1.8T Ahtopaineen säädin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

1.8T Ahtopaineen säädin

ViestiKirjoittaja Lamaro » 9.9.2009 23:11

Tuli ostettua hariselta tuollainen ahtopaineen säädin. Hiukan on aiheittanut päänvaivaa sen asennus, joten parempi kysyä ennen kuin rikkoo mitää. Ilmeisesti N75 jää ilman letkuja, mutta pysyy kuitenki paikoillaan ja liitin tulee vain kiinni? Ohessa kuva miten ajattelin että nuo letkut laitettaisiin tuohon säätimeen. Sininen viiva kuvaa miten ilma noissa liikkuu.
Kuva

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 10.9.2009 0:40

Jos ajattelit vakio moottorinohjauksen kanssa tuon laittaa, niin tuloksena ei ole kuin ecun sekoilua ja pahimmassa tapauksessa käkikello kone. Ihan varoituksen sana. Mutta jos kuitenkin laitat niin käytä varoen.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 10.9.2009 2:07

Vakio moottorinohjaus on kyseessä. Ajattelin laittaa koska ahdot eivät oikein pysy kurissa. Konehhan ei siis ole vakio, eikä ole mitään aikomusta tuon kanssa hakea lisätehoa.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 10.9.2009 9:43

Millä tavalla ei pysy kurissa? Saatat tuolla vaan peittää todellisen ongelman.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 10.9.2009 10:39

Ahtopaineet pitäisi olla 1.1bar. Täyskiihdytyksessä ahdot kohoaa noin 1.4bar, 2 vaihteella ahdot myös tuolla 1.4 nurkissa, mutta voi jäädä hiukan seilaamaan 1.0-1.4, kolmosvaihteelle siirryttäessä ahdot 0.8, eivätkä aina nouse tuonne 1.1 bar, sama myös 4 ja 5 vaihteilla. Erittäin epäselvästi selitetty, mutta vaikee sitä on kuvailla. Elikkä ahdot eivät todellakaan pysy tuolla halutussa 1.1!

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 10.9.2009 11:29

Onko pelkkä lastu, vai onko enemmänkin tehty? Custom softa? Oletko uutta N75:sta kokeillut? Vikakoodit?

LEMMY
-
Viestit: 27
Liittynyt: 11.10.2005 9:24

ViestiKirjoittaja LEMMY » 10.9.2009 11:52

Ainakin rajummin lastutetuissa ei tartte kun yhen lähdön, kun ecu pudottaa ahtoja liian imulämmön takia. Se vakio cooleri on vaan niin surkee.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 10.9.2009 11:54

Tekee myös saman nakutuksen takia(ainakin näissä vanhemmissa). Siksi ei kannata painaa villaisella:)

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 10.9.2009 13:00

Nykyinen kokoonpano:
Turbo: Garret GT3071R + valettu pakosarja
Suuttimet: Siemens Deka 630ml
Ohjelma: Harisella säädetty
Välijäähdytin: Harisen räätälöimä keulakuuleri 450x300x76 + ahtoputkisto
Ilmansuodatin + intake: 3" BMC CDA
Kytkin: Sachs kestävyys 400nm, kevennetty vauhtipyörä
ByPass: Forge
Putkisto: Teetetty 3" downpipe
Catback: teetetty R32-style
MAF: 3" runko
Tehot: 252kw@6650rpm & 387nm@5750rpm 1.1bar
Ja näiden lisäksi bensapumppu vaihdettu tehoille sopivampaan malliin

Ei ole siis vakio! Nyt kun tuossa kattelin hiukan letkuja, availin jne ja laitoin takasin niin ahtaa minkä kerkiää. Tuntuu että olisi n75 asennettu väärin, mutta ei kyllä ole. Ahtaa siis niinkuin olisi kellon letku tukittu.

EDIT: N75 on hankinnassa, olisi vaan hyvä jos saisi jostain lainaan toimivan, tietäisi onko vikaa siellä. Vikakoodeja menossa lukemaan ens viikolla.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 10.9.2009 13:48

Osista ja numeroista päätellen voima tulee mukavalla potkulla yläpäässä:)?
On kuitenkin ilmeisesti säädön jälkeen toiminut ongelmitta tähän asti? Hariseltakin kannattas kysyä, oisko hänellä mutua ongelmasta. Pystykö paineistamaan imuputkiston, jotta mahdolliset ahtovuodot saisi pois suljettua?

N75:selle voi antaa tekohengitystä putsaamalla se jollai cleaner-spraylla. Öljyyntyy ajan saatossa ja rupeaa temppuilemaan.

Jos jostain saat vag-comin käyttöön, voisit loggailla ennakoita ja sen semmosia, tietäs vähän että ecu duunailee ongelma tilanteessa.

Mihis asti vakio maffin singnaali riittää näissä?

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 10.9.2009 14:30

Juu voimaa alkaa löytyä kunnolla kun kierrokset ovat 5000rpm tuntumassa =)
Maffia "huijataan" tuolla isommalla rungolla, tiedä sitten mihin saakka se riittää.
Muuten toiminut kyllä hyvin, jos ei oteta lukuun tuota ahtojen seilausta. Myös tyhjäkäynti vaeltaa ja meinaa välillä sammua??

Voisi kokeilla tuota n75 putsausta, jos olisi jotain vaikutusta toimintaan.
Tosiaankin vasta ens viikolla tutkitaan autoa vag-comilla.
Eipä löydy testeriä nurkista, eikä osia sen rakentamiseen. Olis melko jees, jos sellainen löytyis jostain satakunnassa niin pääsis testailemaan?

On muuten toi isompi flekti sanonut sopimuksensa irti kun ei ollenkaan, vaikka kävisi lämpimänä?

Eipä ole vielä vastausta tullut tuohon, että meneekö noi ahtopaineen säätimen letkut noin kun laitoin kuvaa?

Ohessa kuva miten letkut menevät n75:lle, ovatko kunnossa?

Kuva

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 10.9.2009 14:50

Oli muuten yksi takaisiniskuventtiili ottanut osumaa, vaihdoin, ei vaikutusta.
Tarvii vielä varmistaa että meni oikein päin =)

Kuva

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 10.9.2009 20:45

Korkea ahtopaineen syy selvitetty. Kellolta tuleva letku oli kuumentunut ja siinä oli 3cm pitkä halkeama =)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 10.9.2009 20:54

Sellainen tarkennus vielä tuohon kuvaan, että 1 menee imuputkeen, ei ahtoputkeen.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 11.9.2009 15:01

Tuo imuputki on tehty niin, että siitä lähtee letku jossa T-haara, joista yksi menee N75 ja toinen ahtoputkistolle. Eli kun normaalissa imuputkessa on kaksi paikkaa joista toinen menee ahtoputkeen ja toinen n75:lle, niin tässä ne menevät samasta paikasta t-haaralla. Onko tuo ihan ok menetelmä?

Denso_
-
Viestit: 38
Liittynyt: 20.8.2009 14:03

ViestiKirjoittaja Denso_ » 17.9.2009 23:40

Minkähän takia mulla ei pelaa toi venttiili noin päin ollenkaan, pitää ahdot 0,3 mutta kun sen kääntää toisinpäin niin sitten rupee nostelemaan sinne 0,6?

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 18.9.2009 8:04

Siis miten päin ei toimi?

Denso_
-
Viestit: 38
Liittynyt: 20.8.2009 14:03

ViestiKirjoittaja Denso_ » 18.9.2009 13:15

siis tuolleen että toi pitkä osa tosta t-haarasta tulee imuputkeen, se on mulla nyt toisinpäin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa