Audi a4-98, HC-arvo yli 2500...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

Audi a4-98, HC-arvo yli 2500...

ViestiKirjoittaja cool blue » 2.6.2009 21:48

Heipä.
Tuli käytettyä katsastuksessa Audi A4:sta, 1.6 bensakoneella vm.-98

Ihmetystä herätti päästöjen liian korkea HC-arvo joka oli yli 2500, kun sallittu olisi ollut 100.
Muut arvot olivat alle rajojen.
Kone kyllä käy pikkasen epätasaiseen joten epäilys oli että kaikki sylinterit eivät ole mukana. Vika paikantui sylinteriin numero 2. Tuon tulpanjohdon pois ottaminen ei vaikuttanut käyntiin mitään, muiden pois ottamisella oli vaikutusta.
Mitä on tehty :

Kokeilin viereisen sylinterin tulppaa--ei muutosta.
Kokeilin viereisen sylinterin sytytysjohtoa---ei vaikutusta.
Mittasin että sama jännite tulee suihkutussuuttimelle kuin muillekin.

Eli pimeänä on. Mites nyt sitten eteenpäin, kertooko puristuspaineiden mittaus tai ohivuotomittaus jotain esim venttiiliviasta ?Jakopään remmi vaihdettu ja se jäi hampaan verran pieleen. Se on aina joko edellä tai jäljessä 1-pykälän. Voiko tuo vaikuttaa ?
Voiko viallinen nostin tehdä tuota, voiko sen vaihtaa kantta irroittamatta ?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.6.2009 22:09

Itse aloittaisin tutkimalla tuleeko kipinä.

timetuned
-
Viestit: 256
Liittynyt: 20.7.2008 15:40

ViestiKirjoittaja timetuned » 3.6.2009 8:11

puristukset kannattaa mitata,jos suuria eroja niin paineet hukkuu jonnekkin.ohivuoto mittauksella saa sitten tarkennettua että vuotaako venttiilit..Palamattomiahan nuo on eli yks pytty ei polta jostain syystä kunnolla.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 3.6.2009 13:05

Juu, kipinää kyllä tulee.
Eli jos mittaa puristukset ja ohivuodon niin se kertoo varmasti onko vika koneen sisuksissa ja lopullinen vika selviää kun irroittaa kannen?Kyseessä on siis tuollainen nokkaan osumaa saanut auto, jossa mm.nokka-akselin hihnapyörä ottanut osumaa...

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 12.9.2009 22:52

Laitetaas ratkaisu tähän eli venttiilivikahan siellä oli, kansiremontilla selvisi :-)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.9.2009 23:06

Palanut venttiili jonka takia vuoto?

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 28.10.2009 18:05

Ei kun jako oli hypännyt ja mäntä ottanut venttiiliin kiinni.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa