Golf 3 nykii

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

Golf 3 nykii

ViestiKirjoittaja Asku » 16.9.2009 23:36

Elikkä auto on vw golf 3, 1.8l ABS koneella vuosimallia 1992 ja ajettu 265000km.

Nykiminen on kylläkin aika vähäistä mutta minusta häiritsevää. Eli nykiminen tapahtuu yleensä ja vain silloin kun hölläät kaasua tai ehkä joskus tasakaasulla. Viittaisko tämä kaasuläppään ennemmin kuin sytykseen tai bensansaantiin?

Auto käy aika tasaisesti tyhjäkäyntiä mutta lämpimänä oikein pintä epätasaisuuttaa on huomattavissa. käynnistyy aina hetkessä mutta kylmänä meinaa pikkukierroksilla kangerrella kiihdyttäessä. Lämmöt 70-80

Vaihettu:
Jakoremmi ja kiristin,
Ilmansuodatin,
Bensansuodatin,
Tulpat ja johdot,
Virranjakan kansi ja pyöriä,
Jarrutehostajan ja imusarjan välinen letku vaihettu,

Ilmanputsarin sisältä lähtevä ohut letku oli irti, mikä tämä on? Löysin sille paikan ruskun takaa ylälaidasta apparin puolelta???

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 17.9.2009 9:43

kaasuläppäkotelo aiheuttaa tuon. Vaihtamalla sen ei vika poistu, se on ominaisuus.

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 17.9.2009 16:32

No sitten se kai täytyy hyväksyä tämä volkkarin omistajan arki :D

E: Mitenkäs kun joku puhu tuola foorumila että kun ottaa akun pois muutamaksi tunniksi ja käyttää sitte tyhjäkäynnillä 15min, niin ecu nollautus ja säätyis uudestaan? Onko nämä mukamas jo niin viisaita vehkeitä? Pitää tuota kokeilla tässä huvin ja urheilun vuoksi.

E: niin vielä nuista lämmöistä? ajossa 70 ja kaupungisa 80? kannattaako hommata uusi anturi?
Viimeksi muokannut Asku, 17.9.2009 16:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 17.9.2009 16:32

Ja tuo ominaisuus on vielä helpoimmasta päästä siinä arjessa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 17.9.2009 18:27

Ei ole niin viisas toi motin ohjaus minusta.
Aika matalat lämmöt koneessa, itsellä on siellä 90 hujakoilla joka ajossa.

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 17.9.2009 18:48

Aika matalat lämmöt koneessa, itsellä on siellä 90 hujakoilla joka ajossa.


Joo no vissiin sitte kannattaa hakea tuo lämpötila-anturi uus samalla kun vaihan jäähytysnesteet varmuuden vuoksi. Se on tuo anturi joka on tuossa edessä aika lähellä virranjakajaa? Ja meniköhän siihen neljä johtoa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 17.9.2009 20:03

Itsellä näyttää mittari 80 paikkeilla, hellekeleillä kaupungissa saattaa tosin nousta 90 ylikin.

Marmorilta hain uuden anturin ja termostaatin, ei se mihinkään muuttunut. Luotan että lämmöt koneessa on oikeat mutta mittari näyttää puutaheinää.

Asku
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.8.2009 16:34

ViestiKirjoittaja Asku » 18.9.2009 13:55

Joo no mulla ei ole vielä koskaan yli 80 käyny lämpö... yleensä 70.

Onko tuo ajoittainen huonohko teho ja käynti kylmänä sitten normaalia? Jonku muutaman minuutin ajan käynnistyksestä.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 18.9.2009 14:31

Mun mielestä kylmällä koneella sitten taas käytös on ärhäkämpää kuin täysin lämmettyään.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 18.9.2009 14:38

Kylmällä koneella on minullakin "woimaa" enemmän kuin lämpimällä. Ilmeisesti johtuu kylmäkäynnistysrikastuksesta ja taas lämpimällä koneella ei anneta bensaa juuri olleskaan, selittäisi myös pienen kulutuksen.

itsellä 80kmh keskinopeudella 6.1-6.5l/100km
ja kaupungissa oikean jalan asennosta riippuen 7-8.4l/100km

tästä voisimme päätellä että motin luonne voisi muuttua ärhäkemmäksi jos sitä seosta saataisiin rikastettua hieman lisää.
Toisaalta kylmä ilma tuottaa enemmän tehoa mutta ilmiö on sama jopa kesäkuumalla, kun veden lämmöt on kylmät.

niin siis itsellä 2.0l 8v ADY motilla

Juiio
-
Viestit: 117
Liittynyt: 17.12.2007 18:09

ViestiKirjoittaja Juiio » 12.8.2011 17:46

Golf 3 1.6 66kw -97

Ongelma 1: Kun käynnistää kylmänä rikastin ei mene päälle vaan kierrokset putoaa alle 1000rpm, tästä seuraa että liikkeelle lähdettäessä meinaa hyytyä alle 2tkm kierroksilla ja toimii muutenkin huonosti.

Lämpöanturivika vai mistähän olisi kyse? Ongelma alkaa vähitellen helpottua kun kone lämpenee ja yli 70 asteen ei ole enää mitään ongelmaa. Kumilaippa,virranjakaja, pyörijä ja alkuperäinen puola vaihdettu vuosi takaperin.

Ongelma 2: Avainta kääntäessä helteillä vain rele napsahtaa, mutta startti ei lähde pyörimään, muutamalla uusinta yrityksellä on kuitenkin tähän mennessä startannut.

Virtalukon pohja vai onko parempia ehdotuksia?

Ksalmi
-
Viestit: 503
Liittynyt: 23.7.2003 21:10

ViestiKirjoittaja Ksalmi » 13.8.2011 10:10

Virtalukon pohja vai onko parempia ehdotuksia?


Veikkaisin ennemmin startin ja sen solenoidin välinen kaapeli hapettunut ja rispaantunut huonoksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa