Järkevä vaihtoturbo ALH-moottoriin?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

simoniz
-
Viestit: 9
Liittynyt: 29.8.2009 14:42

Järkevä vaihtoturbo ALH-moottoriin?

ViestiKirjoittaja simoniz » 17.9.2009 18:54

Alkuperäinen VNT-sanoi viran poikki ja olisi puhaltimen päivitys ajankohtainen. Kysyisinkin nyt viisaammilta asiaan vihkiintyneiltä sekä kokemuksia omaavilta, että onko ALH-koneeseen olemassa helppoa ja hauskaa vaihtoehtoa originaali turbon tilalle esim. ns. "bolt on" tyyliin.
Koska turbo nyt vaihtoon menee, niin miksipä sitä ei sitten hieman päivittäisi muutakin tekniikkaa esim. 150-200 hp tienoille. Hyviä kustannukset huomioon ottavia reseptejä kaivaten...Kiitos jo etukäteen =)

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 17.9.2009 19:42

Finnturbon hybridi taitaa olla ainoa viisas ja kiva kaunis mukava yksinkertainen paketti?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 17.9.2009 19:48

Kustannukset huomioon ottaen, mikähän mahtaa olla budjetti ? Fin-Turbon "monsteri", Race 520 suutinkärjet, ohjelmointi ja kytkimen vaihto niin pitäisi olla siellä 180hv.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 17.9.2009 19:56

GT1749VB on järkevin vaihtoehto ainakin noista vakio ahtimista, löytyy vakiona PD150 moottorista.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 17.9.2009 20:37

hyllyssä makoilee 1 kpl sellaisia 150hp mallin ahtimia, käy vallan mainiosti golffiin, ei tarvitse edes koneistaa isoa monsteria tuolle tehotavoitteelle.

simoniz
-
Viestit: 9
Liittynyt: 29.8.2009 14:42

ViestiKirjoittaja simoniz » 17.9.2009 21:50

Marcus S -)
Jos on ylimääräisenä lojumassa hyllyssä kunnollinen, niin laitappa hintaa vaikka privaan...

Täytyy ottaa myös pikapuhelu Finturbolle/ vast.

Sattuuko tuo kyseinen GT1749VB ilman modifikaatioita?

simoniz
-
Viestit: 9
Liittynyt: 29.8.2009 14:42

näkemyksiä variaatoista??

ViestiKirjoittaja simoniz » 20.9.2009 12:31

Jos päätyy kyseiseen GT1749VB ahtimeen niin antakaapa ajatuksia kumpi kuullostaa järkevämmältä. ( Kyseessä perus käyttöauto) Sekä mitä noista on mahdollista saada irti särkemättä autoa.

1)
- GT1749VB
- Vakio kytkin
- Jotkut "välimallin" suuttimet
-Uusi ohjelma (Raaka vääntöjen leikkaus)

2)
-GT1749VB
-Jäykempi kytkin (Esim.Kiinteä vp.+Vr6 levy+SRE asetelma??)
-Bosio Racet
-Uusi ohjelma

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 20.9.2009 12:42

Vaihtoehto kaksi tietty. :D

simoniz
-
Viestit: 9
Liittynyt: 29.8.2009 14:42

ViestiKirjoittaja simoniz » 24.9.2009 19:07

Ahdin odottelee nyt asennusta. Kiitokset asianosaiselle hyvästä ja nopeasta palvelusta :)

Auttaisitteko hieman tuossa kytkin asiassa liittyen kiinteään vp:hen sekä levy/asetelma spektaakkeliin..
Minkä vauhtipyörä istuu tuohon ALH moottoriin tuon vr6 levyn kanssa? Z1?
Vr6 levyjä tarjoaa ainakin Motonet 119€
Mistä löytyy noita Sachin Race Engineering asetelmia edullisesti?
sopiiko tollaiset palikat edes keskenään tohon härveliin?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 24.9.2009 19:36

Eikös tuohon mee AHUn vauhtis ja siihen sitten kaveriksi tosiaankin VR6 levy ja Sachs SRE asetelma. Kun pari vuotta sitten tein saman AHUun niin kytkinosat makso 490e, ilman vauhtipyörää siis jota ei tarvinnut vaihtaa.

simoniz
-
Viestit: 9
Liittynyt: 29.8.2009 14:42

ViestiKirjoittaja simoniz » 24.9.2009 20:56

Se voi hyvinkin olla. Sachin luetteloa kun tossa katselin niin olin ymmärtävinään, että asetelma pitää asentaa katalogista löytyvän levyn kanssa??

http://www.usparts.fi/sendFile.php?fileId=4537

onko AGR:ää tehty kiinteällä vauhtiksella/ käypikö?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa