Auto siis Polo 9N -02 ja koneena 160tkm ajettu ATD. Vaihdettu PD150 suuttimet ja ahdin ja ohjelma VoimaaCom custom. Ongelmana ahtojen todella outo käyttäytyminen. Vag-Comilla katsoin että ohjelma kyllä pyytää täyskaasulla 1,4 mutta ampuu silti 1,8bar ja tasoittuu n.1,5bar vasta 3000rpm mennessä(nelosella ja vitosella).
Autossa on kiinni vakio MAP eli vag-com ei näytä kuin 1,54bar asti mutta ei mene silti vikatilaan joka ihmetyttää suuresti? Ahtopainemittarilla olen siis todennut todelliset ahdot (näyttää kyllä tuohon asti oikein vag-comin kanssa).
Edit: liian epäselvät selitykset pois
ATD ahtojen outo käyttäytyminen
Valvoja: ffp jäsenet
ATD ahtojen outo käyttäytyminen
Viimeksi muokannut betamax, 10.9.2009 21:51. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Tutkistelin tänään vasta kunnolla tuota konehuonetta ja että eihän sielä oo ollenkaa N75 venttiiliä. Turbon kellolle menee letku mustalta boksilta (etkassa 6Q0 906 625). Samasta boksista menee letkut myös ainakin sammutusläpälle, egrlle ja ilmanputsarille.
Koitin ottaa kellolta letkun pois niin ahdot alkoi nousta 2000-> pikkuhiljaa ja 4000rpm kierroksella ahdot 0.9bar. Normaalia?
Koitin ottaa kellolta letkun pois niin ahdot alkoi nousta 2000-> pikkuhiljaa ja 4000rpm kierroksella ahdot 0.9bar. Normaalia?
Viimeksi muokannut betamax, 10.9.2009 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täs tuntee itsensä aika helvetin tyhmäksi. Päätin nyt sitten koittaa että mitä tapahtuu ku säätää sitä tankoa oikeen kunnolla niin säädin seitsemän kierrosta pidemmäksi ja jopas alko ahdot pysymään kurissa.
En vaa uskonu että se tangon säätö vois olla noin pielessä ja kun ei ole tietoa tosta vnt:n toiminnasta niin ei tienny että ahdot käyttäytyy tuollalailla jos tangon säätö on noin paljo pielessä. Aloin sitte epäilee kaikkea muuta.
Nyt vaan on alle 2500rpm ihan hengetön ja sit vasta mennään. Eli nyt ilmeisesti rajoitinruuvin kimppuun, mutta oli vaan nii hemmetin pahassa paikkaa. Millä ootte sitä säätänyt? Kiintolenkkiavain ei ainakaan mahtunut.
En vaa uskonu että se tangon säätö vois olla noin pielessä ja kun ei ole tietoa tosta vnt:n toiminnasta niin ei tienny että ahdot käyttäytyy tuollalailla jos tangon säätö on noin paljo pielessä. Aloin sitte epäilee kaikkea muuta.
Nyt vaan on alle 2500rpm ihan hengetön ja sit vasta mennään. Eli nyt ilmeisesti rajoitinruuvin kimppuun, mutta oli vaan nii hemmetin pahassa paikkaa. Millä ootte sitä säätänyt? Kiintolenkkiavain ei ainakaan mahtunut.
Viimeksi muokannut betamax, 10.9.2009 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En vaa uskonu että se tangon säätö vois olla noin pielessä ja kun ei ole tietoa tosta vnt:n toiminnasta niin ei tienny että ahdot käyttäytyy tuollalailla jos tangon säätö on noin paljo pielessä. Aloin sitte epäilee kaikkea muuta.
Itse myös samaista tankoa säätelin kesällä, oli yllättävän tarkka oikeasta paikastaan. Kierros teki jo aika paljon.
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 22.9.2008 17:57
Tuota epäilin kans että pystyyköhän tuo hallittemaan kunnolla ahtoja ku menee siinä mittauksen rajoilla, mutta jos vaihtaa mapin niin ahdothan nousee ja tuo 1.4bar olis ilmeisesti juuri sopiva tuolle ahtimelle?
Nyt oon pari päivää säädelly oikeen urakalla tuota ahdinta ja ahdot tosiaan sain pysymään pyydetyssä, mutta jos koitti vähä piikitystä säätää nii ahdot alko heti roikkumaan sielä 1,6bar ja laski todella hitaasti 1,4bar
Sit tuosta heräämisestä niin vaikka ruuvas rajoitinruuvin aivan auki eli johdinsiivet pääsee niin kiinni ku voi nii alkaa ahtaa vasta 2000rpm mutta parempi seki ku aiempi 2500rpm. Tuntu kyllä että sillä ruuvilla ei ole vaikutusta jos esim. kierroksen ruuvas kerrallaan mutta ainaki ku sen ruuvas täysin auki eli ei rajota ollenkaa nii herää 2000rpm.
Paremmaksi tuota nyt en saa joten pitää kai tolla mennä.
Nyt oon pari päivää säädelly oikeen urakalla tuota ahdinta ja ahdot tosiaan sain pysymään pyydetyssä, mutta jos koitti vähä piikitystä säätää nii ahdot alko heti roikkumaan sielä 1,6bar ja laski todella hitaasti 1,4bar
Sit tuosta heräämisestä niin vaikka ruuvas rajoitinruuvin aivan auki eli johdinsiivet pääsee niin kiinni ku voi nii alkaa ahtaa vasta 2000rpm mutta parempi seki ku aiempi 2500rpm. Tuntu kyllä että sillä ruuvilla ei ole vaikutusta jos esim. kierroksen ruuvas kerrallaan mutta ainaki ku sen ruuvas täysin auki eli ei rajota ollenkaa nii herää 2000rpm.
Paremmaksi tuota nyt en saa joten pitää kai tolla mennä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa