Kotitallitielle kääntyessä konehuoneesta kuului outo kolahdus. Mitään outoa ei osunut silmään pellin alta kun koitin silmäillä. No, tallin ovi auki ja autoa ajamaan talliin - ajattelin että siinä omalla paikalla voi sitten etsiä kolahduksen syytä. Kytkin tuntui hieman oudolta. Sitten kuului liikkeelle lähtiessä aikamoinen pamaus, ja loput selkiytyy kuvista.
Moottorin etukannatin murtunut poikki ja lähtenyt koneen puolelta kokonaan irti.
Seuraus: Moottori tippui alaspäin, kytkinvaijeri pakeni laatikon kannakkeesta murtaen siitä osan pois ja öljynsuodatin puristui päreiksi etupalkkia vasten. Ohjaustehostimen pumpun hihnaa pyörittävä hihnapyörä paukahti kampuran päästä kahtia ja öljyt pitkin tallin lattiaa. Onneksi sain heti yhteyden huoltomiehiin että saatiin öljyt imeytettyä pois lattialta ennen kuin ne olisi levinnyt koko halliin.
Johan tuolla vehkeellä tuli jo melkein 3000km ajettuakin. Onneksi ei vielä ehtinyt turboa huoltaa ja pumpun ajotusta säädättämään. Jakopää juuri tehty ja laturi uusittu.
Nyt tarttee vissiin löytää ehjiä osia, tai sitten paalata koko vehje ja palata ajelemaan vanhalla kunnon kanttikoppasella Ladalla jonka kanssa ei koskaan ole ollut mitään ongelmia joita ei pienellä vaivalla korjaisi...
Voihan perrrhana että harrrrmittaa. Kiva vehje ajella ja ulkomuoto miellyttää silmää - mutta nyt pitäs päättää että mitähän tuolle tekis...