Golf 3 lämmityslaitteen puhaltimen säätö toimii vain 4:lla
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 lämmityslaitteen puhaltimen säätö toimii vain 4:lla
Koitin hakua, mutta en löytänyt mitään järkevää. Huomasin tuossa ajaessani, että lämmityslaite toimii vain täysillä. Onko noissa jotain tyyppivikaa tietyssä kohtaa vai onko säätömutikka rikki? Miten puhaltimen säätövastus? Tutkailen tuota tänään vielä tarkemmin. Onko säätökytkin kuinka hankala vaihtaa?
Lisätty: Onnellisen omistajan oppaan (Haynes) mukaan näyttäis helposti pääsevän käsiksi noihin säätökytkimiin. Pitänee mittailla, että onko rikki vai jotain kontaktihäiriötä.
Lisätty: Onnellisen omistajan oppaan (Haynes) mukaan näyttäis helposti pääsevän käsiksi noihin säätökytkimiin. Pitänee mittailla, että onko rikki vai jotain kontaktihäiriötä.
-
- -
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Vika siis ei ole siinä säätövastuksessa/vastuspaketissa itsessään, vaan säätövastuspaketin kyljessä olevassa lämpösulakkeessa. Sulakkeen saa vaihdettua helposti itse, jos omaa kolvin ja tinaa. Vastus itsessään maksaa 2e luokkaa elektroniikkaliikkeessä. Corradosta vaihdoin tuon ko. vastuksen, lämpöarvo oli muistaakseni 187 astetta. Sama toiminee muissakin (sama käyttötarkoitus samassa paikassa).
-
- -
- Viesti:
No jos on säädettävä kolvi, kuten minulla, niin ei pitäis olla ongelmia sen lämpövastuksen kolvaamisessa.
Vastus siis sanoo soronoo 187 asteessa ja basic juotostinan sulamispistehän oli..? ;D Hyvästä juottimen terän lämpötilasta puhumattakaan. ;)
Itse poistin vanhan vastuksen väkivaltaa käyttäen sivuleikkureilla ja sitten varovasti kolvasin uuden tilalle ja hyvin toimi.
-
- -
- Viesti:
Taas toimii - mutta kuinka kauan. Oman kärryn säätövastuspaketissa (AEG) oli 216 asteinen lämpövastus. Sain Partcosta myös lyijyllistä tinaa, jonka pitäisi sulaa jo reilussa 100 asteessa. Säädin kolvin 200 asteeseen, mutta ei kestänyt kärsivällisyys odotella, kun hitaasti näytti homma etenevän. Laitoin sitten uuden vastuksen puristusholkeilla kiinni, joita sain myös Partcosta avuliaan myyjän ehdotettua sitä B-suunnitelmaksi. Pääasia, että toimii.
Kaivattaisiin lisää tietoja viisaimmilta aiheeseen liittyen...Mulla näyttäisi olevan tuossa omassa G3:ssa niin, että puhallin toimii vain 2 -ja 3-asennoissa...Lisäksi puhaltimen pyörivään säätökytkimeen on sulanut pieni reikä...ainakin näyttäisi, että kuumenemalla se on siihen syntynyt...Ja mikähän tuommoisen voi aiheuttaa?Kummassakohan nyt on sitten vika; säätövastuksessa vai itse puhaltimen kytkimessä..?En ole ehtinyt paljoa perehtyä auton fysiikkaan kun tuo tuli hommattua vasta pari-kolme viikkoa sitten...
Jatkoa tähän vanhaan aiheeseen, mulla ei toimi Golfissa puhallinnopeuksista ykkönen ollenkaan, muut nopeudet toimii. Mikähän tuon tekis? Muutoinkin ilmaa tulee aika huonosti suuttimista. Varsikin kojelaudan päissä olevista säädettävistä suuttimista ei meinaa oikein tulla mitään, olis hyvä kuitenkin saada sivulaseille puhallusta kosteilla keleillä. Lisäksi raitisilmaa ei tuu ollenkaan niistä kojelaudan keskisuuttimista. Käsittääkseni sen kun kääntää auki, siitä tulee suoraan ulkoa raitista ilmaa. Ainakin Ventossa oli näin. Meinas tulla kesällä vähän tukala olla, eikä ikkuna auki viittis aina ajella kun tulee niskat kipeiksi. Voiskohan tukkonen raitisilmasuodatin laittaa paikat noin tukkoon?
Kolmosgolfissa kannattaa ottaa se säätönupikka paneelista irti ja väännellä sitä kuparilätyskää joka ottaa kiinni niihin kontaktipintoihin. Se ilmeisesti ottaa kuumenemisesta itseensä ja ei välttämättä ota aina ihan parhaalla tavalla kontaktia. Vetämällä tai painamalla saa kokeiltua minkämalliseksi sitä kannattaa vääntää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”