jos ei kontin vetoisuus riitä.
Ruostetta esiintyy myös ulkopuolella hivenen pinnoissa mutta sehän ei tämän ikäluokan autossa enään haittaa.
Tarroja on myös vino pino liimailtu, osa ihan asiallisia ,osa ei =D
Viimeksi muokannut bluerol, 1.10.2009 0:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 28.9.2009 14:21

Heti ensimmäisenä kruisailu viikonloppuna auto näytti luonteensa...

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... ulff__.jpg

Golffi niittas 2 litraa öljyä Flamingon parkkihalliin =D
Voi morjes mikä hulabaloo siitä syntyi, täys härdelli siis päällä.

Mutta joo, siitä selvittiin säikähdyksellä ja vikakaan ei ollut paha.
Öljynsuodatin vaan ei halunnut enää pitää mitään sisällään...

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... uva110.jpg
-auto talliin työstöön-

No mutta. mystisiä käyntihäiriöitä yritettiin selvittää (Pierburg) ja ratkaista ja välillä ne tuntuivatkin onnistuvan mutta taas muutaman päivän päästä auto alkoi taas nikotella ja pätkiä ja sylkeä päin naamaa.
No mutta näillä mennään mitä on jaettu. Aina ei voi voittaa.

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... uva111.jpg
http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... uva113.jpg

Myös pakolaulaja repesi kun konttasin yhdellä tietyömaalla joten uuden huilun joutui laittamaan.
Motonetistä sai 40 ekellä melkeen puoli putkistoa =D
Sen verran heftiä saumaa oli että oli pakko maalata päälle, säilyisi edes tämän talven alla.
Värina tiätty Racing Black =D

Alusta vaihdettiin myös, Samilla oli alla olleet "kustomoidut" jouset ja perä laahasi hivenen matalemmalla kuin keula ja ajo-ominaisuuksia ei ollut, ei vaan yksinkertaisesti ollut.

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... 009646.jpg

Alustaksi tuli valittua budjetti syistä JOM

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... 009649.jpg

Talvi tulossa joten katsotaan miten kestävät alla.
Austa ominaisuuksista en ala tässä kirjoittelmaan, sille on oma topicci.

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 28.9.2009 14:25

Myös ulkoisia avuja tuli hivenen päiviteltyä.
Sami kun on kuskannut Kehän sisäpuolella vain matkalaukkuja niin kattoteline jää täällä "landella" hivenen alimitoitetuksi.

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... uva114.jpg
Näyttää hivenen rimpulalta heinäpaalin alla...

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... uva010.jpg

Uutta ja tukevaa =D

Myös tarroja on tullu liimailtua aika läjä lisää. Kohta ei nää takaikkunoista mitään sisään eikä ulos =)

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 28.9.2009 15:19

Myös ilman kattotelineitä tuli suhailtua hetken aikaa.

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... a117-2.jpg
http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... a118-1.jpg

Tässä kesän viimeisiä herkutteluja...

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... 09_001.jpg
http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... 11_001.jpg

Se on makuasia kumpi on parempi, itte tykkään kummastakin luukista =)

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 28.9.2009 16:50

Ihan muuten jees mutta noi pensseliruosteet on jotenkin niin teennäisen näköisiä jotta oksat pois. Ilman niitä ja tuota lehmänrehua katolla antaisin pisteeni. Ruostetta on nyt viljelty suomen maalla sen verran kakkisten pintaan että alkaa riittää, eikös nyt olis aika rakentaa niitä oikeasti siistejä kakkiksia?! Tässä on jo ihan hyvä alku..

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 28.9.2009 17:31

Heinät sopii katolle, muovien ruostutus näyttää hiukan hölmöltä. Muovit mustaksi ja kilpi keskelle niin ihan näpäkän näkönen kakkis.

Pede
-
Viestit: 88
Liittynyt: 17.2.2007 22:42

ViestiKirjoittaja Pede » 28.9.2009 18:01

On se komee...

Ja paranee vaan jahka saa heinille mutustujia eli heposia pellin alle.

Eikä ole epäilystäkään etteikö siellä tallilla oo jo tehty kovat suunnitelmat tänkin projektin suhteen ja toivottavasti unohdettu ne japanilaiset kokonaan.

osku8
-
Viestit: 132
Liittynyt: 31.8.2009 20:52

ViestiKirjoittaja osku8 » 28.9.2009 23:52

Olisit van pysyny siinä japanilaisessa laadussa... Ei olis tommosia käynti häiriöitä, kestäis paremmin ja olis jopa ajo omiaisuudet:)

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 29.9.2009 1:43

Joo nuo ruosteet on kyllä lähdössä, tosin tällä "lookilla" ne saa vielä olla hetken aikaa mukana, maalataan vasta keväällä niin pysyy uusi väri sitten hyvänä edes tovin kauemmin =D
Ja tietysti pintaan tulee orkkis sävy ;)
Kromiakin kivasti ja kolmiosasta kuulaa, aijaijaijai kun himottas jo nyt tempoo =)
Runtataan nyt vaan tällä maalilla talvi, leikitään vaikka talvisotaa?

Ja tosiaan tuo kattoteline nyt vaan kuuluu tähän, ei siitä pääse mihinkään.
Heinää siitä tosiaan varmaan katoo kun tuo hevoslauma kasvo yllättäen =D

mctikku ei taida olla ajanut GTi:tä jos tuollasia ajo-ominaisuuksista puhuu... =D
Kyllähän tää nyt jonkun kiikkerän Hondan ruipelon pieksee 6-0
Mutta makuasioita.

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 29.9.2009 1:49

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... uva126.jpg

Sisustaa tuli hivenen purettua...

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... uva121.jpg
Käyntihäiriöihin meni totaalisesti hermot =D

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... uva125.jpg

Pintaruosteet poies...

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... uva128.jpg

...ja PowerOrange päälle.

Auto on kyllä p**keleen hyvä kuntoinen ikäisekseen, ei voi muuta todeta.
Tietty aina pitää vähän värittää omia rojekteja mutta ruostetta ei ole nimeksikään.
Tästä on hyvä lähtee.

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 29.9.2009 2:23

Nyt kun sisusta on purettu on hyvä hetki laittaa äänieristystä kuntoon...
Ensiksi tietenkin pitää raaputtaa kotelonsuojat ym. liimapaskat poies, huh huh, aikas paljon valeltu tavaraa kaariin.Ei ihme että on hyvässä kunnossa.

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... uva139.jpg
http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... uva140.jpg

Oviin maltillisesti vain 2mm. bitumi jottei paino nouse ihan älyttömästi.
Midien kohdalle tosin kuvista poiketen lataan vielä neljä millisen maton.
Myös ovien pintoihin varmaan joutuu kakkosta laittamaan... Mutta ei nyt, kokeillaan eka tätä setuppia. (ei viitti ihan älyttömästi painoa laittaa...=D) Myös Slen3008:n joutuu ehkä laittamaan vielä...
Myös ovien reiät joutuu laittamaan umpeen (ehkä?), riippuen äänentoistosta.Tehdään tämä "perusvaimennus" ja parannellaan myöhemmin jos tarvitsee.

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... uva025.jpg

Myös katto tuli raavittua orkkis äänieristeistä ja laitettua tilalle 2millistä ja Standardplastin vaimennusmatto siihen hatuksi päälle.
Loppu vaan kamerasta nauha siinä vaiheessa kun oli valmista (akku loppui puhelimesta=)

http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... a145-1.jpg
http://i91.photobucket.com/albums/k310/ ... uva151.jpg

Kojelauta tuli eristettyä 2 millisellä ja päälle 20 millinen huopa (Noisetek)
Myös orrkis eristeet eli ne huopa+bitumi hässäkät tuli vielä laitettua tähän päälle, tosin lattioihin ei, ne olivat jo niin pahassa kunnossa että parempi jättää poies.

Lattiaan tuli sitten paukuteltua kunnolla 4 millistä jottei jyrinää kuulu kabiiniin =D
Orkkis eristeet tuli korvattua itse tehdyllä "hybridillä" joka on huopa+bitumi.
Nuo mystiset levyt tuli jätettyä niitten alle, ovat ilmeisesti jonkin sortin kosteuden kerääjiä, korjatkaa jos olen väärässä...

Eiköhän se noilla jo hivenen hiljene ;)
Ruiskittavat tuotteet jätän tällä kertaa poies, saahan niitäkin lisättyä jos siltä tuntuu.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 29.9.2009 9:39

bluerol: oletko tutustunut projektiosion sääntöihin? Voisit hieman muokkailla noita viestejäsi ja muuttaa kuvia linkeiksi, tai muokata kuvia huomattavasti pienemmiksi. Se on ihan hyvä että projektikertomuksessa on kuvamateriaalia riittävästi, mutta isot kuvat häiritsee turhaan tarinan lukemista.

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 29.9.2009 12:17

Jos kuvat haittaa lukemista niin eipä sitten enään laiteta niitä =D

Ja lukeehan se tuolla säännöissäkin mutta ajatttelin että noin tyhmää sääntöä ei noudateta...

http://i91.photobucket.com/albums/k310/bluerol/G2%20Army/Valokuva112.jpg

No mutta, tekniikan luovuttajaksi tuli 1986 vuosimallin KR-koneinen 4-ovinen peto.
Auto on alkuperäinen GTI
ja on aloittanut matkansa tien päällä Lontoossa suomalais omistuksessa.
Auto on varusteltu kattoluukulla, ohjaustehostimella ja neljällä sähköisesti aukeavalla ikkunalla.
Todellinen lisävaruste herkku on sähkösäätoiset Recarot.

Autolla on ajettu 207 000
ja kori on ainakin aivan loppu, ihmettelen syvästi miten on leimasta mennyt läpitse.
Mites tämän verran ajettu KR-kone tarvitsee huoltoa?
Tietysti perus jakopää,tulpat ym. mutta onko vielä jotain muuta? Nakuttaa ja ehkäpä hivenen "kolkottaa" kone. Lämpimäksi kun käy niin katoaa pikkuisen metelit.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 29.9.2009 12:43

En minä sanonut ettei kuvia saisi olla ollenkaan. Säännöt täällä on kuitenkin tehty koskemaan ihan kaikkia, joten suosittelen lämpimästi miettimään asiaa uudelleen. Nuo säännöt on olemassa ihan vain siksi että foorumin käyttö olisi kaikille kätevää ja sujuvaa, eikä niillä ole tarkoitus kiusata ketään. Sääntöjen fiksuuden ja tyhmyyden päättää foorumin ylläpito.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 29.9.2009 12:56

Kr-koneen ollessa kyseessä ei kilsoilla juuri ole merkitystä.. 250tkm nurkilla on konerempat ollu edessä muutamissa, ja yks 300t ajettu vei öljyä ihan kiitettävää tahtia (vaikkei savunnut/vuotanut sitten vahingossakaan).

Kannattaa mitata öljynpaineet, apuakselin laakeroinnista nuokin pettää ja paineet katoaa niin sitten hajoaa vähän muutakin.. samalla tietysti puristuspaineet ym. Nostimet voi paskana kyllä olla nekin jos rapisee, tosin siihen voi auttaa pelkkä huuhtelu.

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 30.9.2009 15:04

Kiitos Jak3, täytyykin tarkistella. Forte käsittelyä ajattelin harrastaa.
Myös tietysti kaikki nesteet vaihdetaan ym. jakopää,tulpat jne.

http://i91.photobucket.com/albums/k310/bluerol/Valokuva113.jpg
-Hivenen rustiikkia pinnassa-

Taka-akseli tiputettiin autosta ensimmäisenä, takalevyt, palat ja satulat olivat yllättävän hyvässä kunnossa ottaen huomioon auton muun yleisen kunnon.
Kuitti joka löytyi paljasti että levyt ovat melkeenpä jopa "tuoreet"
Ne saavat siis jäädä paikoilleen...

Jarrupaineensäädin, aivan loppu.
Irrotti säätimen paikoiltaan niin se "halkesi" =D
Asiallista. Täytyy muistaa että auto on leimattu tänä vuonna.
Myöskään jarrukilpiä ei takana ollut kuin toisessa rippeet pulttien alla ja toisella puolella ihmeelliseen muotoon vääntynyt puolikas.
Tankki oli pelikkä pannoilla kiinni, yläpään pulttien paikat olivat kadonneet pahaan maailmaan, tosin tämä taitaa olla aika yleistä?
Takapään isot "kuningaspuslat" olivat myös aivan loppu, ihmettelen sitä katsastusta kyllä... =D
Taidettu katsoa pullon läpi tämä auto..
Harmittaa vaan niin p*rkeleesti kun pitää ostaa lähes kaikki uutta =/
Piti vaan sillain nopeesti ja halvalla, tiedätte kyllä =D

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 30.9.2009 15:15

Mikäs tuo GTI:n maskissa olevan merkin tarina oikein on? En oo ikkään tuon näköistä versiota nähnyt.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 30.9.2009 15:57

Auto on alkuperäinen GTI
ja on aloittanut matkansa tien päällä Lontoossa suomalais omistuksessa.


Olettaisin tuon olevan brittimallinen lätkä.

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 1.10.2009 0:52

Ilmeisesti, tai sitten joku tarvike lätkä?
En tiedä yhtään, oudolta se kyllä hivenen näyttää...

http://i91.photobucket.com/albums/k310/bluerol/G2%20Army/Valokuva022.jpg

Taka-akseli oli niin röstinen että ajattelin puhaltaa sen, myös muutama muu rompe osui hiekkasateeseen siinä samalla (kaikki alustan osat=)

Osat kävivät T.Paanasella Kangasalla, suosittelen. Puhalsi lyhyellä varoitusajalla ja hinta ja laatu olivat kohdillaan.
Päälle vedettiin epoksipohja.

Kuvassa osat MS-autovärin kammiossa odottamassa huntua Spies Heckerin rekkamaalia.
Kiitos!! Talli oli niin täynnä että huh huh, ei olisi uskaltanut ruiskia noin isoja osia.
Olis ollu pari muutakin autoa ja prätkää tuossa sävyssä.

http://i91.photobucket.com/albums/k310/bluerol/G2%20Army/Valokuva068.jpg
-myös tankin kiinnikkeet piti maalata,tottakai-

Taakse tuli uusittua Ferodon jarrupaineensäädin ja jarruletkut/putket edestä taakke asti. Ei ainakaan tarvitse ressata vähään aikaan jarruja, muutakuin tuota käkkäriä =D
*koputtaa puuta*

http://i91.photobucket.com/albums/k310/bluerol/G2%20Army/Valokuva072.jpg

Myös satulat piti maalata, valmiiksi tuollainen ruosteenomainen väri niin ei harmita ;)

Tankki tuli pestyä mutta sitä en uskaltanut lähteä maalaamaan vaikka mieli tekikin =D

Akseleitten kiinnityskohdat tietty hioin paljaaksi ja sinne alle kunnon primeri, autot ilm. kasataan aika valmiiksi ennen maalia/massaa, alla oli ihan puhdas pelti.
Sama tehtiin luonnollisesti myös tankin kiinnikkeiden alle.
Vielä vähän massaa niihin kohtiin millä on raapattu maahan kiinni ja sehän alkaa olemaan aikas hyvällä mallilla tuo perä...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.10.2009 1:00

Taakse tuli uusittua Ferodon jarrupaineensäädin
Millanes tuo on?

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 1.10.2009 1:21

Se näyttää ihan samalta kuin tuo orkkis, on vain Ferodon valmistama.
Kuvaan se mokkula ei osunut.

http://i91.photobucket.com/albums/k310/bluerol/G2%20Army/Valokuva116.jpg
-tarkennus harakoilla-

Bensapumpun letkuissa oli myös hivenen sanomista, muutama kohta oli ihan itse jossakin vaiheessa jatkettu ja olivat rutussa.En tiedä vaikuttaako mitenkään mihinkään mutta vaihdoin ne kuitenkin.

http://i91.photobucket.com/albums/k310/bluerol/G2%20Army/Valokuva074.jpg

Tuli haettua Hiflexiltä. Myös bensansuodatin tuli luonnollisesti vaihdettua kun pumppu nyt pöydällä oli.
Pumppu oli myös massattu samalla kuin pohja jossakin vaiheessa, niin ryönässä se on. Vähän sitä puhdistelin mutta harmittaa kun se näyttää nyt tuolla "kliinissä" pohjassa ihan kasalta paskaa =D
Täytyypä palata siihen vielä jossakin vaiheessa, jos vaikka pumpun siirtäisi surisemaan takakonttiin... Mutta sitten tämä ei ole enään käyttis siinä vaiheessa =D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.10.2009 1:30

Se näyttää ihan samalta kuin tuo orkkis, on vain Ferodon valmistama.
Paljonko maksoi? Vähän luulen että omakin pitäis kohta vaihtaa...

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 1.10.2009 2:39

70 euroo, eli omasta mielestä ihan hyvän hintanen, kävin Motonetistä kysymässä sitä osaa että sai hinta-arviota mutta sieltähän sai ihan laatuvalmisteen ;)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.10.2009 2:46

No just sieltä oon viimeks hintaa itsekin katsonu...

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 1.10.2009 19:51

Minulle sattu motonetistä aten tekele.

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 7.10.2009 3:45

Konetta laitettaessa joutui oikein peltiä muokkaamaan....

http://i91.photobucket.com/albums/k310/bluerol/G2%20Army/Valokuva123-1.jpg

=D

Myös muutama osa tuli hinkkailtua ja maalattua.

http://i91.photobucket.com/albums/k310/bluerol/G2%20Army/Valokuva130-1.jpg
Ei ole tuo röpöpinta ruostetta, äänieristemassa vähän alkoi vnoilemaan ja teki nätin "marmoroidun pinnan...

http://i91.photobucket.com/albums/k310/bluerol/G2%20Army/Valokuva142.jpg
Tämä maalattiin Hammeritella kun oli niin kovin röstinen =)

http://i91.photobucket.com/albums/k310/bluerol/G2%20Army/Valokuva141.jpg
Kannatti kokeilla vasta maaluksen jälkeen että onko nämä edes tähän autoon, tuntuvat niin kovin pieniltä ja "peittävät" vain osan levystä.
Osaako viisaammat auttaa että onko myyty apinalle taas vääriä osia?

Etuvakaajan kiinnikkeet olivat "hivene" happamia ja uusia ei kait ilm. saa kuin marmoritiskiltä, ainakin varaosaliikkeissä myivät "ei-oota" joten tallikaveri Arto "156" Pietiläinen napautti uudet vastaavat =)
Kiitos!!

http://i91.photobucket.com/albums/k310/bluerol/G2%20Army/Valokuva153.jpg

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.10.2009 4:06

Ei noi ainakaan takajarruihin ole...

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 7.10.2009 5:10

Ei ole joo, etujarruihin ne myytiin.
Saakos noita taakse sitten ainoastaan marmorilta?
Taitaa inssi vaatia niitä...?

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 7.10.2009 6:50

Mulla on joku mielikuva että takana ois porukka käyttänyt 1.3 etukilpiä. Voi olla että joutu muuttamaan hieman kiinnitys reikiä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.10.2009 7:10

Saakos noita taakse sitten ainoastaan marmorilta?
Taisi jarrukilvet muuttua siinä samalla kun mäntä kasvoi 36 → 38 mm. Noi uudempien jarrujen kilvet oli luokkaa 20 € kipale. Sitten kun haet samalla uudet pultit niin ETKA näyttää kahdessa eri kohdassa eri kokoja. Ne oli ne M10x30, lujuus 10.9 ja kiristysmomentti vaivaiset(?) 60 Nm.

Tuolla olen kirjoittanut aiemmin.

Timberman
-
Viestit: 156
Liittynyt: 2.1.2004 17:24

ViestiKirjoittaja Timberman » 7.10.2009 16:48

Eipä ainakaan mulla ole inssi vaatinut jarrukilpiä enään pitkiin aikoihin. Useamman auton ja useampaan kertaan olen leimannut ilman kilpiä. Kerran valitti, kun takana toisella puolella oli, mutta toisella ei. Sekin jäi ihan vain jupinaksi siinä auton alla paikkoja ihmetellessä.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 7.10.2009 19:29

tässä nyt ku jarrukilvistä puhutaan, onko niillä ihan oikeesti jotain seksuaalista merkitystä? muutaku et ne kerää ihan helvetisti paskaa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 7.10.2009 19:36

Nuo vakaajan kiinnikkeet muuten makso jotakii 6 euroa pari alkuperäsenä, oli oikeen keltapassivoidut.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.10.2009 20:01

tässä nyt ku jarrukilvistä puhutaan, onko niillä ihan oikeesti jotain seksuaalista merkitystä? muutaku et ne kerää ihan helvetisti paskaa.
Jos se on ehjä niin se ei kerää mitään koska se on niin kaukana levystä. Kuumaa levyä ne suojaa roiskevedeltä ja vähentää kivien pääsyä jarruihin.

Mulla oli ruosteinen vääntynyt niin lähelle levyä että osui siihen. Uusi on sen verran kaukana että pikkusormi mahduu väliin. Siinä jo vähän kiertää ilmakin.

samihaataja
-
Viestit: 188
Liittynyt: 5.5.2008 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja samihaataja » 7.10.2009 20:44

jaa äijälhän on topikki täällä :D

Ai mitennii "karkas vähän mopo käsistä" ? :DD
kyllähän se hyvältä tulee näyttämää!

Ja se army-väri on muutes VANHA puolustusvoimien väri ;) ei siis se tutkassa näkymätön..

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 7.10.2009 20:45

Hahaa =D

Jos niitten optio onkin kerätä paskaa, ihan uusi näkökulma lähestyä asiaa.

Ei ainakaan ittellä ole kerännyt, tosi ruosteessa ja pultit aivan törkeen kiinni.
Parin tunnin homma availla joka navasta ne.
Perseestä!!!

Onneks nyt on kaikki uutta niin ei tarvi ressata (koputtaa puuta)

Taidan jättää ne taakke sitten laittamatta kokonaan,laitetaan jos tirehtööri vaatii.

Sen takia nössöilen katsastusta koska muut autoni eivät ole ihan katsastuskelpoisia.
Mutta kilvissä silti.
Ne on sitten niin "modattuja" että ei parane tänne laittaa ollenkaan, ei jaksa niitä samoja juttuja kuunnella taaaas kerran.... =D

Tästä kun pitäisi tehrä ihan laillinen (toivottavasti)
Tosin kumit on kyllä jo nyt liian "sretsatut" ja on se kai liian matalakin mutta....

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 9.10.2009 15:36

Myös etupään alustan osat tuli puhalleltua ja maalattua...
(ei siis vain tätä yhtä osaa, jostain syystä kuvamateriaali on kadonnut osittain) =D

http://i91.photobucket.com/albums/k310/bluerol/G2%20Army/Valokuva154.jpg

Ohjaustehostin aiheuttaa hivenen harmaita hiuksia kun on entinen omistaja "vähän" väännellyt putkia ja kierteitä paskaksi...
Onneksi tuli "pelastettua" yksi (lue=pilkottua) KR-tekniikka, oli kyllä sellasella kaverilla että huh huh.
Tämä siis ketään haukkumatta/solvaamatta. Kyllä nyt joku järki saa asioissa olla...


http://i91.photobucket.com/albums/k310/bluerol/G2%20Army/Valokuva155.jpg

Ohajustehostin/raidetanko jäi hipostelematta kokonaan, hivenen häiritsee tuo siivottomuus mutta sen jätin tarkoituksella koska se joko irrotetaan ja huolletaan paremmalla ajalla tai sitten revitään koko tehostus poiies...
Onko tietoa miten ohjaustehostimen pumppua pystyisi "huijaamaan" ettei se menisi paskaksi jos tuo tehostin vuotaa aivan kaiken koko ajan poies?
Ottaisi nesteet sitten poies ja vääntelisi rattia muskeleilla, hirvittää vain että punumppu taitaa siinä sanoa ittensä irti aika nopeasti...?


http://i91.photobucket.com/albums/k310/bluerol/G2%20Army/Valokuva153.jpg

Etuvakaajan kiinnikkeitä ei tuntunut saavan missään ja vanhat oli hivenen haperot joten ne joutui tekemään kokonaan uudet...
Kiitoksia Artolle ;)

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 9.10.2009 15:47

http://i91.photobucket.com/albums/k310/bluerol/G2%20Army/konekaulilla.jpg

Kone alkaa pikkuhiljaa olemaan paikallaan... =)
Pientä "hipostelua" vielä.

Yllättävän täydeksi tuo moottoritila tulee tuolla pannulla =D

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 9.10.2009 15:50

No tehostimen pumpulta hihna pois?

ja niin, nuo vakaajan kiinnikkeet olis saanu vw:n tiskiltä, maksoi pultteineen alle 10 eur keväällä :)

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 10.10.2009 14:29

Heh, mun mielestä oli paljon "reteempää" tehä ne itte ;D
Joku viittii, joku ei. Marmorilta kun ei saa tavaraa näihin vanhoihin kiuluihin heti vaan pitää odotella melkeenpä ne maagiset 2-3 päivää.
Välillä vaan on niin kiire =)

Ja Sami: repes totaalisesti mutta minkäs sille voi, kyllä tosta vielä ehkä saa sen käyttöauton tehtyä jos oikein varovasti nyt tästä etenee =)
Äläkä Sami ala opettaan värimiestä =D
Olikos tota väriä sulla vielä?
Täytys vähän paikkailla muutamaa hittiä.
Nyt ei mahdu enään Atiwetkaan pyörimään kunnolla alla....

samihaataja
-
Viestit: 188
Liittynyt: 5.5.2008 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja samihaataja » 10.10.2009 18:19

joo onhan sitä vielä vajaa litra.. about ! Ainakin tossa maalipurkissa lukee että "TEKNOS" ja "camouflake jotain..:" :) tiedä sitten mutta ihan armeijan vanhanliiton värikartasta se ton teki.... tänään polostakin maalattiin puskurit, vihdoin koko auto maalissa!

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 11.10.2009 16:06

No perkeles, täytyypä tulla poikkeemaan. Pitäs siinä Järvenpäässä tulla radio juttuja muutenkin palaveeraan niin siitähän samalla sujahtaa sinnekkin poikkeen =)
Perkele että harmittaa nyt kun joutui laittamaan eteen "speiserit", nuo jarrut oli sen verran "isot" että ei enään pyöri jammit ja nyt ottaa sitten kaareen kiinni ku on niin tontissa....
Eilen joutuo nostamaan autoa SENTILLÄ!!
Nyt se on ihan maasturi, hyvä että kehtoo kylällä edes ajella =)

osku8
-
Viestit: 132
Liittynyt: 31.8.2009 20:52

ViestiKirjoittaja osku8 » 13.12.2009 21:36

On tää vaan komee kakkis..

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 9.11.2010 21:44

Jokos tämä killuu vartaassa?

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 11.11.2010 21:46

Eipä killu vielä, iski ihan kaamee flunssa (taas) päälle ja pitäs ottaa iisisti vielä tovi.. Jos ens viikollla sitten. =)

Kotona nettiä kattellessa vaan pääsee pahoja ajatuksia ahtimen koosta tunkeutumaan päähän...
Ja eipä auttanu reissu Turkkuseen siinä asiassa yhtään...

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 6.1.2011 16:53

Useiden ensi viikkojen jälkeen olisi kiva nähdä onko kipolle mitään tapahtunu.

osku8
-
Viestit: 132
Liittynyt: 31.8.2009 20:52

ViestiKirjoittaja osku8 » 13.11.2011 14:37

ilmeisesti projekti kuollu ja kuopattu????

Mower
-
Viestit: 111
Liittynyt: 30.11.2006 19:55

ViestiKirjoittaja Mower » 15.11.2011 12:27

Jep, Sulatettu on.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa