Passat FSI:n tilalle TFSI

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

nikos
-

Passat FSI:n tilalle TFSI

ViestiKirjoittaja nikos » 19.9.2009 20:38

Moi,

Minulla on 2006 mallin 4motion passatti 2.0FSi koneella.
Auto on muuten ihan passeli, paitsi että ajoittain tuntuu nuhaiselta.
Auto on kuitenkin niin mukava ja sopivilla varusteilla, että aika ajoin olen haaveillut moottorin vaihtamisesta 2.0TFSI:hin.
Kysymys kuuluukin onko tämä teknisesti ja ennen kaikkea katsastusmielessä mahdollista?
Ja vielä jos joku on moisen swapin tehnyt, paljonko kannattaa varata paalua operaatioon.

Kiitos jo tässä vaiheessa.

Una
-

ViestiKirjoittaja Una » 19.9.2009 21:29

Eiköhän se helpoiten ja halvimmalla onnistu kun vaihdat koko auton. Kyllä muuten puhutaan helposti kymppitonnista jos uutena meinaa moottorin, mahdollisesti vaihteiston ja kaikki oheiselektroniikan ostaa. Lisäksi tuossa vaaditaan melkoisesti asiantuntemusta ja varmaan myös volkkarin maahantuojalta joitain todistuksia että auto vastaa kaikilta osin tuota TFSI-versiota. Mahdollisesti mm jarrut, pahimmassa tapauksessa ABS-yksiköineen, voi joutua päivittämään.

nikos
-

ViestiKirjoittaja nikos » 19.9.2009 21:50

Moi,

Muuten hyvä mut tota nelikkoa ei taida saada bensaturbolla.
Onko toi hyvä arvaus vai onko ihan tosissaan noin kallis operaatio?
Tolla rahallahan todella vaihtaa puoli autoa.
Siis itse en todellakaan tiedä, ihmetyttää vaan.

Juice
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Juice » 19.9.2009 22:12

Mitenköhän mahtaa tuonikäisestä onnistua tekniikkasväppi kun autosta vaaditaan CO2- ja kulutustiedot. Niitä kun ei saa mistään kun tuollaista yhdistelmää tehdas ei ole tehnyt. VTT varmaan pystyy auttamaan mutta rahaa palaa taas...

Una
-

ViestiKirjoittaja Una » 19.9.2009 22:45

Niin, kyllähän tämä minusta on vähän samaa sarjaa kuin haluaisi vaihtaa valmiiseen omakotitaloon suoran sähkölämmityksen tilalle vesikiertoisen kaukolämmön / maalämpöpumpun :D

Helpoimmalla ja halvimmalla taitaa päästä kun vaihtaa kohdetta.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”