MK2 GTi 16v Bensapumppu kysymyksiä, auttakee!!!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

MK2 GTi 16v Bensapumppu kysymyksiä, auttakee!!!

ViestiKirjoittaja bluerol » 20.9.2009 1:33

Nyt tarvii uusi VAGisti apuva!!!!

Eli tuli purettua
86 vuoden 16 venttiilinen KR tekniikka.
Autoa ilm. pidetty vähän niin ja näin...

No mutta asiaan,
Bensapumppu ihmetyttää.

Kuva

Sihen on vaihdettu letkuja ja yksi "mööpeli" ei ole omalla paikallaan.
Ollut ihan irrallaan letkujen varassa.
Auto kumminkin toimi ihan hyvin, kerran potkaisi mutkassa kun ajoi urheilullisesti...
Ajoin autolla 4 päivää ennen purkua.

Kuva

Eli "mööpeli" on ennen bensansuodatinta.

Kuva

Yksi letku (juuri tämä vaihdettu) on kulmasta mutkalla.
Onko paha?
Pakko se kai on vaihtaa...?
Myös toinen pätkä on vaihdettu joskus keskeltä LePatentilla.

Mutta sitten toinen asia on se että voiko nämä kaikki letkut vaihtaa uusiin jos ei osta varaosatiskiltä vaan käy hyd.liikkeessä teettämässä uudet?
Ja pitääkö olla täsmälleen saman mittaset?


Vastailkaa ihmeessä, on kaamea hätä. Auto pitää saada nopiasti ajoon....

ps. onko pumpussa jossakin v.numeroa tai vastaavaa?
Jos on niin missä? =D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.9.2009 2:06

Lytyssä oleva putki voisi paksuutensa puolesta olla vaikka paluuletku. Tiedätkö tarkemmin? Noista kuvista ei oikein hahmota...

Ei toi nyt kovin pahasti kasassa ole. Kunhan siitä aine virtaa ilman pahempaa ahdistusta.

Ja kyllä, hydrauliikkaliikkeessä saa teetettyä asianmukaisia kumiletkuja liittimineen. Itse tosin sain TREen Hiflexiltä metrin pidemmän vaikka oli malli mukana :)

Eikä ne kummoisia maksa kun itse tietää mitat yms. kun menee kysymään. Olikohan mulla jotain 18 € suodattimelta määränjakajalle, eli luokkaa 2,5 m banjoliittimineen.

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 20.9.2009 3:16

Rytty on meno puolella, suodatinta edeltävä "esine".
Mulla ei oo hajuakaan mikä se on...
Pumpusta piuha "esineeseen", siitä menee suodattimeen ja lähtee koneelle.

No eipä se sitten ihan älyttömän hintaista ole tehdä koko letkut uudestaan.
Teetit siis koneelle asti ja vain 18 ekee...
Hmmmm..... Jos laittas koko linjan uusikis kun teke korinvaihtoa
Nuo pumpun piuhat kun ei ole pitkiä... Arveluttaa nuo liitokset loppupeleissä.

Nuo pumpun "keskenäiset" piuhat mietityttävät että pitääkö niitten olla saman mittaisia...

Tuskinpa niillä on väliä jos mitta on eri??!!
(mun säkällä sillä on ja pumppu alkaa rykimään=( )

Saisi omilla mitoilla vain letkut pienempään tilaan ja pumpun paremmin pohjaan "niputettua"....

Kiitoksia ja lisää infoa jos löytyy =D

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 20.9.2009 13:21

Eikös tuo "esine/mööpeli" ole paineenvaraaja jonka pitäisi pitää paine putkissa auton seistessä. Maksaa kuulemma mansikoita jos sen joutuu uusimaan. Eikä noilla bensalinjoilla niin kovasti ole merkitystä kunhan ovat ehjät ja suurinpiirtein saman halkaisijan letkua kuin alunperin. Omassanikin on vähän fiksailtu noita letkuja ja hyvin toimii.

bluerol
-
Viestit: 95
Liittynyt: 13.4.2006 14:59

ViestiKirjoittaja bluerol » 20.9.2009 16:29

Sehän se varmaan on.
On aika ruosteessa pinnoilta ja rujon näkönen, täytyypä jättää koskematta siihen jos se maksaa mansikoita, tää projekti taitaa tulle muutenkin kalliiksi...

Eli näillä infoilla uskallan ottaa pumpusta kaikki piuhat irti ja teettää uudet samalla halkaisijalla, pituutta vielä täytyy arpoa...
Jäykköjä linjoja kun en haluaisi vaan teräspunosta max. paljon. Tietty sellaista mikä kestää gasoliinosta.

Kiitoksia ja postailkaa vaan jos tulee jotain mieleen...

Projekti on päällä tallilla 24h.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.9.2009 17:12

Kuminen vahvistettu polttoaineelle tarkoitettu letku lienee huomattavasti halvempaa kuin spesiaaliletku.

sirniemi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.5.2009 16:34

ViestiKirjoittaja sirniemi » 21.9.2009 22:17

Itse uusin kokonaan pumppulaatikon letkut ja liittimet välillä painepumppu-varaaja-suodatin. Korjaamolta etsin sopivat banjo/letkuliittimet ja väliiin samasta paikasta perinteistä kumista bensaletkua. Letku on varmaan tuplasti vahvempaa ja avarampaa kuin alkuperäinen. Pituutta sen verran että taittuu letkun pätkät tarpeeksi pehmeillä mutkilla ja sitten vain klemmareilla kiinni. Hyvin on paineet ja bensat pysynyt sisällä. Olisikohan ollut kolmenkympin luokkaa letkuineen ja liittimineen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa