En ainakaan löytänyt valmista topiccia kun selailin, enkä edes mitään vastaavia tapauksia, ni siks uus!!
Eli mikähän vikana ku oljy lisääntyy moottorissa?
Nesteet ihan ok eikä oo vähentyny eikä lisääntyny, eikä myöskään öljyä seassa!
Auton tankissa oli n. 7l bensaa isoveljen toimesta koska omistaa täysin samanlaisen kotteron bensaversiona vaan ja tankkaili tuota nokilekaa sitten niinku omaasa.
en kuitenkaan usko että on bensaa öljyn seassa koska ajeltiin n. 10 täyttä tankillista ennenkun öljyt vaihoin 10tkm vaihtovälille ja vaikuttais että ois tosiaan dieseliä öljyn seassa.
onko se ees mahollista??
myös mörkösavu hävis kokonaan bensan jälkeen ja välillä vähän tupsauttaa haaleata ehkä harmaata..
ei kuitenkaan pahasti sitäkään!
1.9 Tdi öljyprobleema
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 Tdi öljyprobleema
Viimeksi muokannut ^WatcheR^, 1.10.2009 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
toinen ongelma on myös tuo ahtopaineiden seilailu, josta saattaa johtua ettei mörköä tuu putkesta.
piikki käy nimittäin miltei 2.0 barissa ja sitten portaittain tippuu 1.0-1.2 ykkösellä ja kakkosella.
sitten kolmosella ja nelosella sekä osittain vauhista ja kiekoista riippuen viitosella käyttää piikin 1.5 ja tiputtaa ehkä jopa alle 1.0
välillä pysyy ihan kurissa, eli piikki 1.3 ja tasaa 1.0
paljonkohan pitäs vakiot olla?
ei ainakaan tietoa että ois lastuja..
täytyy lähteä vnt:tä roplaamaan... -->
piikki käy nimittäin miltei 2.0 barissa ja sitten portaittain tippuu 1.0-1.2 ykkösellä ja kakkosella.
sitten kolmosella ja nelosella sekä osittain vauhista ja kiekoista riippuen viitosella käyttää piikin 1.5 ja tiputtaa ehkä jopa alle 1.0
välillä pysyy ihan kurissa, eli piikki 1.3 ja tasaa 1.0
paljonkohan pitäs vakiot olla?
ei ainakaan tietoa että ois lastuja..
täytyy lähteä vnt:tä roplaamaan... -->
Viimeksi muokannut ^WatcheR^, 27.9.2009 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vikakoodeja anto ei rekisteröidyllä vag-comilla tämmösiä:
00575 - intake manifold pressure
17-00 control difference
eli voisko tuo nyt olla sitten n75:sta johtuvaa vai turbo vaan jumissa..
yritin ettiä sitä tankoa turbolta että oisko saanu käsin liikuteltua mutta oli niin ahasta että en ainakaan löytänyt koko tankoa jos siellä edes on sitä?!
00575 - intake manifold pressure
17-00 control difference
eli voisko tuo nyt olla sitten n75:sta johtuvaa vai turbo vaan jumissa..
yritin ettiä sitä tankoa turbolta että oisko saanu käsin liikuteltua mutta oli niin ahasta että en ainakaan löytänyt koko tankoa jos siellä edes on sitä?!
jos autosi on 110hv jakajapumpullinen pannu niin kyllä siinä ainakin vakiona on muuttuvageometrinen ahdin. ahtimen päällä on alipaine kello ja suoraan sen alapuolella on se tanko joka siipiä liikuttaa.
näin siis ainakin muistelen kun sitä aikanaan toledossa tutkiskelin.
sitten siihen öljymäärän lisääntymiseen:
eli haiseeko öljy yhtään dieselille?? vaikka en kyllä tiiä kuinka sitä öljyn sekaan joutuis jakajapumpullisessa...
ei siinä oikein mahdollisuuksia ole kuin että jäähdytin nestettä menis koneeseen mutta sekin kyllä ilmenis hyvin äkkiä ku öljy menis harmaaks kiisseliks ja vaahdoksi.
jos olis ollu pumpparikone niin olisin myös veikannut tandemia syypääksi.
näin siis ainakin muistelen kun sitä aikanaan toledossa tutkiskelin.
sitten siihen öljymäärän lisääntymiseen:
eli haiseeko öljy yhtään dieselille?? vaikka en kyllä tiiä kuinka sitä öljyn sekaan joutuis jakajapumpullisessa...
ei siinä oikein mahdollisuuksia ole kuin että jäähdytin nestettä menis koneeseen mutta sekin kyllä ilmenis hyvin äkkiä ku öljy menis harmaaks kiisseliks ja vaahdoksi.
jos olis ollu pumpparikone niin olisin myös veikannut tandemia syypääksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa