Golf VR6 (ulkokuoreen jotain pientä)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

Golf VR6 (ulkokuoreen jotain pientä)

ViestiKirjoittaja AMI » 13.5.2006 16:20

Kolme vuotta takaperin tuli hommattua tuollainen VR6:n golffi. Autossa on Weitecin -50mm alusta. Moottoria on piristetty rosteripakosarjalla, kisakatilla, Simonsin putkistolla ja 2,9:n muokatulla imusarjalla. Keulalla on merkitönmaski ja nykyaikaisemmat valot.

Kuva autosta parin vuoden takaa alustan asennuksen jälkeen:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf/golffi.jpg
Tällä hetkellä vanteet on kuvasta poiketen Mille Miglia Spider 7,5 x 17, 215/40 kumeilla

Viime syksynä huolsin konepuolen ja kiillottelin muutamia osia.

Vaihdelaatikon ja imusarjan kiillotus vaiheessa:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/osat.jpg huonokuva

Konehuone melkein kasattu:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/Moottoriremonttiloppusuoralla.jpg

Hyvin kiiltää =)
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/Moottori4.jpg

Kuva pakosarjasta:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/Pakosarja.jpg

Sitten itse projektiin:
Peräkonttia on tullut muokattua kolmen vuoden aikana neljä kertaa ja taas uusikontti valmistumassa.

Pari kuvaa vanhoista verhoiluista:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf/kontti.jpg
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf/kontti3.jpg

Uuden kotelon runko on 30millistä MDF:ää, asennus rinkula 2X20 millistä:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/kotelorunko1.jpg

Päälle paksua college-kangasta ja reilusti hartsia:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/kotelokangas2.jpg
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/Kotelokuiva1.jpg

Kuidutus takapuolelta ja kuidutusten välissä muutama ruuvi kuidunväliin, että kestää:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/kuitua1.jpg

Etupuolelta paklataan ja hiotaan epätasaisuudet pois ettei verhoulu aaltoile:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/verhoiluavaille.jpg

Takapuolelle tulee paikka vahvistimille. Tässä melkopitkälti verhoilua vaille:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/takaaverhoiluavaille.jpg

Kontissa on ollut kaiken näköistä huopaa ja karvaa, mutta nyt päätin verhoilla keinonahalla.
Ihan siisti kotelosta ainakin tuli:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/Verhoiltu.jpg

Lisää kuvia on: http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80

Laitan muutaman kuvan kaikista kontin osista verhoiltuina ja tietysti valmiista kontista, kunhan saa taas jotain aikaseksi.

Toivottavasti tästä sotkusta saa selvää.
Viimeksi muokannut AMI, 31.1.2007 20:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

tapsa90
-
Viestit: 119
Liittynyt: 2.10.2005 15:36

ViestiKirjoittaja tapsa90 » 13.5.2006 17:11

jetta ainaski on hieno :) hieno kotelo tuli. =)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 13.5.2006 20:30

On kyllä tyylikäs kotelo!

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 13.5.2006 23:56

hyvältä näyttää minunkin silmään!

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 14.5.2006 2:00

o/ hiano.

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 14.5.2006 3:31

nätti pirssi

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 14.5.2006 9:27

Kompakti kotelo. Ei paha ollenkaan. Ite oon ajatellut samantyylistä asennusta, eli vaffi ja subi samaan kotelorakenteeseen, mutta sitten on tullut sellainen mieleen, että mitä lienee mahtaa jatkuva pienehkö tärinä vaikuttaa vahvistimen komponenteille ja tinaukselle?

jik
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 22:38

ViestiKirjoittaja jik » 14.5.2006 10:05

Se tuskin on ongelma. Nuo on vahvistimet sun muut on kuitenkin suunniteltu ja valmistettu autokäyttöön. Voihan sitä käyttää kumisia vaimentimia asennuksissa...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 14.5.2006 12:37

Muutama masennus tullut tehtyä missä vaffi on subikotelossa kiinni ja ei ole ollut ongelmia parin vuoden aikana. Täytyyhän sen vahvistimen kestää autonkin tärinät.

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 14.5.2006 15:26

Kestää kyllä tärinät

nimim. Lanzar Optidrive 15" ja kotelossa kiinni pari helixin lankkua. Tosiaan värinöitä vähentää kun teet sen kotelon kunnon materiaalista. Tommonen 35 mm vesivaneri toimii ;) :P

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 14.5.2006 16:25

heh, mulle tulee 40mm MDF:ää

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 14.5.2006 16:28

[ot] no nyt ollaan menossa oikeeseen suuntaa noiden materiaalivahvuuksien kanssa :) [/ot]

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 14.5.2006 18:38

En usko että tärinät haittaa, kun aina mulla on ollu vahvistin kotelossa.

Tuo jetta tuolla galleriassa on sitten minun entinen. Kaveri pelasti sen pienehkön kolarivaurion jälkeen (kiitos mazdakuskin).

Kuva kolarin jälkeen:
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/Jetta/Kylkimutkalla.jpg

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 22.6.2006 12:50

Nyt olis kotelo verhoiltuna kontissa, enää palaset kiinni, putsailla ja valmista tuli
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/etupuoli.jpg
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/kotelo/takapuoli.jpg

Muutama kuva taka-akseli projektista. Vaihdettujen osien listallekuului puslat, jarruletku, ABS-anturit, laakerit, levyt, palat ja tiivisteet jarrusatuloihin.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/akseli-irti1.jpg

Vanhat puslat oli melkein kiinni mutta kyllä ne lämmöllä lähti. (aika siisti kuva)
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/hyryt.jpg

Reilusti kuparitahnaa ja pusla paikalleen.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/uusipusla.jpg

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 31.1.2007 19:59

Päivitellään projektia vähän ettei hautaudu bittiavaruuteen. Golffi on leviteltynä kaverin tallille talveksi.

Helmoja piti hieman parsia kasaan, kun joku "ammattilainen" oli vetänyt paikat ilman suoja aineita.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view&current=Syymiksihelmatpitiaukoavanhareikpei.jpg

Paikkailtu helma vedetty ruosteenestomaalilla.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view&current=Maalatturuosteenestomaalilla.jpg

Samalla kun etulokarit olivat irti, niin tehtiin hieman ruostesuojausta.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view&current=Etukulmamassattuna2.jpg

Takapuskuri tulee vaihtumaan Riegerin tekeleeseen.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view&current=Kuva009.jpg

Konehuoneeseen tulee uusi imusysteemi ja jotain muutakin, joka selviää kevään mittaan.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view&current=Imuputki.jpg

Takavalotkin vaihtuu hivenen nykyaikasempiin malleihin. Ainakin polttimon vaihdot vähenee jos ei muuta.
http://s34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/golf%20projekti/?action=view&current=Uudettakavalot.jpg

Päivitellään projektia lisää, kun saan napsittua kuvia.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 27.2.2007 21:54

Jotain pientä saatiin viikonluppuna aikaseksi.

Kaikki ruosteet pintapelleistä käytiin läpi hiekkapuhaltimella. Esim konepellin etureuna.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... llettu.jpg

Pohjiakin vähän hierottiin, mutta maalari saa hoitaa loppuun
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... ettuna.jpg

Sitten itse muutoksiin. Reippaalla madalluksella 205/40 kumit raapivat lokarinkaariin ja asialle oli tehtävä jotain, kaaret mankeloitiin.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... ointia.jpg

Takakaaret levenivät sentinverra ulospäin ja pokkaus kääntyi sisään.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... intia2.jpg

Etukaarille tehtiin sama käsittely.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... oituna.jpg

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 28.2.2007 2:37

hyvältä näyttää =)

Kalle H
-
Viestit: 242
Liittynyt: 19.4.2004 17:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kalle H » 2.3.2007 1:51

Upeesti tehtyä ja dokumentoitua projektia!

Millanen homma toi takapuslien vaihto oli (ja mistä tilasit puslat)? Itsellä saattaa olla vastaava projekti corradoon edessä, joten ohjeet tulisi tarpeeseen. Itse en ole ikinä vaihtanut puslia, joten ihan step-by-step ohjeet olisi tarpeen.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 2.3.2007 8:39

Puslat tilasin prostreetiltä. Puslat voi vaihtaa ilman että koko akselin päästää irti, mutta helpompi on saada vanhat puslat irti jos akseli on lattialla. Tuossa on hyvät ohjeet http://ffp-motorsport.com/tuning/takapusl/index.php Vanhan Puslan ulkokehän löin soikeaksi vasaran ja meisselin avulla, niin ei tarvinnu sahata.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 22.4.2007 15:39

Sitten kauan odotettuja projektikuvia.

Etupuskurin hierontaa vähän ennen maalausta.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... rontaa.jpg

Maalauksen jälkeen maalarin pihalta.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... ihalla.jpg

Helmat paikallaan. Helmat kiinnitettiin yläreunasta listateipillä, päistä ja alhaalta ruuveilla pysyy varmasti.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... illaan.jpg

Pakoputkenpää haluttiin haudata puskurin uumeniin. Pientä sovitusta jouduttiin tekemään mutta saatiin se vihdoin sinne mahtumaan.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... utkenp.jpg

Takapuskuri verkkojen laiton jälkeen. Keskelle tulee kilpi
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... tilill.jpg

Takapuskurin sovittelua ja viimeiset kikkailut.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... valoja.jpg

Perä valmiina. Ihan siisti siitä tuli sittenkin.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... valoja.jpg

sama valot päällä.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... lotpll.jpg

Lisää kuvia kunhan saan "kehitettyä"

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 22.4.2007 16:01

Ihan tyylikäs "tuning". Tuli pongattua toi eilen Joensuun yö"elämästä".

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 22.4.2007 16:11

Tämä värkki ei ole kerennyt vielä Joensuuhun saakka =)

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 22.4.2007 16:13

Sitten mie katsoin kieroon, samanlainen musta kolmoskuoriainen led-takavaloilla, sileällä luukulla, mustilla annelinpyllyillä ja alustavaloilla pyöri eilen joensuussa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 23.4.2007 20:46

Jokos ootte lapioinu ton pois tallilta?? :) Laitahan kuvia kesärissat alla!

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 30.4.2007 21:27

Pirssi saatiin ehjänä tallilta pois, mut sai siihen lapiota heilutella ihan tarpeeksi. Kuvia tulee, kunhan ilmat lämpenee ja tiet kuivaa. Ei paljon hyödytä pestä kun 5km.n jälkeen on yltäpäätä savessa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 24.8.2008 21:53

No mitäs Veeralle kuuluu? :) Vai ookkonä niin rakastuna Rottaan, että Veera ei enää kelepaakkaan! =)

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 26.8.2008 3:46

Weera on mun talissa odottelemassa parempia aikoja. Autohan on paremassa kunnossa, kun uutena, mutta kyllä se rotta vie voiton vaikka ei kuljekaan, kun hätäseen satasta. Tämän kesän aikaan on tullut ajeltua yhtenä päivänä ja voin sanoa, että meinas housut kostua siihen ääneen ja oli se kulkukin kohdallaan.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 18.9.2009 23:40

WEERA on myyty ja pääsee huomenna uuteen kotiin. Eli projektit on tämän auton ja kuskin osalta ohitse. Uudelle omistajalle onnea ja luotettavia kilometrejä.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa