1,9TDI ATD kone nykii (polttoaineensyöttyövika?)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jarppis
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.9.2009 8:21

1,9TDI ATD kone nykii (polttoaineensyöttyövika?)

ViestiKirjoittaja Jarppis » 6.9.2009 20:14

Terve.

Päätin nyt laittaa tämän tännekin jos joku osaisi neuvoa mistä vikaa etsiä.

Lisää ongelmasta tuolla:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/in ... e&id=15174

Kiitos vastauksista.

MT
-
Viestit: 25
Liittynyt: 15.12.2008 19:55

ViestiKirjoittaja MT » 7.9.2009 9:01

vastaako näitä oireita?

tuonne jo vastailinkin joskus aiemmin:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=65 ... 269#656336

E: nyt ajettu 40k tämän jälkeen

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.9.2009 18:20

Kannattaa tosiaan ne vikakoodit lukasta näin aluksi..

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 7.9.2009 20:56

Mulla teki tuollaista niin pumppusuutinten johtosarja meni vaihtoon.

Jarppis
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.9.2009 8:21

ViestiKirjoittaja Jarppis » 7.9.2009 22:01

Kiitti vastauksista.

Taas tuli tutkailtua autoa. Vaihdoimme polttoainesuodattimen ja tukimme EGR:n ei mitään vaikutusta.

Ja asia on juuri niin että kylmänä kone pelittää mutta kun lämpiää niin vika esiintyy.

Eli kyllä se nyt vaan niin on että vika on mitä luultavimmin juuri johtosarjassa sillä teidän oireet käyvät tähänkin ATD mottiin ihan yksiin.

Sitten itse asiaan. Mistä noita johtosarjoja saa? löytyykö ihan peruskorjaamoilta vai pelkästään marmoritiskiltä? Miten hankala on itse vaihtaa vai pystyykö edes?

Ja mikä se johtosarja on käytännössä? Onko se kannen alla olevat piuhat (ei ole kantta tullut avattua) vai se mikä siitä koneen kyljestä liittimeltä lähtee? vai käsittääkö johtosarja sekä koneen ulkopuoliset ja sisäpuoliset johdot liittimineen?

Onko kellään heittää kuvaa johtosarjasta? Miten pitkä se on ja minne johdot kulkevat moottorin kyljestä. Katselin että akun alle suurinpiirtein mutta tarkemmin ei näe ilman että ottaa akun tai ilmanputsarin kotelon pois tieltä.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 7.9.2009 22:41

Pari johtosarjaa tullu korjattua puristamalla vain pumppusuuttimiin tulevia liittimiä uusiksi ja ovat toimineet sen jälkeen moitteettomasti. Venttiilikoppa pois niin johtosarjaan pääsee käsiksi.

Jarppis
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.9.2009 8:21

ViestiKirjoittaja Jarppis » 7.9.2009 22:53

Tuolta jostain luin että kun jollain oli vaihdettu johtosarja niin venttiilikoppaan piti ostaa samalla uusi kansi kun ei pelkkää tiivistettä saanut. Meneekö se tiiviste heti piloille jos sen avaa?

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 8.9.2009 17:21

Kumitiivisteen voi kiriä uusiksi - korkkitiiviste olisi hyvä vaihtaa... ja korkkitiivisteet tais jäädä 90-luvun alkuunta volkkarilla.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 8.9.2009 18:59

Itse ainakin hävittänyt muutamat nykimisongelmat myös kiristämällä niitä pumppusuuttimen johtosarjan liittimiä.

Jarppis
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.9.2009 8:21

ViestiKirjoittaja Jarppis » 9.9.2009 7:23

Käyn tänään hakemassa tuon johtosarjan ja illalla pitäisi se asentaa. Onko siis kyseessä vain se pätkä mikä kulkee venttiilikopan alla? Miten vaikea asentaa ja tarvitseeko mitään erityistyökaluja?

Jarppis
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.9.2009 8:21

ViestiKirjoittaja Jarppis » 11.9.2009 8:10

Vika korjattu. Tuli vaihdettua se pumppusuuttimien johtosarja. Jotain häikkää siinä ilmeisesti oli sillä ainakin vielä auto toimii kuten pitää (koputtaa puuta).

Suuret kiitokset kaikille auttaneille.

Make.K
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 11.9.2009 12:25

Oliko työläs?

ViestiKirjoittaja Make.K » 11.9.2009 12:29

Mulla olisi sama homma edessä. Oliko hankala homma toi venttiilikopan irrottaminen?

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 11.9.2009 17:41

Itse en ole tohtinut uusia, kun kiristämällä taitaa saada saman vaikutuksen. Onko se uusi johtosarja erilainen kuin vanha?

Meinaa, että onko niihin tehty parannuksia?

Jarppis
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.9.2009 8:21

ViestiKirjoittaja Jarppis » 12.9.2009 9:31

Uusi johtosarja näytti samanlaiselta kuin vanhakin, ainakin nopealla vilkaisulla.

Venttiilikoppa on suht helppo avata. Ei tarvi montaa osaa irrotella autosta. Yksi pultti on vain hankalassa paikassa ja hieman vaikea avata (kannen pultti joka sijaitsee EGR:n alla). Koppa nousee irti hieman nihkeästi kun on vähän ahdas paikka. Tiiviste on kumia eikä sitä tarvitse uusia.

Uusi johtosarja muuten maksoi vajaa 95e Laakkosella.

juha212
-
Viestit: 19
Liittynyt: 28.1.2008 10:31

ViestiKirjoittaja juha212 » 20.11.2009 14:39

Tuli haeskenteltua täältä haulla että mikä vika golffiin (1.9 atd) ois mahdollisesti iskenyt kun rupes nykimään ja löyty tälläinen keskustelu jossa on ollut samanlaista vaivaa.

Tuli käyteetyä käytettyä auto vikakoodien luvussa ja seuraavaa pukkas:

469a sylinterin venttiili 1, vikaa virtapiirissä
412d palamiskatkoksia tunnistetu sylinterissä 1

Ja kuulemma johtuu juuri noista pumppusuuttimien johtojen löystymisestä.
Vikaan auttaa juurikin tuo kiristäminen tai johtosarjan vaihto.

Onko jollain mahdllisesti ongelma jatkunut näitten korjausten jälkeen.
Vai selviäisikö näinkin "halvalla"?

MT
-
Viestit: 25
Liittynyt: 15.12.2008 19:55

ViestiKirjoittaja MT » 23.11.2009 11:50

Itsellä ainakin korjaantui tuolla, nyt reilu neljäkymppiä tuon jälkeen. Seuraava vika tuli pari viikkoa sitten, joka paikantui siirtopumppuun, mutta nuo nyt eivät tietenkään ole riippuvaisia toisistaan millään tavalla... Autolla rullattu 278 tuhatta.

juha212
-
Viestit: 19
Liittynyt: 28.1.2008 10:31

ViestiKirjoittaja juha212 » 23.11.2009 12:19

Eipä tuo mitään siirtopumppu meni tuossa 200tkm kohdalla jo:) nyt 230tkm tuo johtosarja. Eli vuoden välei näköjään jotain pikku vikaa ilmaantuu..

riisseli
-
Viestit: 64
Liittynyt: 14.11.2003 15:41

ViestiKirjoittaja riisseli » 19.8.2010 20:42

Lainataas viestii melken vuoden takaa (mutta kun pyydetään käyttää hakuu)

Mites tuon siirtopumpun voi todeta toimivaksi tai ei toimivaksi?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa