Golf 1.8 '94 nykii ja kakoo!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

wilsa
-
Viestit: 4
Liittynyt: 7.9.2009 17:36

Golf 1.8 '94 nykii ja kakoo!

ViestiKirjoittaja wilsa » 7.9.2009 18:05

Tätä aihetta on moni täälä kysellyt mutta kerran vielä...
Eli '94 Golf Variant 1.8 ykspisteruiskulla nykii kiihdytyksessä ja käy ikäänkuin laihalla tasakaasulla ajettaessa maantienopeuksilla, "mooaa" nopeasti kaasua annettaessa aivan kuin olisi kaasarivehkeessä kiihdytyspumpussa vikaa.
Kylmänä käynnistettäessä jos hiukan koskee kaasuun, kone nostaa kierrosta itsekseen n 500 kierr ja laskee sitten hitaasti norm.

Tehtyjen "korjausten" lista:

- Jakoremmi vaihdettu (jako kohdallaan, kamp siivan merkki ja kytkinkopan merkki sekä nokkapyörän OT-merkki nuolissa)
- Sytytys tyhjäkäynnillä strobolla katsottuna kytkinkopalta merkissä
- Uudet tulpat, johdot, virranjakajankansi, pyörijä
- Uusi Lambda-anturi (tarvike Delphi)
- Lämpöanturi uusittu
- Imusarjan tiiviste vaihdettu (hieno vaihtaa!)
- Bensan paine mitattu n 1 bar
- Kumikurkku vaihdettu
- TPS:n jännitteet liittimellä kaasun eri asennoissa Haynesin mukaiset
- Ruiskusuuttimen O-renkaat ehjät
- Alipaine vuotoja en ole ainakaan löytänyt, jarruteh letku ehjä

Alkaa mielikuvitus loppumaan, yks "seppä" puhui jotain kaasuläpän uudesta asema-asetuksesta kun akunkenkä on ollut irti onko kellään tietoa moisesta.

Kaikki neuvot otetaan nöyrästi ja kiitollisena vastaan!

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 7.9.2009 18:07

bensanpaine n 1bar?! Tuo on kyllä aivan liian pieniruiskukoneelle. 2,5-3,0bar ollaan jo oikealla suunnalla. 4-pisteruutissa piti muistaakseni jaksaa pitää 20min 2bar bensanpainetta että paikat on kunnossa..
Taitaa bensapumppu vedellä viimeisiään. Vaihda polttoainesuodatin ensin ja tarkastele pumpun toimintaa.

Edit: monojetronicille ei annakaan kuin 0.8-1.2bar ja pitäs jaksaa pitää 5min ajan 0.5bar.

edit2: moottorikoodi on?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 7.9.2009 19:25

55kw AAM tai 66kw ABS. Tuota lambdaa saa bossina tarvikkeena 75e hintaan vpv-racing -firmasta. Etkai tinannut sen uuden lambdan johtoja.

wilsa
-
Viestit: 4
Liittynyt: 7.9.2009 17:36

golf

ViestiKirjoittaja wilsa » 7.9.2009 19:34

Joo Haynes sanoo myös Bensan paineeksi n 1 bar, kestotestistä ei kirjassa mainintaa mutta mittari oli linjassa jonkun aikaa koneen käydessä tyhjää eikä paine tippunut juuri lainkaan.
Suodatin on vaihdettu, en huomannut listaan laittaa.

Moottorikoodit on aika hepreaa henkkoht mutta Motonetin tiskillä muistaakseni tulkkasi ABS:ksi.
Koodit hivenen outoja minulle koska ei juuri ole tonne moottoripuolelle tarvinnut kajota, ja kumminkin jo 8:tta vuotta ko autolla ajellu! Normaali huoltoja lukuunottamatta tietysti.

wilsa
-
Viestit: 4
Liittynyt: 7.9.2009 17:36

ViestiKirjoittaja wilsa » 7.9.2009 19:38

66 kw siinä on, en tinannut johtoa vaan ohjeen mukaan, mukana tulleella ruuvattavalla liittimellä laitoin.
Lambdan vaihto ei vaikuttanut käyntiin mitään eli tod näk vanha oli ehjä!

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 7.9.2009 21:12

Mitas silla laitteella on ajettu, jos ruisku alkaa olla finaalissa tai puola menossa.
Joskus kuulin juttua etta samantyylista vikaa oli jossakin volsussa ollut, ja vihdoin korjaantui mittariston vaihdolla, onkos tuossa ajotietokone jos sielta jotain vikaa loytyis.

wilsa
-
Viestit: 4
Liittynyt: 7.9.2009 17:36

ViestiKirjoittaja wilsa » 8.9.2009 19:43

Ei ole vielä mittarissa kuin alta 200 000, ajotietotokoneesta en tiedä, epäilen ettei ainakaan sillä nimellä voi kutsua tämän auton aivoja.

Onko kukaan tietäjistä kuullut mainitsemastani kaasuläpän asemoinnista josta eräs asentaja puhui, kertoi vaan tehtävän tietokoneella?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 8.9.2009 21:18

Itsellä oli ex-golffissa kaasuläppäpotentiometri kulunut, aiheutti nykimisiä tasakaasulla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa