Golf GTI 2.0 8V 1992.
Tuli hankittua tytölle kyseinen ajopeli pari viikkoa sitten. Ajetuista kilometreistä ei tietoa.
Moottorissa käyntihäiriöö. Tyhjäkäynti soutaa ajoittain. Moottorilla jarruttaessa kun vähän kaasuttaa niin nykii. Liikkeelle lähdettäessä ajoittain moottori puutuu, mutta ei sammu.
Huoltoa on tehty : Kaikki suodattimet, tulpat, jakajan kansi ja pyöriä, tulpanjohtosarja, termostaatti, lämpöanturi.
Ilmavuotoja imupuolelta en ole löytänyt. Mutta kaikki mahdollista.
Olisiko jotain mitä tarkastaa, puhdistaa, säätää, hioa, viilata, rimmata, kääntää, vääntää?
Mikähän on sytytysennakko? Sen vois tarkastaa. Missä ajoitusmerkki?
Nokkeremmi vielä pitäisi vaihtaa. Mistähän löytyy sen ajoitusmerkit?
Kiitos jos tietoa löytyy.
Golf GTI 2.0 8V 1992 Tietämystä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 3.9.2009 11:49
Noniin. Vika ehkä selvinnyt. Ilmamääräanturi eli MAF. Taitaa olla sama juttu.
Suihkuttelin sähkölaitteiden puhdistusainetta kahtena päivänä. Katsotaan jos toinenkerta toden sanoo.
Jos tälläisen joutuu uuden hankkimaan onko niissä eroja? Marmoritiskillä taitaa olla arvokkaampi. Nykyinen Bosch 0 280 202130 toinen rivi ja VW merkki 037906301C.
Vielä askarruttaa muutama asia:
Pakosarjasta lähtee putki joka on tuettuna imusarjaan ja sitten teeseitsemies tulpannut. Mikä ja minne pitäis mennä?
Jarrutehostajan alipaineletkussa on tehostajalta päin keltainen haarakappale joka muuttuu mustan väriseksi. Keltaisessa osassa on tulpattu noin 20mm haara. Mustassa osassa on tulpattu kaksi nion 6mm haaraa. Mitä nämä lie?
Virranjakajan takana on iso pyöreä sähköliitin. Tästä lähtee johto jossa kolmenapanen liitin. Minne tämä vai onko ylimääränen?
Kaasuläpän johdosta haarottuu 4 napainen liitin jossa 3 johtoa. Irrallaan tämäkin. Molemmat johdot on alkuperäisessä johtosarjassa.
Vanteiden pulttijako on 100x5. Onko jossain muussa merkissä samaa jakoa? Helpottaa uusien vanteiden haeskelussa.
Kiitos tietämyksestä asioihin, jos löytyy.
Suihkuttelin sähkölaitteiden puhdistusainetta kahtena päivänä. Katsotaan jos toinenkerta toden sanoo.
Jos tälläisen joutuu uuden hankkimaan onko niissä eroja? Marmoritiskillä taitaa olla arvokkaampi. Nykyinen Bosch 0 280 202130 toinen rivi ja VW merkki 037906301C.
Vielä askarruttaa muutama asia:
Pakosarjasta lähtee putki joka on tuettuna imusarjaan ja sitten teeseitsemies tulpannut. Mikä ja minne pitäis mennä?
Jarrutehostajan alipaineletkussa on tehostajalta päin keltainen haarakappale joka muuttuu mustan väriseksi. Keltaisessa osassa on tulpattu noin 20mm haara. Mustassa osassa on tulpattu kaksi nion 6mm haaraa. Mitä nämä lie?
Virranjakajan takana on iso pyöreä sähköliitin. Tästä lähtee johto jossa kolmenapanen liitin. Minne tämä vai onko ylimääränen?
Kaasuläpän johdosta haarottuu 4 napainen liitin jossa 3 johtoa. Irrallaan tämäkin. Molemmat johdot on alkuperäisessä johtosarjassa.
Vanteiden pulttijako on 100x5. Onko jossain muussa merkissä samaa jakoa? Helpottaa uusien vanteiden haeskelussa.
Kiitos tietämyksestä asioihin, jos löytyy.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mä ajattelin heti, että pakosarjalta lähtevällä putkella tarkoitetaan imuilman esilämmitystuubia. Lienee jompikumpi kuitenkin.
Noista johdotuksista en osaa nyt kylmiltään sanoa mikä kuuluu mihinkin vai kuuluuko minnekään. Pitäisi kurkata oman konepellin alle... ja luultavasti saakin kurkkia oikein huolella kun ilmeisesti vaihdelaatikko on kovaa vauhtia porsimassa.
Noista johdotuksista en osaa nyt kylmiltään sanoa mikä kuuluu mihinkin vai kuuluuko minnekään. Pitäisi kurkata oman konepellin alle... ja luultavasti saakin kurkkia oikein huolella kun ilmeisesti vaihdelaatikko on kovaa vauhtia porsimassa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
^ Ei aina, tosin III palleroista en tiedä onko niissä enää tuota putkea missään. II:ssa sen sijaan tuommoisia on ja omastakin löytyy; siis pakosarjan päältä lähtee haitariputki ilmanputsarin kotelolle, jonka kyljessä siis oma makaaninen termari, mikä taas säätelee sitten tuota kylmän / kuuman ottoilman suhdetta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 7 vierailijaa