golf 3 takajarru ei pidä
Valvoja: ffp jäsenet
golf 3 takajarru ei pidä
auto pomppasi leimasta oik.puol. takajarrun liian alhaisen jarruvoiman takia.
vaihdettu on:
-pyöränsylinteri
-hihnat
-rumpu
-paineensäädin
-pääsylinteri
-jarruletku
ja se saatana ei vaan ala pitämään. ilmattu on vaikka kuinka monta kertaa. muissa renkaissa jarrut on, ja käsijarru pitää hyvin sekin.
kaikki huonotkin ideat otetaan riemulla vastaan
vaihdettu on:
-pyöränsylinteri
-hihnat
-rumpu
-paineensäädin
-pääsylinteri
-jarruletku
ja se saatana ei vaan ala pitämään. ilmattu on vaikka kuinka monta kertaa. muissa renkaissa jarrut on, ja käsijarru pitää hyvin sekin.
kaikki huonotkin ideat otetaan riemulla vastaan
Paineensäätimeltä vois kokeeksi vaihtaa ristiin takajarruille lähtevät jarruputket, jolloin selviää onko ongelma rummussa, vai paineessa.
Kuinka suuresta erosta tuossa käyttöjarrun osalla puhutaan ja onko seisontajarrussa lainkaan eroa?
Tietenkin kun rumpu vaihdettiin, rasvat poistettiin, kengät säädettiin lähelle? (toimiiko automaattisäätö?)
Kuinka suuresta erosta tuossa käyttöjarrun osalla puhutaan ja onko seisontajarrussa lainkaan eroa?
Tietenkin kun rumpu vaihdettiin, rasvat poistettiin, kengät säädettiin lähelle? (toimiiko automaattisäätö?)
käsijarru menee aikalailla tasoihin molemmilla puolilla.
käyttöjarrun heitto on n. 30%.
automaattisäätö toimii, eikä rummussa ole rasvaa.
käytännössä mikään ei ole muuttuunut vaikka osia on vaihdettu jo repullinen. ero on ja pysyy samana (testattu dynamolla)
kengät ovat jo niin lähellä rumpua, että alkaavat laahaamaan.
paineensäädintä on rukattu ylös ja alas, muttei sekään suurta apua ole tuonut.
käyttöjarrun heitto on n. 30%.
automaattisäätö toimii, eikä rummussa ole rasvaa.
käytännössä mikään ei ole muuttuunut vaikka osia on vaihdettu jo repullinen. ero on ja pysyy samana (testattu dynamolla)
kengät ovat jo niin lähellä rumpua, että alkaavat laahaamaan.
paineensäädintä on rukattu ylös ja alas, muttei sekään suurta apua ole tuonut.
eräs asentaja käski mitata takajarrusylinterien mäntien pituudet. kuulma joskus tullut vastaan millin parin heittoja, joka saattaisi selittää noinkin ison heiton.
nimittäin kengät kuluvat takareunoilta, eli kyllä ne siellä jotain tekee ja liikkuu.
onko tuo takapaineen säädin säädettävissä sisältä? ei kateltu sen tarkemmin, laitettiin vaan paikalleen. sitä linkkua kääntelemällähän se säätää molemmat puolet.
sylintereihin tulee nestettä, ilmausruuvin ollessa auki, tavaraa tulee norona ulos.
putket tarkastettiin, niissä ei ole ruttuja eikä ylimääräisiä mutkia.
nimittäin kengät kuluvat takareunoilta, eli kyllä ne siellä jotain tekee ja liikkuu.
onko tuo takapaineen säädin säädettävissä sisältä? ei kateltu sen tarkemmin, laitettiin vaan paikalleen. sitä linkkua kääntelemällähän se säätää molemmat puolet.
sylintereihin tulee nestettä, ilmausruuvin ollessa auki, tavaraa tulee norona ulos.
putket tarkastettiin, niissä ei ole ruttuja eikä ylimääräisiä mutkia.
jep, jarruihin on tungettu neljättä sataa euroa rahaa, ja lopputulos on, kuin mitään ei olisi koskaan tehtykkään. alunperin heitto oli 40% ja 50%, käyttöjarru ja käsijarru, en muista kumpi oli kumpi.
vaikuttaa siltä, että kengät eivät vaan yletä rumpuun asti. ja mitään järkevää selitystä ei tunnu löytyvän.
vaihdan seuraavaksi paineensäätimeltä lähtevät putket toisinpäin ja hitsaan knöllit kenkien rautoihin. ja sitten alan polkupyöräileväksi leipuriksi jos ei sekään auta.
vaikuttaa siltä, että kengät eivät vaan yletä rumpuun asti. ja mitään järkevää selitystä ei tunnu löytyvän.
vaihdan seuraavaksi paineensäätimeltä lähtevät putket toisinpäin ja hitsaan knöllit kenkien rautoihin. ja sitten alan polkupyöräileväksi leipuriksi jos ei sekään auta.
jaa katos oli se säädin vaihdettu, jotenkin tajusin että vaa elvytetty vanhaa ku liikuttelusta puhuttiin=) tuskin toi hitsailukaan auttaa jos tosiaan nyt jo kengät niin liki että laahaa niinku tuola aiemmin kirjotit... itekin kyllä joutunu hitsailemaan muutamien koslien jarruihin lisää tavaraa... näkeekö kengistä et onko lähinnä hihnan päät kulunu esim ylhäältä pelkästään, vai onko ottanu koko matkalta kiinni ?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
mietittiin tuota samaa tossa päivällä.
pitää löysätä käsijarrun säädöt jahka menee dynamolle taas tiistaina. ja kiristää niitä pikkuhiljaa ja katella mittareita.
vaihdoin viimekesänä kengät ja jouset. uusin samalla myös vaijerit. tätä ennen vaijerit oli kiristetty epätasaisesti. uusilla kengillä tilanne tasottui.
täytyy varmaan käydä wolkkarilta ostamassa nuo kenkien vivustot jos ei muut poppakonstit sitä ennen tehoa.
pitää löysätä käsijarrun säädöt jahka menee dynamolle taas tiistaina. ja kiristää niitä pikkuhiljaa ja katella mittareita.
vaihdoin viimekesänä kengät ja jouset. uusin samalla myös vaijerit. tätä ennen vaijerit oli kiristetty epätasaisesti. uusilla kengillä tilanne tasottui.
täytyy varmaan käydä wolkkarilta ostamassa nuo kenkien vivustot jos ei muut poppakonstit sitä ennen tehoa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos kahvan juuren säädöstä puhut niin se on väärä lähtökohta. Jos taas automaattisäädöstä niin siitä onkin paljon parempi aloittaa säätämään...pitää löysätä käsijarrun säädöt jahka menee dynamolle taas tiistaina. ja kiristää niitä pikkuhiljaa ja katella mittareita.
Vaijerithan pitäisi olla löysiä ilman seisontajarrua.
Eli ensin käyttöjarru kuntoon ja sitten seisontajarru. Tuon seisontajarrun voi periaatteessa unohtaa kunnes käyttöjarru toimii ja jatkaa sitten seisontajarrun säädöllä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 61 vierailijaa