Tehoton laiska savuttava AAZ

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

Tehoton laiska savuttava AAZ

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 5.9.2009 20:23

Elikkäs jakopää oli hypänny yhen yli kun oli ollu löysällä hihna, merkit laitettu kohdilleen, vaihdettu kampiakselinpyörä + kunkkupultti. Nyt kiihdyttäessä kiihtyy huonosti ja tulee aika paljon mustaa savua. Syöttöjä on kokeiltu säätää ja tällä hetkellä niin pienellä että kaasuun vastaa vasta polkimen puolessa välin ja silti savuttaa.. Ahdot vaikuttais nousevan aika hitaasti. Ei oo vuotoja missään. Missähän voisi olla vika, mitä asialle vois tehdä? Ois kiirus katsastamaan.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 5.9.2009 20:47

Onkohan ajoitukset kohdillaa?

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 5.9.2009 20:56

Niin siis merkit on kohdillaan = ajoitukset on kohdillaan. En tiiä oisko sit ruiskutusennakko pielessä? Jossain oli jotain juttua et sen vois ilman sitä mittakelloakin itse säätää mut onko vika siinä vai jossain muualla.

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 5.9.2009 22:03

Vaikka merkit on kohdillaan niin ajoitus ei välttämättä ole. Saa tuon syöttöpumpun korvakuulollakin kohtuu kohdilleen säädettyä. Suosittelen kuitenkin mittakelloa tai tarkkaa työntömittaa ajoitukseen.

Onko varma että ei tullut venttiileihin jotain vauriota kun oli jako pielessä? Hampaan pielessä niin ei vielä ota männät venttiileihin, mutta jos enemmän oli niin menee ainakin venttiileitä vaihtoon.
Viimeksi muokannut Madbull, 8.9.2009 7:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 5.9.2009 23:02

2x AAZ Venton jakopää Volkkarihuollon tekemänä tänä keväänä. Tulos: Molemmissa ennakot 0,6 , koska eivät kellota pumppua ja "merkit yms. olivat huollon mukaan kohdillaan". Kummasti vaikuttaa vähänkään säädetympään koneeseen.. ;)

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 6.9.2009 1:21

Mahtaisko olla niin että jakohihna oli hampaan pielessä ollessaan oikeassa kohdassa koska edellinen omistaja oli säätänyt jotain?

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 6.9.2009 8:26

En tiiä onko venttiileihin tullu vaurioita, kyllähän se naputtaa tyhjäkäynnillä, mut ku laittaa kierrosta niin sitten ei.. ja paikallaan kiertää hyvin muttei ajaess..

"Mahtaisko olla niin että jakohihna oli hampaan pielessä ollessaan oikeassa kohdassa koska edellinen omistaja oli säätänyt jotain?" -Tuota en oikein ymmärtäny mut että ois ollu merkit oikeessa kun sanoin et oli hypänny yli? Kyllä se auto muuttu erilaiseks kun hyppäs yli. en tiiä?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 6.9.2009 9:11

mistäs nuo merkit nyt oikein on katsottu?

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 6.9.2009 12:17

Vauhtipyörästä merkki siihen reiän keskelle, nokkaakselin päästä ura tasalleen ja pumpunratas merkit lukittamalla. Tuossa aamulla kun kokeilin autoa niin kiihty paljon paremmin mutta kaasupohjassa peilistä ei oikein nähny muuta kuin mustaa savua. Syöttöä vähän pienensin niin kiihtyvyys taas huononi mut savutus oli hieman pienempi. Eikö se normaalisti pitäis vastata kaasuun kun vähän poljinta polkee? Kun tällä hetkellä saa painaa suunnilleen puoleen väliin ennenku vastaa kaasuun.

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 6.9.2009 14:41

Uusi vika: Lähdin koeajolle, kuulu ääni kuin ois joku letku poksahtanu liitoksistaan, turbo rupes vinkumaan kovaäänisesti, ahtomittari ei näytä lukemia, kaikki näyttää olevan kunnossa päällissin puolin, kaikki letkut ok, mitään vuotoja ei näy, mikähän vi**u nyt on?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.9.2009 16:26

kurkkaa ilmansuodattimen kunto.. itsellä savutti pirusti ku oli päässy vähän turhan tukkoon. siis itsellä on kartio ja pesin sen niin heti muuttu kulkupuoli ja savutus väheni

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 6.9.2009 16:29

2 erilaista kartiosuodatinta ja vakio suodatin on kokeiltu. Toivottavasti tuo turbo ei menny entiseks..

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 7.9.2009 15:06

Tähänkö ne vinkit loppu?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 7.9.2009 15:46

Itsellä oli aaz virittelyn aikaan ihmepuutumisien syy se, että kiihyttäessä veti turpon imuputken lyttyyn. Sehän kun on sellasta pehmeetä kumiamitälie. Huomasi vasta kun peltiauki vivusta kaasutteli äärikierroksilla.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 7.9.2009 16:40

oisko ahtomittarin letku irti?

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 7.9.2009 17:38

Ei ime ahtoletkua lyttyy, ei ole ahtomittarin letku irti. Eli viimeks kun ajoin niin kiihty hyvin, paikallaan kaasua polkiessa ei pahasti savuttanu mutta ajossa savutti täyskaasulla paljon. Ja samalla kerralla lähdin kiihdyttämään niin kuulu sellainen ääni kun ois ahtoletku irronnu niinkuin on ennen käyny mut nyt ei käyny niin ja nyt turbo pitää ihmeellistä kovaa vinkumis ääntä kun polkee kaasua, tyhjäkäynnillä kuuluu myös. Löytyykö apua?

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 7.9.2009 18:19

Ettei vain akseli katkennu turbosta.

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 7.9.2009 18:20

mikä akseli? ainakin kun katsoin siitä päästä mihin tulee ilmanottoletku niin siivet pyöri.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 8.9.2009 7:05

Tuntuuko turbon akselissa millaista välystä?

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 8.9.2009 9:07

no ei pahemmin

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 10.9.2009 16:58

tommosen topicin löysin: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=72379 ja vaikuttaa samalla tavalla et hukkaportin tankoa laittaa kiinni niin ääni häviää. Mutta ahtoja ei nosta yhtään.

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 10.9.2009 19:33

Joo se on turbo entinen prkl! Eikös tähän vehkeeseen turbo ole joku KKK 03 vai mikä rusina lie? Ei varmaan saa muuta turboa kun alkuperäisen käymään?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.9.2009 23:44

veikkaisin että k14 mandariini sieltä löytyy.. voin olla kyllä väärässä.

mut esim 1.6td:n k24 pitäis oman käsityksen mukaan mennä pakosarjoineen paikalleen. ainaskin itsellä oli aazissa kyseinen fööni paikallaan.

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 11.9.2009 8:34

Tarviiko mitään muuttaa jos sellaisen k24 laittais tilalle? Huomaiskohan ne katsastuksessa jos on turbo vaihdettu? :D

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 11.9.2009 12:27

Öljynkierto saattaa mennä modaukseen. Ainakin paluun osalta. Dp:n laippa on ihan erilainen, sekä meneeköhän ahtoletkussakin säätämiseksi. Helppoja ovat kylläkin tehdä uusiksi. Ja k03:siakin on aaz:ssa ollut.

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 11.9.2009 19:54

K03 oli.. db laippa oli 4pultille ja K24 pitäs 3pultille? Oiskohan ollu sit vika siihen savutukseen ja laiskotteluun et turbo oli menossa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa