2.0TDI - Sammutusläppä särki? (DTC: 19558 - Motor for Int..)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vphartik
-
Viestit: 11
Liittynyt: 15.8.2005 22:23

2.0TDI - Sammutusläppä särki? (DTC: 19558 - Motor for Int..)

ViestiKirjoittaja vphartik » 20.9.2009 16:55

Termos,

törmäsinköhän 2.0TDI -04 Toukan kanssa nyt johonkin 2.0TDI:n tyyppivikaan? Kesällä vehkeestä paukahti ilmamassamittari, jonka vaihdoin, mutta olisikohan sen rikkinäisen mittarin aikana ajetut kilsat tuupanneet ko. sammutusläpän + EGR:n täyteen nokea & sontaa?

Nyt meinaan syttyi varoitusvalo taas mittaristoon ja vikakoodeina nämä:
19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal
P3102 - 000 - -
17075 - Fan 1 Control Circuit Low
P0691 - 000 - -

Ainakin yhden viitteen löysin vastaavaan 19558 vikaan, mutta ilmeisesti korjauksena on vain ko. osan vaihto, kun tuo No Signal taitaa viitata oikosulkuun?

janitkon
-
Viestit: 100
Liittynyt: 28.10.2007 19:08

ViestiKirjoittaja janitkon » 21.9.2009 1:21

Veikkaisin että viittaa johdon katkeamiseen. Oikosulun ollessa kyseessä taitaa yleensä lukea "short to ground" noissa koodeissa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 21.9.2009 10:22

Mulla jumittui kanssa tuo sammutusläppä profiilin touranissa ja poltti moottoritilassa olevasta sähkökeskuksesta sulakkeen (nro 8 muistaakseni), uusiksi tuo läppä meni.
Tuntuis olevan lähes tyyppivika noissa..

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 23.9.2009 20:04

On aiemminkin keskusteltu läppämoottori on palanut. Kun sammutat moottorin läppä moottorin pitäisi pitää pieni ulina ja naksahdus lopuksi.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=100510&highlight=

kannattaa tilata palikka saksasta ja vaihtaa itse helppo homma ja säästää parista sadasta eurosta ylöspäin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa