Transporter T5 kytkin (Race?)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 11.7.2008 17:56
Transporter T5 kytkin (Race?)
Vähä jänskättää.. :-/ kun en oo ennen tänne kirjotellu..
Tuota, tarttis saaha T5:een uus kytkin. Vanha pitää jonkin sorttisa "roklotesta", kuuluu erittäin selvästi paikallaan tyhjäkäynnillä. Kuulostaa, kuin kyseessä olsi siirtohaarukka, mutta mene ja tierä.. Nii elikkä oon kattellu netin ylösalas ja väärinpäin, enkä oikein tahdo löytääkseni Sportteriin sopivaa ns. Race- kytkintä ja muita siihen kuuluvia osia. Kun nyt kerran kytkimen vaihdatan, niin ajattelin asennuttaa alkuperäistä kestävämmät osat, niinkun lastu tai jtn. virityksen toivossa.. Nii että auttakkee! :) Kone o AXB 1,9 Tdi 77kW
ÖÖÖÖrumi ei löytäny liioin moista.. Joku keleen välivaihemalli tämäki..
Tuota, tarttis saaha T5:een uus kytkin. Vanha pitää jonkin sorttisa "roklotesta", kuuluu erittäin selvästi paikallaan tyhjäkäynnillä. Kuulostaa, kuin kyseessä olsi siirtohaarukka, mutta mene ja tierä.. Nii elikkä oon kattellu netin ylösalas ja väärinpäin, enkä oikein tahdo löytääkseni Sportteriin sopivaa ns. Race- kytkintä ja muita siihen kuuluvia osia. Kun nyt kerran kytkimen vaihdatan, niin ajattelin asennuttaa alkuperäistä kestävämmät osat, niinkun lastu tai jtn. virityksen toivossa.. Nii että auttakkee! :) Kone o AXB 1,9 Tdi 77kW
ÖÖÖÖrumi ei löytäny liioin moista.. Joku keleen välivaihemalli tämäki..
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 11.7.2008 17:56
Niin. Kävin paikallisen Varaosakeskuksen (AD) tiskillä Seinäjoella, sanoivatten, että -03 Transporteriin ON valmis paketti Sachsilla, kuulemma 5 milliä alkuperäistä isompi, kestävempi. Alkup. 215, Sastavan 220mm (jos ny kaikki meni korvista sisälle). Mutta asetelma+kytkin+laakeri on tuloillaa..
Mutta. Mutta mutta. Vauhtipyörä vaihtoon?? Kaksoismassap****sellanen, näemmä.. Vaihtoon??
Mutta. Mutta mutta. Vauhtipyörä vaihtoon?? Kaksoismassap****sellanen, näemmä.. Vaihtoon??
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 11.9.2007 22:06
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 11.7.2008 17:56
Pirun vaikea tapaus tämä Sporterin kytkin.. ei se ollukkaan T5:een sopiva kytkin se Saschilainen, ku olisko ollu -03 Passattiin, se semmonen normaalia kestävempi, sisältää levyn ja asetelman (korvat hörölle he joilla on Pasuuna ;) Transporter T5 on 228 millinen levy ja asetelma (selvisi sekä vagcat.comin sivuilta että Marmoritiskiltä). Mutta, asiaa aikani selviteltyäni, löytyi AD Varaosakeskuksen koneilta mahd. kestävemmät osat (230mm), koskapa vertailunumerot ovat samat alkuperäisen kans, jonka sain Seinäjoen Käyttöautolta. Asian tutkinta jatkuu..
Mutta vauhtipyörään EI ole löytynyt ratkaisua. Kun ei ole, niin ei ole.. Kyselin jopa Saschin porukalta suoraan Saksasta, sanoivat että he voivat kytkimen päällystää uudella materiiaalilla joka kestää alkuperäistä 15-20% paremmin (ja hintaa reilut 500e.. eh..) Mutta vauhtipyörästä ei ollut mitään puhetta.. Ei ainakaan vielä ole kuulunut (ja Suomi24 bukittaa sopivasti)
Käyttöauton varaosaheppu oli niin hövelillä päällä, että antoi T5 kampuran päähän sopivan VAG-auton kiinteän vauhtiksen tiedot. Se ollappi Passat vuosmallia-99. Omanlaisella, paremmalla kytkimellä se vois mennä paikalleen, mutta varma ei voi olla, kuvan perusteella niitten rakenteissa on aikapaljon eroa..
Toinen konsti (mielestäni) olisi ottaa alkuperäinen kainaloon, ja käydä hitsauttamassa alkuperäinen umpijöötiksi, mikä tietysti vaatii alan heppuja ja varmaanki on kallista.
Kolmas konsti on.. UNOHTAA KOKO JUTTU.. :D
Jos jotakuta kiinnostaa, voin laittaa T5 kytkimen alkuperäisten varaosien varaosanumerot tänne (ja muutakin infoa)
Mutta vauhtipyörään EI ole löytynyt ratkaisua. Kun ei ole, niin ei ole.. Kyselin jopa Saschin porukalta suoraan Saksasta, sanoivat että he voivat kytkimen päällystää uudella materiiaalilla joka kestää alkuperäistä 15-20% paremmin (ja hintaa reilut 500e.. eh..) Mutta vauhtipyörästä ei ollut mitään puhetta.. Ei ainakaan vielä ole kuulunut (ja Suomi24 bukittaa sopivasti)
Käyttöauton varaosaheppu oli niin hövelillä päällä, että antoi T5 kampuran päähän sopivan VAG-auton kiinteän vauhtiksen tiedot. Se ollappi Passat vuosmallia-99. Omanlaisella, paremmalla kytkimellä se vois mennä paikalleen, mutta varma ei voi olla, kuvan perusteella niitten rakenteissa on aikapaljon eroa..
Toinen konsti (mielestäni) olisi ottaa alkuperäinen kainaloon, ja käydä hitsauttamassa alkuperäinen umpijöötiksi, mikä tietysti vaatii alan heppuja ja varmaanki on kallista.
Kolmas konsti on.. UNOHTAA KOKO JUTTU.. :D
Jos jotakuta kiinnostaa, voin laittaa T5 kytkimen alkuperäisten varaosien varaosanumerot tänne (ja muutakin infoa)
portterin kytkin
moro itse olen tässä kuumeisesti miettinyt ja etsinyt mistä saisi tuohon 131 heppaseen vahvemman kykän. kukaan ei vissii viel tiiä mistä moisen sais..
Kytkimiähä saa kyllä sachsilta. http://www.sachsperformance.com/EU/sach ... /index.htm
t5 kytkin
onko kellään tietoo käykö tuon 174 heppasen vauhtipyörä 134 heppasee.. ei kuulemma oo sama eri varaosa numerot. sachs kytkin kestää 480 nm ja kuulemma ton 174 heppasen kykä ja vauhtipyörä kuulemma kestää yli 500nm mut en sit tiiä ku maahantuoja eikä jalkimarkkinointi liike kerro.
Mulla on työnalla 2005 T5 63kW tuhnun vauhtipyörä projekti myös. Välillä tärisee niin pirusti ja väpättää!
Olen miettinyt kysyä Tammerdieselistä josko heillä olisi kiinnostusta hitsata kaksoismassapa....ka yheksi kimpaleeksi ja tasapainottaa se.
Mutta jos jostain muusta vehkeestä kävisi suoraan joku kiinteä vauhtis, niin olishan se mukavempaa niin.
...niin että käykö jostain ?
Olen miettinyt kysyä Tammerdieselistä josko heillä olisi kiinnostusta hitsata kaksoismassapa....ka yheksi kimpaleeksi ja tasapainottaa se.
Mutta jos jostain muusta vehkeestä kävisi suoraan joku kiinteä vauhtis, niin olishan se mukavempaa niin.
...niin että käykö jostain ?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 52 vierailijaa