saa poistaa

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

saa poistaa

ViestiKirjoittaja Japoff » 10.6.2009 21:24

Kiesi myyty...
Viimeksi muokannut Japoff, 1.4.2010 19:09. Yhteensä muokattu 10 kertaa.

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 11.6.2009 0:18

Siisti ocu, noi milotecin maskit tekee kyllä tuosta keulasta viellä paremman näköisen! Ja hyvin nuo vanteetkin passaa tuonne :) Onkos tekniikalle tulossa päivitystä?

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 11.6.2009 0:45

Välillä aina mielessä softaus mutta empä tiiä...
Arveluttaa tekniikan kesto ym...eikä tuota lisätehoa taida ihan aikuisten oikeasti tarvita
(eihän tehoa voi olla liikaa,eihän=D)
Ja onhan softauksella sitä hintaakin jonkin verran ,
mutta sanotaan vaikka että ei ole täysin tyrmätty ajatus =)

Kyllä tuolla voimaa.comissa tuli juurikin hintoja tiirailtua,
olis jopa tarjolla "lievempi" ohjelma 230 hp...
Toki samal hinnal sais 245 hp =)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.6.2009 1:31

Ja moottorinohjaimen ohjelmoinnissa halvin on paras? Tai sitten ei... Jos vaihdat ohjelman niin ehkä joku tunnettu hyvien ohjelmien valmistaja olisi enempi paikallaan.

Jotenkin ummehtuneen näköinen toi etupuskuri. Mikä se on miehiään?

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 11.6.2009 5:48

Nuo "laadukkaat" massatuotanto softat kannattaa unohtaa heti.

Customi softa jossain laadukkaalla säätäjällä ja saat dynot ennen ja jälkeen.

esim motorbit,harinen,karala

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 11.6.2009 9:07

Jormalainen: Ummehtunut puskuri on ihan vakio puskin...
siinä tosin Milotekin hilpeet , ja juu maku asia sano musti ku muniansa nuoli...

Ja toisekseen softaa tuskin laitan, ihan turhaa katukäytössä eikä Räsä taida rataa kuitenkaan koskaan kiertää,tää nyt on vaan tämmönen perhefarkku,kilpurit erikseen.
Yli 200 hepoa tarvii jo nelivetoa mielestäni...
Olishan virihepoilla kiva kehuskella Esson baarissa =D

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 11.6.2009 12:20

Jotenkin ummehtuneen näköinen toi etupuskuri. Mikä se on miehiään?


Nuo Milotecin maskihirvitykset on kyllä jotain mitä ei pysty ymmärtämään. Tuo verkkokin on kuin suoraan jostain liesituulettimesta. Ja kapea kromilista kruunaa vielä koko suodatinmaisen komeuden.
Siinä olisi kyllä markkinarako jollekin hieman tyylitajuisemmalle valmistajalle, kun tuntuu tuollaisetkin hirvitykset menevän niin hyvin kaupaksi.

Auto on kyllä muuten ihan tyylikäs, mutta Milotecit voisi nakata tästäkin roskiin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.6.2009 13:17

Jormalainen: Ummehtunut puskuri on ihan vakio puskin...
siinä tosin Milotekin hilpeet
Vertailin nettiauton myytäviä ja kyllä se originaalikeula olis mun mielestä paljon fiksumman näköinen...

Ja toisekseen softaa tuskin laitan, ihan turhaa katukäytössä eikä Räsä taida rataa kuitenkaan koskaan kiertää,tää nyt on vaan tämmönen perhefarkku,kilpurit erikseen.
Taitaa olla niin että suurimmalla osalla viritysohjelman lisätehoa käytetään enemmän kadulla kuin radalla. Syntihän se on jos tuohon ei ohjelmaa vaihda :)

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 11.6.2009 13:32

Ei kyllä vielä kaduta yhtään kun customoitin omasta ecun...vaikka radalla harvoin käynkin.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.6.2009 14:47

Yli 200 hepoa tarvii jo nelivetoa mielestäni...

Tuota lausahdusta on tullu kyllä ihmeteltyä moneen otteeseen ja puntaroitua moneltakin kantilta, en kuitenkaan edelleenkään ymmärrä mihin ihmeeseen tämä perustuu? Mielestäni ALLE 200 hevosvoimainen etuveto on melkosen tylsä, 250 alkaa olla sitten siinä välttävyyden rajoilla jos koppa on kepee :)

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 11.6.2009 16:18

Niin oma ajatus nelivedosta vaan semmonen että isohkot tehot olis kiva saada tienpintaan eikä sutia loputtomasti.Etuveto kikotin kun tahtoo aina sutia liikaa.
Takaveto olis tietty erijuttu,vois ajaa kylkimyyryä,
pitäis vaan siinä tapauksessa siirtyä Bimmeriin tai vastaavaan.

Softista ehkä eniten himottaisi Oettinger,mutta sen hinta suhteessa muihin ihmetyttää.
Turussa tietysti kilpapaja LMS myy kanssa softaa mutta hinta kanssa kummallisen korkea (1300e?) siellähän olis tarjolla muutaki mukavaa tehon nostajaa ahdinta myöten =D

Maskista ei nyt kiinnosta enempää vääntää,mutta se verkko vois kyllä tosiaan olla jotakin muunlaista (hunajakennoa esim), kuitenki pääasia kai että omaa silmää miellyttää ?

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 11.6.2009 16:38

Juuri nuo oettingerit sun muut vastaavat ovat sitä massa kauraa.Hinta laadukkaaseen customi softaan nähdenkin on naurettava.

Customin saa haarukkaan 550-690€ esim.

Oettinger maksaa yli 900 muistaakseni ja vaikka toinen esimerkki massasta on bsr..sekin yli 800€.Toki jos on rahaa liikaa niin mikäs siinä.Tosin halvemmalla saa customin joka on varmasti laadukkaampi ja tietyissä tapauksissa tehokkaampi.

Mutta valinta on sinun japoff.Hyvä auto tämä räsä on ilmankin softaa.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 11.6.2009 18:48

Oettinger maksaa yli 900 muistaakseni ja vaikka toinen esimerkki massasta on bsr..sekin yli 800€.Toki jos on rahaa liikaa niin mikäs siinä.Tosin halvemmalla saa customin joka on varmasti laadukkaampi

Millä perusteella custom-softa on niin paljon parempi kuin esimerkiksi laadukas Oettingerin softa?

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 11.6.2009 19:41

Softista ehkä eniten himottaisi Oettinger,mutta sen hinta suhteessa muihin ihmetyttää.
Turussa tietysti kilpapaja LMS myy kanssa softaa mutta hinta kanssa kummallisen korkea (1300e?) siellähän olis tarjolla muutaki mukavaa tehon nostajaa ahdinta myöten =D


Itse luokittelisin kauraksi nuo halvimmat softat mitä löytyy.
Yhdessä V koppasessa 2,0tdi golffissa jonka erittäin hyvin tunnen on ollut LMS.n laittama MTM softa kohta 130 tkm ilman ensimmäistäkään ongelmaa tai nykimisiä. Aika hyvin paljon haukutulle "turbo-ongelma" koneiselle autolle. Tehoakin siinä tuntuu olevan ihan riittävästi, äkkiä se parin satasen säästö softassa voi muuttua parin tonnin menoksi.
Eiköhän tuolle "oikealle" custom softalle tule myös hintaa.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 11.6.2009 19:44

Albanzo:

Silloin ainakin sata varmasti saa mitä haluaa kun aktiivisesti on mukana softan laitossa(väännöt/tehot..se missä vaiheessa on maksimi väännöt jne).
Ja jokainen auto on yksilö..näin ollen customi softalla haetaan juuri sille autolle parhaat mahdolliset säädöt. Tätä mahdollisuutta "massakamassa" ei ole.
Ja harvassa massa kamassa auto dynotetaan.Customi softa pajoissa tämä on enempi sääntö kuin poikkeus.

Mutta..mulle on ihan sama mitä muut käyttää ja laittaa.Pääasia että olen itse omaani tyytyväinen;)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.6.2009 23:38

Ja jokainen auto on yksilö..näin ollen customi softalla haetaan juuri sille autolle parhaat mahdolliset säädöt. Tätä mahdollisuutta "massakamassa" ei ole.
Mitä ne erot tarkalleen ovat tämän aikakauden autoissa missä valmistustoleranssit ja laadunvaihtelu on jokseenkin pieniä?

Jotenkin kuvittelisin että esim. MTM:llä ja Oettingerilla on hieman enemmän resursseja kehitykseen ja testaukseen kun millään suomalaisella virittäjäpajalla. Tuon jäkimmäisen luulisi olevan tekniikan kestävyyden kannalta kohtuullisen tärkeäkin osa ohjelmaa tehtäessä.

RäSänen
-
Viestit: 423
Liittynyt: 21.4.2009 13:46

ViestiKirjoittaja RäSänen » 12.6.2009 5:50

Soita vaikka karalalle ja kysy. En jaksa enää veivata tätä juttua ja kuten edelliseen viestiin loppu kaneetiksi laitoinkin...kukin softatkoon missä haluaa.

Male80
-
Viestit: 30
Liittynyt: 19.2.2008 19:54

ViestiKirjoittaja Male80 » 12.6.2009 8:30

Ja jokainen auto on yksilö..näin ollen customi softalla haetaan juuri sille autolle parhaat mahdolliset säädöt. Tätä mahdollisuutta "massakamassa" ei ole.
Ja harvassa massa kamassa auto dynotetaan.Customi softa pajoissa tämä on enempi sääntö kuin poikkeus.

Kyllä "massakamastakin" saa customin. Esim. tuossa pajassa http://www.tepalmetmotorsport.fi/ BSR:n softa väännetään sellaiseksi kuin halutaan ja auto dynotaan ennen ja jälkeen. Dynokin on parasta tässä maassa. Kannattaa vähän katsoa, mistä näitä "massasoftiakin" hankkii..

Mitä ne erot tarkalleen ovat tämän aikakauden autoissa missä valmistustoleranssit ja laadunvaihtelu on jokseenkin pieniä?

Omasta vakio Ocu RS TDi:stä dynottu 196hv/429Nm (siis suurin piirtein se mitä yleensä softalla luvataan), eli heittoa tehtaan lupaamaan 170hv/350Nm on aika reilusti. Tähän jos otat hyllystä jonkun tuolle konetyypille tehdyn oletussoftan niin voi olla enemmän haittaa, kuin hyötyä. Jokainen moottori on yksilö ja softa pitäisi aina muokata sen mukaan.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 12.6.2009 11:43

Momon vyöpehmikkeet


wtf?!? :D
kai sulla on sit myös kilpakupit monipistevöillä!!! ;)

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 13.6.2009 4:44

Minäkin haluan oikeastaan kuulla, mitä eroa on "massatuotteella" ja "kustomisoftalla". Ensinnäkin kilowateissa/nyyttonmetreissä/bensan kulutuksessa jne. Näitä on varmasti testattu.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 15.6.2009 17:43

Missäspäin tämä liikkuu ? Ihan kuin olisin bongannu tämän tänään aamulla 8-9 aikaan. Ja vkloppunakin, mutta kellonajasta taikka päivästä ei kyl enää tietoa :D

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 16.6.2009 7:09

poistettu
Viimeksi muokannut Japoff, 1.4.2010 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 16.6.2009 7:23

Taitaa täällä Forssan seudulla pyöriä sitten toinen aivan samanlainen, keula, väri ja vanteet olivat meinaan juurikin samanlaiset.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 16.6.2009 10:09

Ehdottomasti softaa vaan kehiin. Sit ehkä alkaa tarvita nelivetoa ku mennään yli 300 hepan, mutta ei välttämättä sittenkään ihan heti.

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 16.6.2009 10:54

Mikä ettei =)

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 23.6.2009 22:57

Softan sijaan tuli kiskastua Oem-lippa takakontin reunaan killumaan.
Ei se kauhiasti rumentunu....toivottavasti =D

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 18.7.2009 11:41

Tuli hommattua uudet kesäpyörät, RS6 Replicat 18x8 et 42
Gummeina Hankook v12 evot 225-40-18

kiitokset KoskiKallion suuntaan =)

Ja samalla päivitetty kuvia ...

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 10.9.2009 0:18

poistettu
Viimeksi muokannut Japoff, 1.4.2010 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Male80
-
Viestit: 30
Liittynyt: 19.2.2008 19:54

ViestiKirjoittaja Male80 » 10.9.2009 9:58

Hyvän näköstä, kävikö kivuttomasti?

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 10.9.2009 19:17

Ihan siistiltä näyttää! Noi vanteet oikein ei mun silmään istu

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 10.9.2009 22:51

pois...
Viimeksi muokannut Japoff, 1.4.2010 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Enriquez
-
Viestit: 114
Liittynyt: 26.6.2009 10:08

ViestiKirjoittaja Enriquez » 11.9.2009 10:09

Itse tykkään juuri tällaisista pienistä muutoksista. On kyllä hieno Octavia.

[kalz]
-
Viestit: 5
Liittynyt: 20.2.2009 14:31

ViestiKirjoittaja [kalz] » 24.9.2009 20:41

Pistäs kuvia takaluukun subbareista! kummottiin alpinet soi kerääkös painetta?

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 25.9.2009 22:59

poistettu
Viimeksi muokannut Japoff, 1.4.2010 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 25.9.2009 23:57

Hyvin passaa RS6:t, mutta noin massiivisen näköisillä pyörillä vaatisi kyllä vähän lisää madallusta... :P Ja ehkä tuuma lisää kokoa? Ei olisi sekään pahitteeksi ulkonäöllisesti. Vähän tahtoo noi raskaan näköiset vanteet olla pienen näköisiä verrattuna joihinkin sirompiin tai kaivonkansiin.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa