Golf GTI 2.0 8V 1992 Tietämystä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Paavo Pesusieni
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.9.2009 11:49

Golf GTI 2.0 8V 1992 Tietämystä

ViestiKirjoittaja Paavo Pesusieni » 3.9.2009 15:19

Golf GTI 2.0 8V 1992.

Tuli hankittua tytölle kyseinen ajopeli pari viikkoa sitten. Ajetuista kilometreistä ei tietoa.

Moottorissa käyntihäiriöö. Tyhjäkäynti soutaa ajoittain. Moottorilla jarruttaessa kun vähän kaasuttaa niin nykii. Liikkeelle lähdettäessä ajoittain moottori puutuu, mutta ei sammu.

Huoltoa on tehty : Kaikki suodattimet, tulpat, jakajan kansi ja pyöriä, tulpanjohtosarja, termostaatti, lämpöanturi.
Ilmavuotoja imupuolelta en ole löytänyt. Mutta kaikki mahdollista.

Olisiko jotain mitä tarkastaa, puhdistaa, säätää, hioa, viilata, rimmata, kääntää, vääntää?
Mikähän on sytytysennakko? Sen vois tarkastaa. Missä ajoitusmerkki?
Nokkeremmi vielä pitäisi vaihtaa. Mistähän löytyy sen ajoitusmerkit?

Kiitos jos tietoa löytyy.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 3.9.2009 23:01

Sytytysennakkoa tuosta ei pysty vaihtamaan kun säätää sitä itsekseen.

Mutta jakopään merkit toki kannattaa tarkastaa. Ja vauhtipyörän merkki siitä vaihteiston päällä olevan muoviläpän kautta.

Ilmamäärämittari on toki varteenotettava vaihtoehto tuon elvytyslistan jälkeen, sekä sytytyspuola.

Paavo Pesusieni
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.9.2009 11:49

ViestiKirjoittaja Paavo Pesusieni » 8.9.2009 21:03

Noniin. Vika ehkä selvinnyt. Ilmamääräanturi eli MAF. Taitaa olla sama juttu.
Suihkuttelin sähkölaitteiden puhdistusainetta kahtena päivänä. Katsotaan jos toinenkerta toden sanoo.

Jos tälläisen joutuu uuden hankkimaan onko niissä eroja? Marmoritiskillä taitaa olla arvokkaampi. Nykyinen Bosch 0 280 202130 toinen rivi ja VW merkki 037906301C.

Vielä askarruttaa muutama asia:

Pakosarjasta lähtee putki joka on tuettuna imusarjaan ja sitten teeseitsemies tulpannut. Mikä ja minne pitäis mennä?
Jarrutehostajan alipaineletkussa on tehostajalta päin keltainen haarakappale joka muuttuu mustan väriseksi. Keltaisessa osassa on tulpattu noin 20mm haara. Mustassa osassa on tulpattu kaksi nion 6mm haaraa. Mitä nämä lie?
Virranjakajan takana on iso pyöreä sähköliitin. Tästä lähtee johto jossa kolmenapanen liitin. Minne tämä vai onko ylimääränen?
Kaasuläpän johdosta haarottuu 4 napainen liitin jossa 3 johtoa. Irrallaan tämäkin. Molemmat johdot on alkuperäisessä johtosarjassa.

Vanteiden pulttijako on 100x5. Onko jossain muussa merkissä samaa jakoa? Helpottaa uusien vanteiden haeskelussa.

Kiitos tietämyksestä asioihin, jos löytyy.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.9.2009 21:06

Pakosarjasta lähtee putki joka on tuettuna imusarjaan ja sitten teeseitsemies tulpannut. Mikä ja minne pitäis mennä?
Tuommoisia on jossain malleissa nähty käytettävän johonkin huollon päästömittaukseen.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 11.9.2009 11:09

Mä ajattelin heti, että pakosarjalta lähtevällä putkella tarkoitetaan imuilman esilämmitystuubia. Lienee jompikumpi kuitenkin.

Noista johdotuksista en osaa nyt kylmiltään sanoa mikä kuuluu mihinkin vai kuuluuko minnekään. Pitäisi kurkata oman konepellin alle... ja luultavasti saakin kurkkia oikein huolella kun ilmeisesti vaihdelaatikko on kovaa vauhtia porsimassa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 12.9.2009 0:08

^^ Omassa II 16v:ssä (PL) oli just tuo mittausputki sarjassa. Ihan hyvä sinällään, eli sai päästöt mitattua paikasta, jossa pakoputken vuodot ym. ei vaikuta mittaustulokseen.

Mitä noihin sähköjohtoihin tulee, kuvat niistä vois olla kova sana?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.9.2009 0:15

Mä ajattelin heti, että pakosarjalta lähtevällä putkella tarkoitetaan imuilman esilämmitystuubia. Lienee jompikumpi kuitenkin.
Eikö imuilma lämmitetä aina sähköllä?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 12.9.2009 0:24

^ Ei aina, tosin III palleroista en tiedä onko niissä enää tuota putkea missään. II:ssa sen sijaan tuommoisia on ja omastakin löytyy; siis pakosarjan päältä lähtee haitariputki ilmanputsarin kotelolle, jonka kyljessä siis oma makaaninen termari, mikä taas säätelee sitten tuota kylmän / kuuman ottoilman suhdetta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.9.2009 0:37

Niimpäs taitaa ollakin. Nyt kun muistelen niin omassakin olisi tuollaiseen mahdollisuus, mutta italialaisen pakosarjan myötä poistettu käytöstä.

Muistelin vaan että korjausmanuaali olisi aina näyttänyt sellaisia kynätelineen näköisiä siilejä imusarjassa...

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 12.9.2009 3:45

Joo, mutta se piikkisiili lämmittää imuilmaa jo ennenkuin pakosarja hönkii ensimmäisiä lämpimiä tuulahduksiaan :P

Ja kyllä mun mielestä omassa -94 2.0 8veessä on tuo samainen pahvihaitariputki pakosarjan päältä imupuolelle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa