vm 2000 GTI 1,8T käy kylmänä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

vm 2000 GTI 1,8T käy kylmänä

ViestiKirjoittaja Hape » 30.9.2009 3:02

Moro!
Pahoittelen, etten ole vielä ihan sisäistänyt homman nimeä, mutta näin uutena volkkarikaverina se kenties annettakoon anteeksi? Tuommoinen vuosimallin 2000 neloskoppanen golf käy ihan ihmeellisen kylmänä, käsittääkseni 90 hujakoilla piläisi mittarin heilua vaan näin uuden omistajan harmiksi se tietenkin pyörii siellä hädin tuskin 70 pinnassa.

Onko tässä ny ihan väärät litkut koneessa vai tarviiko tällaisista edes huolistua näillä läntisillä leveysasteilla?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 30.9.2009 7:21

Termostaatti on todennäköisesti koko ajan auki, eli sökö.

olgr
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.9.2005 21:03

ViestiKirjoittaja olgr » 30.9.2009 8:07

Ääni termarille myös täältä. Aivan vastaavanlaisen auton kanssa samoja ongelmia oli.

hirvonen
-
Viestit: 103
Liittynyt: 31.3.2009 10:24

ViestiKirjoittaja hirvonen » 30.9.2009 19:36

itsellä oli samanlaisia murheita.. korjaantui anturin vaihdolla.. hinta marmorilla n.30 e.

mikama83
-
Viestit: 151
Liittynyt: 9.6.2009 22:42

ViestiKirjoittaja mikama83 » 30.9.2009 20:33

Mulla myös sama vika vaikka vaihdoin anturinkin..uusi termostaatti tarkoitus vaihtaa samalla kun asennutan lohkolämmittimen. Ei se vika muuallakaan voi olla kun lämmöt nousee kuitenkin paikallaan ollessa.

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 30.9.2009 22:26

Jos lämmöt heittelee moottorin kuormituksen mukaan, tai jäähdytyksen mukaan (liikkeessä / paikoillaan), niin vika on todennäköisimmin termostaatissa. Jos lämmöt on jatkuvasti saman verran pielessä, niin vika voi olla myös anturissa.

EriSerkku
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 5.10.2009 20:49

ViestiKirjoittaja EriSerkku » 5.10.2009 21:00

Itselläni on vastaava vika. vm 1999 1.6 koneessa (8V).

Vanha anturi alkoi temppuilemaan ja laski nollaan ja takas töyssyistä tms. Ostin sitten uuden anturin marmoritiskiltä. Varaosamyyjä arpoi hetken ja koetti tyrkyttää semmoista, jossa on pyöreä liitin, onneksi olin ottanut kuvan etukäteen anturista (vihreä ja neliskanttinen liitin). No sitten tiskiltä löyty samannäköinen ja myyjä vakuutti sen olevan oikea.

No anturi vaihtoon ja nyt ongelma on lämmöt. Ainostaan paikallaan seisottaen ilman lämmityslaitetta lämmöt nousee 90 asteeseen. Hitaassa kaupunkiajossa lämmöt on noin 85 ja moottoritiellä seilaa välillä 70- 80?. Vaarallista? tuskin? mutta vika olisi kiva saada selville tai hyvä veikkaus mistä moinen johtuu... Vanhalla anturilla toimiessaan lämmöt oli aika tasan 90 riippumatta missä ajoi...

ihmeellinen yhteensattuma olisi jos termostaatti lauekeaisi siitä kun anturan vaihtaa? voi toki olla näin.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 29.10.2009 3:01

Kiitoksia paljon kaikille vinkeistä! Entisenä patonkikuskina meni luotettavat huoltopaikatkin meinaan vaihtoon tässä rytäkässä. On kyllä mukavaa huomata, että täällä riittää kärsivällisyyttä tämmöiselle aloittelevallekin volkkaristille.

Tuli sitten käytettyä varmuuden vuoksi tuossa Lehtosella tässä Tampereella, ettei sieltä samalla olisi jotain muutakin hupia löytynyt. Ei onneksi löytynyt. Ny lämpiää sisätilatkin vähän erilailla.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 29.10.2009 7:10

Kerro nyt kuitenkin että missä siellä oli se vika :)

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 29.10.2009 9:53

Nykyisessä ja edellisessä autossa tasan sama vika, näytti vikakoodina jäähdytinnesteen lämpöanturia ja termari oli kuitenkin syynä kuten oireista voi päätellä. Kummatkin autot 1.8t, pitkittäin ja poikittain. Termarin vaihto ml. jäähdytinnesteen valutus on noin puolen tunnin homma tehdä pihallakin.

EriSerkku
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 5.10.2009 20:49

ViestiKirjoittaja EriSerkku » 29.10.2009 18:49

vastaan itse itselleni.

Termostaatti oli rikki, korjauttamisen jälkeen kaikki toimii kuten pitääkin. On se mukava vaan ajella taas lämpösellä autolla. Ei tee varmaan hyvää ajella alilämpöisellä koneella pidempiä siivua, eikös nää kuitenkin ole suunniteltu kestämään pisimpään kun mittari näyttää sen 90 astetta?

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 16.12.2009 3:51

Anteeksi, tosiaan innostuksissani unohdin mainita missä vika oli. Tosiaan termostaatin Lehtosella vaihtoivat ja volkkari on toiminut sen jälkeen kuin unelma. Suurkiitokset kaikille avusta, yritän jatkossa olla aktiivisempi osa tätä uutta mainiota kaveriporukkaa!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa