ATJ öljypohja rikki

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nnasu
-

ATJ öljypohja rikki

ViestiKirjoittaja nnasu » 24.9.2009 23:08

Tulipa sitten jostain osuma öljypohjaan, tuloksena pieni lommo ja halkeaman alku. Ei vuoda ainakaan vielä paljoa, noin tippa per minuutti mutta kuitenkin korjata pitäisi. Pohja on varmaankin jotain alumiiniseosta, hitsaaminen ei varmaankaan onnistu.

Huoltomontulle pääsen tarvittaessa, vaan paljonkohan tuommoiseen pitäisi varata aikaa? Onnistuuko vaihtotyö normaali järjenkäytöllä vai onko insinöörit tehneet öljypohjan vaihdosta järjettömän työlään? Vienkö suosiolla jonnekkin pajalle?

Auto siis Passat 3B 1.9 TDI ja kone ATJ pumppusuuttimilla jos se mitään auttaa.

Antto-
-

ViestiKirjoittaja Antto- » 24.9.2009 23:21

Eikai siin muuta jos uuden vaihdat niin uus pohja ja tiiviste ja työkalut & -halut mukaan..?

Olen myös kuulluut huhuja / legendoja siitä että niitä on onnistuneesti myös saatu hitsattua kuosiin, että se uuden hankkiminen ei varmaan ole se ainoa vaihtoehto.

Ne viisaammat sitten korjaavat minun sanani, jos tarvitsee.

qary
-

ViestiKirjoittaja qary » 25.9.2009 0:10

Kyllä sen öljypohjan varmaankin saa hitsailtua kuosiin, pitää vaa puhistaa kunnolla ja avata vähintään se halkeema kunnolla, ettei sinne jää öljyä/muuta väliin. Hitsailee TIG:lla ja alumiinilangalla kasaan. Oon ainaski itse muutamia valualumiini kappaleita korjaillu ja hyvin ovat kestäneet.

Eiköhän joku paikallinen metallifirma millä on laitteet sen tee sulle. Mutta helpommin kyllä pääsee, kun ostat uuden ja vaihdat sen tietenki :)

mmak
-

ViestiKirjoittaja mmak » 25.9.2009 0:12

Kyllähän noiden uusien öljypohjatkin pystyy parsimaan kasaan hitsaamalla. Kannattaa kysellä lähimailta onko osaavaa alumiinihitsaria, niin ei tarvitse maksaa niin tolkuttomasti uudesta öljypohjasta.

edit: Joku jo ehtikin ensin.
Jos asustelet lähellä Tamperetta, niin itsekkin pystyn auttamaan. Yhteyttä privalla.

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”