Moikka,
uskollinen kulkupeli puskee öljyä öljyntäyttöaukosta konehuoneen puolelle hitaasti mutta varmasti. Mikä mahtaa olla ongelmana?
1.9 TDi (ATD) öljyn katoamisongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 22.9.2008 17:57
no venttiilikopan päällä on se musta pyöreä mötikkä josta lähtee putki.
ota koneen käydessä putki irti ja koita huohottaako se sieltä, jos ei niin mitä ilmeisemmin on tukossa.
empäs oo kyllä kuullu että moista ongelmaa "kesäkeleillä" oli ollu missään vaggineissa...
mutta onhan se mahdollista että huohotin on tukossa.
tuossa öljykorkin takana on se mainitsemani huohotin "mötikkä"

ota koneen käydessä putki irti ja koita huohottaako se sieltä, jos ei niin mitä ilmeisemmin on tukossa.
empäs oo kyllä kuullu että moista ongelmaa "kesäkeleillä" oli ollu missään vaggineissa...
mutta onhan se mahdollista että huohotin on tukossa.
tuossa öljykorkin takana on se mainitsemani huohotin "mötikkä"

Siis mihin sen huohottimen putki/letku menee, kuvasta näyttää kuin tulisi korkin luo?Senhän pitää mennä ns. ulos venttiilikopasta.
En muista milloin venttiilikopan malli muuttuu jossa on parempi esto öljyn suoralle
ulosmenolle.Huohottimelle kun laittaa keruusäiliön niin turbo ei ime öljyä mukaan ja itselläni
ö-kulutus loppui.
En muista milloin venttiilikopan malli muuttuu jossa on parempi esto öljyn suoralle
ulosmenolle.Huohottimelle kun laittaa keruusäiliön niin turbo ei ime öljyä mukaan ja itselläni
ö-kulutus loppui.
öljykorkissahan on sellaset peltiset lirvakkeet jotka tavallaan lukitseekin korkin...toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan.Eli jos niitä lirvakkeita sieltä korkin sisäpinnasta pikkasen taivuttais vaikkapa kärkipihdeillä ikäänkuin tiukemmalle niin että korkki on tiukempi kiertää kiinni.
se vois "ehkä" asiaa auttaa jos vaikka on niin että täyttöaukon sisäpinta esim. on kulahtanut jostain syysä niin että ei paina enää niitä korkin lirvakkeita kunnolla.
huh huh...voi jesus mitä sössötystä taas...toivotaan että saitte selvää edes pikkasen :)
se vois "ehkä" asiaa auttaa jos vaikka on niin että täyttöaukon sisäpinta esim. on kulahtanut jostain syysä niin että ei paina enää niitä korkin lirvakkeita kunnolla.
huh huh...voi jesus mitä sössötystä taas...toivotaan että saitte selvää edes pikkasen :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa