
1.8T Ahtopaineen säädin
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T Ahtopaineen säädin
Tuli ostettua hariselta tuollainen ahtopaineen säädin. Hiukan on aiheittanut päänvaivaa sen asennus, joten parempi kysyä ennen kuin rikkoo mitää. Ilmeisesti N75 jää ilman letkuja, mutta pysyy kuitenki paikoillaan ja liitin tulee vain kiinni? Ohessa kuva miten ajattelin että nuo letkut laitettaisiin tuohon säätimeen. Sininen viiva kuvaa miten ilma noissa liikkuu.


Ahtopaineet pitäisi olla 1.1bar. Täyskiihdytyksessä ahdot kohoaa noin 1.4bar, 2 vaihteella ahdot myös tuolla 1.4 nurkissa, mutta voi jäädä hiukan seilaamaan 1.0-1.4, kolmosvaihteelle siirryttäessä ahdot 0.8, eivätkä aina nouse tuonne 1.1 bar, sama myös 4 ja 5 vaihteilla. Erittäin epäselvästi selitetty, mutta vaikee sitä on kuvailla. Elikkä ahdot eivät todellakaan pysy tuolla halutussa 1.1!
Nykyinen kokoonpano:
Turbo: Garret GT3071R + valettu pakosarja
Suuttimet: Siemens Deka 630ml
Ohjelma: Harisella säädetty
Välijäähdytin: Harisen räätälöimä keulakuuleri 450x300x76 + ahtoputkisto
Ilmansuodatin + intake: 3" BMC CDA
Kytkin: Sachs kestävyys 400nm, kevennetty vauhtipyörä
ByPass: Forge
Putkisto: Teetetty 3" downpipe
Catback: teetetty R32-style
MAF: 3" runko
Tehot: 252kw@6650rpm & 387nm@5750rpm 1.1bar
Ja näiden lisäksi bensapumppu vaihdettu tehoille sopivampaan malliin
Ei ole siis vakio! Nyt kun tuossa kattelin hiukan letkuja, availin jne ja laitoin takasin niin ahtaa minkä kerkiää. Tuntuu että olisi n75 asennettu väärin, mutta ei kyllä ole. Ahtaa siis niinkuin olisi kellon letku tukittu.
EDIT: N75 on hankinnassa, olisi vaan hyvä jos saisi jostain lainaan toimivan, tietäisi onko vikaa siellä. Vikakoodeja menossa lukemaan ens viikolla.
Turbo: Garret GT3071R + valettu pakosarja
Suuttimet: Siemens Deka 630ml
Ohjelma: Harisella säädetty
Välijäähdytin: Harisen räätälöimä keulakuuleri 450x300x76 + ahtoputkisto
Ilmansuodatin + intake: 3" BMC CDA
Kytkin: Sachs kestävyys 400nm, kevennetty vauhtipyörä
ByPass: Forge
Putkisto: Teetetty 3" downpipe
Catback: teetetty R32-style
MAF: 3" runko
Tehot: 252kw@6650rpm & 387nm@5750rpm 1.1bar
Ja näiden lisäksi bensapumppu vaihdettu tehoille sopivampaan malliin
Ei ole siis vakio! Nyt kun tuossa kattelin hiukan letkuja, availin jne ja laitoin takasin niin ahtaa minkä kerkiää. Tuntuu että olisi n75 asennettu väärin, mutta ei kyllä ole. Ahtaa siis niinkuin olisi kellon letku tukittu.
EDIT: N75 on hankinnassa, olisi vaan hyvä jos saisi jostain lainaan toimivan, tietäisi onko vikaa siellä. Vikakoodeja menossa lukemaan ens viikolla.
Osista ja numeroista päätellen voima tulee mukavalla potkulla yläpäässä:)?
On kuitenkin ilmeisesti säädön jälkeen toiminut ongelmitta tähän asti? Hariseltakin kannattas kysyä, oisko hänellä mutua ongelmasta. Pystykö paineistamaan imuputkiston, jotta mahdolliset ahtovuodot saisi pois suljettua?
N75:selle voi antaa tekohengitystä putsaamalla se jollai cleaner-spraylla. Öljyyntyy ajan saatossa ja rupeaa temppuilemaan.
Jos jostain saat vag-comin käyttöön, voisit loggailla ennakoita ja sen semmosia, tietäs vähän että ecu duunailee ongelma tilanteessa.
Mihis asti vakio maffin singnaali riittää näissä?
On kuitenkin ilmeisesti säädön jälkeen toiminut ongelmitta tähän asti? Hariseltakin kannattas kysyä, oisko hänellä mutua ongelmasta. Pystykö paineistamaan imuputkiston, jotta mahdolliset ahtovuodot saisi pois suljettua?
N75:selle voi antaa tekohengitystä putsaamalla se jollai cleaner-spraylla. Öljyyntyy ajan saatossa ja rupeaa temppuilemaan.
Jos jostain saat vag-comin käyttöön, voisit loggailla ennakoita ja sen semmosia, tietäs vähän että ecu duunailee ongelma tilanteessa.
Mihis asti vakio maffin singnaali riittää näissä?
Juu voimaa alkaa löytyä kunnolla kun kierrokset ovat 5000rpm tuntumassa =)
Maffia "huijataan" tuolla isommalla rungolla, tiedä sitten mihin saakka se riittää.
Muuten toiminut kyllä hyvin, jos ei oteta lukuun tuota ahtojen seilausta. Myös tyhjäkäynti vaeltaa ja meinaa välillä sammua??
Voisi kokeilla tuota n75 putsausta, jos olisi jotain vaikutusta toimintaan.
Tosiaankin vasta ens viikolla tutkitaan autoa vag-comilla.
Eipä löydy testeriä nurkista, eikä osia sen rakentamiseen. Olis melko jees, jos sellainen löytyis jostain satakunnassa niin pääsis testailemaan?
On muuten toi isompi flekti sanonut sopimuksensa irti kun ei ollenkaan, vaikka kävisi lämpimänä?
Eipä ole vielä vastausta tullut tuohon, että meneekö noi ahtopaineen säätimen letkut noin kun laitoin kuvaa?
Ohessa kuva miten letkut menevät n75:lle, ovatko kunnossa?

Maffia "huijataan" tuolla isommalla rungolla, tiedä sitten mihin saakka se riittää.
Muuten toiminut kyllä hyvin, jos ei oteta lukuun tuota ahtojen seilausta. Myös tyhjäkäynti vaeltaa ja meinaa välillä sammua??
Voisi kokeilla tuota n75 putsausta, jos olisi jotain vaikutusta toimintaan.
Tosiaankin vasta ens viikolla tutkitaan autoa vag-comilla.
Eipä löydy testeriä nurkista, eikä osia sen rakentamiseen. Olis melko jees, jos sellainen löytyis jostain satakunnassa niin pääsis testailemaan?
On muuten toi isompi flekti sanonut sopimuksensa irti kun ei ollenkaan, vaikka kävisi lämpimänä?
Eipä ole vielä vastausta tullut tuohon, että meneekö noi ahtopaineen säätimen letkut noin kun laitoin kuvaa?
Ohessa kuva miten letkut menevät n75:lle, ovatko kunnossa?

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa