Elikkä auto on vw golf 3, 1.8l ABS koneella vuosimallia 1992 ja ajettu 265000km.
Nykiminen on kylläkin aika vähäistä mutta minusta häiritsevää. Eli nykiminen tapahtuu yleensä ja vain silloin kun hölläät kaasua tai ehkä joskus tasakaasulla. Viittaisko tämä kaasuläppään ennemmin kuin sytykseen tai bensansaantiin?
Auto käy aika tasaisesti tyhjäkäyntiä mutta lämpimänä oikein pintä epätasaisuuttaa on huomattavissa. käynnistyy aina hetkessä mutta kylmänä meinaa pikkukierroksilla kangerrella kiihdyttäessä. Lämmöt 70-80
Vaihettu:
Jakoremmi ja kiristin,
Ilmansuodatin,
Bensansuodatin,
Tulpat ja johdot,
Virranjakan kansi ja pyöriä,
Jarrutehostajan ja imusarjan välinen letku vaihettu,
Ilmanputsarin sisältä lähtevä ohut letku oli irti, mikä tämä on? Löysin sille paikan ruskun takaa ylälaidasta apparin puolelta???
Golf 3 nykii
Valvoja: ffp jäsenet
No sitten se kai täytyy hyväksyä tämä volkkarin omistajan arki :D
E: Mitenkäs kun joku puhu tuola foorumila että kun ottaa akun pois muutamaksi tunniksi ja käyttää sitte tyhjäkäynnillä 15min, niin ecu nollautus ja säätyis uudestaan? Onko nämä mukamas jo niin viisaita vehkeitä? Pitää tuota kokeilla tässä huvin ja urheilun vuoksi.
E: niin vielä nuista lämmöistä? ajossa 70 ja kaupungisa 80? kannattaako hommata uusi anturi?
E: Mitenkäs kun joku puhu tuola foorumila että kun ottaa akun pois muutamaksi tunniksi ja käyttää sitte tyhjäkäynnillä 15min, niin ecu nollautus ja säätyis uudestaan? Onko nämä mukamas jo niin viisaita vehkeitä? Pitää tuota kokeilla tässä huvin ja urheilun vuoksi.
E: niin vielä nuista lämmöistä? ajossa 70 ja kaupungisa 80? kannattaako hommata uusi anturi?
Viimeksi muokannut Asku, 17.9.2009 16:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kylmällä koneella on minullakin "woimaa" enemmän kuin lämpimällä. Ilmeisesti johtuu kylmäkäynnistysrikastuksesta ja taas lämpimällä koneella ei anneta bensaa juuri olleskaan, selittäisi myös pienen kulutuksen.
itsellä 80kmh keskinopeudella 6.1-6.5l/100km
ja kaupungissa oikean jalan asennosta riippuen 7-8.4l/100km
tästä voisimme päätellä että motin luonne voisi muuttua ärhäkemmäksi jos sitä seosta saataisiin rikastettua hieman lisää.
Toisaalta kylmä ilma tuottaa enemmän tehoa mutta ilmiö on sama jopa kesäkuumalla, kun veden lämmöt on kylmät.
niin siis itsellä 2.0l 8v ADY motilla
itsellä 80kmh keskinopeudella 6.1-6.5l/100km
ja kaupungissa oikean jalan asennosta riippuen 7-8.4l/100km
tästä voisimme päätellä että motin luonne voisi muuttua ärhäkemmäksi jos sitä seosta saataisiin rikastettua hieman lisää.
Toisaalta kylmä ilma tuottaa enemmän tehoa mutta ilmiö on sama jopa kesäkuumalla, kun veden lämmöt on kylmät.
niin siis itsellä 2.0l 8v ADY motilla
Golf 3 1.6 66kw -97
Ongelma 1: Kun käynnistää kylmänä rikastin ei mene päälle vaan kierrokset putoaa alle 1000rpm, tästä seuraa että liikkeelle lähdettäessä meinaa hyytyä alle 2tkm kierroksilla ja toimii muutenkin huonosti.
Lämpöanturivika vai mistähän olisi kyse? Ongelma alkaa vähitellen helpottua kun kone lämpenee ja yli 70 asteen ei ole enää mitään ongelmaa. Kumilaippa,virranjakaja, pyörijä ja alkuperäinen puola vaihdettu vuosi takaperin.
Ongelma 2: Avainta kääntäessä helteillä vain rele napsahtaa, mutta startti ei lähde pyörimään, muutamalla uusinta yrityksellä on kuitenkin tähän mennessä startannut.
Virtalukon pohja vai onko parempia ehdotuksia?
Ongelma 1: Kun käynnistää kylmänä rikastin ei mene päälle vaan kierrokset putoaa alle 1000rpm, tästä seuraa että liikkeelle lähdettäessä meinaa hyytyä alle 2tkm kierroksilla ja toimii muutenkin huonosti.
Lämpöanturivika vai mistähän olisi kyse? Ongelma alkaa vähitellen helpottua kun kone lämpenee ja yli 70 asteen ei ole enää mitään ongelmaa. Kumilaippa,virranjakaja, pyörijä ja alkuperäinen puola vaihdettu vuosi takaperin.
Ongelma 2: Avainta kääntäessä helteillä vain rele napsahtaa, mutta startti ei lähde pyörimään, muutamalla uusinta yrityksellä on kuitenkin tähän mennessä startannut.
Virtalukon pohja vai onko parempia ehdotuksia?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa